Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen ja toimeentulotuki

Vierailija
02.01.2026 |

Siskoni on sairaana eikä pääse kauppaan. 
Voiko siirtää minulle joka saan toimeentulotukea rahaa kaupassa käyntiä varten? 

Vai vähennetäänkö summa seuraavasta toimeentulotuesta?

Haluaisin auttaa mutta en tiedä uskallanko? Eikä ole varaa aittaa muutoin...

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, jos olet läheinen ja sisko on luotettava, niin sun kannattais pyytää siskoa avaamaan omiin niminsä tilin, mitä sä käytät ja voisit pitää edes jonkinlaista hätävaraa vaikka juuri tällaisia tapauksia varten.

Mulla on äidin nimissä, missä taitaa nyt olla huima satanen säästettynä. Oon sieltä joskus maksanut kun piti mennä yksityiselle ja just säästin uuteen kodinkoneeseen.

Miten muuten ne muutamat hassut plussa pisteet?

Kun nehän ei näy missään tilillä, kun ei ole mitään tiliä, ne näkyy vaan kortilla?

Varmaan plussapisteetkin halutaan huomioida jotenkin? Mielestäni se on alennus, eikä tuloa. Miksi köyhä ei saisi saada alennusta ruoasta, hänhän sitä eniten tarvitsee?

Vierailija
42/47 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, jos olet läheinen ja sisko on luotettava, niin sun kannattais pyytää siskoa avaamaan omiin niminsä tilin, mitä sä käytät ja voisit pitää edes jonkinlaista hätävaraa vaikka juuri tällaisia tapauksia varten.

Mulla on äidin nimissä, missä taitaa nyt olla huima satanen säästettynä. Oon sieltä joskus maksanut kun piti mennä yksityiselle ja just säästin uuteen kodinkoneeseen.

Kun nehän ei näy missään tilillä, kun ei ole mitään tiliä, ne näkyy vaan kortilla?

Eiköhän se Riikka kyttää tätäkin ketjua silmät raivosta palaen ja loman loputtua laittaa plussa-pisteet seurantaan :D

Varmaan Plussa-alen ja normaalihinnan väli pitää palauttaa tulevaisuudessa valtion taskuun :p

Seuraavaksi merkki hihaan tai tatuointi otsaan, ettei köyhälle saa antaa mitään alennuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan plussapisteetkin halutaan huomioida jotenkin? Mielestäni se on alennus, eikä tuloa. Miksi köyhä ei saisi saada alennusta ruoasta, hänhän sitä eniten tarvitsee?

Niinno köyhän pitää tässä maassa pysyä köyhänä tai sit vaan mennä töihin.

Mulla ainakin ne plussapisteet tulee plussakortille, plussakorttialennukset on eri asia.

Vierailija
44/47 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti s-ryhmäkin antaa käyttää bonukset suoraan kortilta.

Vierailija
45/47 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha liikkuu käteisenä tai toisen maksajan tililtä. Ei ikinä toimeentulohakijsn tilin kautta, kannattaa miettiä keitä iimoittaa omaisikseen. Sori, mutta tähän on menty. Inn der DDR.

Vierailija
46/47 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi antaa rahaa käteisellä? Ikinä ei saa tilillä näkyä mitään ylimääräistä. 

Vierailija
47/47 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata siirtää rahaa koska tänä vuonna kela vähentää joka euron.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän