Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia psykiatriasta?

Vierailija
02.01.2026 |

Mulla on helmikuussa aika psykiatrille, koska en jaksa enää masennusta ja ahdistusta, mutta vielä pitäisi jaksaa odottaa useita viikkoja!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avossa voi mut eri asia jos vapaata 

Vierailija
22/32 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt : -johtuuko ahdistus nykyajasta, kun "somessa tavataan vaan" toisiamme,

ja kun ihmiset asuu kuin "sillipurkeissa" kerrostalolähiöissä. 

- ujous/introvertti

- työtön

-yksinäisyys

-liika netin selailu/pelaaminen yms..

mulla vakava masennus. taustalla turvaton lapsuus ja nuoruus. Mitään noista sinun jutuista ei osu minuun. Hyvä psykoterapeutti on auttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä psykiatreja itsellä ollut. Kokemusta jo 30 vuoden ajalta. 

Ja niin paljon ovat sinua auttaneet että edelleen ramppaat vastaanotoilla, vedät mielialalääkkeitä ja vietät päiväsi vauvapalstalla. Kroonikkojahan ne vain tekevät.

Vierailija
24/32 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sieltä on kyllä parannusta turha odottaa. Psykiatreja kun haastattelee, että paljonko on asiakkaidensa paranemisprosentti, niin naureskelevat kiusaantuneesti. Kyseessä on scam ala muutenkin. Toki jos haluaa kieriskellä draamassa ja maksaa siitä niin mikäpä jottei, harrastuksensa kullakin. Mutta pitäkää ominanne, ihan niin kuin pervoilutkin.

Biposta ja sktsofreniasta ei parannu, oireita voidaan helpottaa. Miksi lässytät aiheesta, josta et mitään ymmärä?

Mä kyllä parannuin skitsofreniasta. Ei ole ollut oireita vuosiin eikä lääkitystä. Miksi sinä lässytä? Sivusta tämä

Vierailija
25/32 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sieltä on kyllä parannusta turha odottaa. Psykiatreja kun haastattelee, että paljonko on asiakkaidensa paranemisprosentti, niin naureskelevat kiusaantuneesti. Kyseessä on scam ala muutenkin. Toki jos haluaa kieriskellä draamassa ja maksaa siitä niin mikäpä jottei, harrastuksensa kullakin. Mutta pitäkää ominanne, ihan niin kuin pervoilutkin.

Biposta ja sktsofreniasta ei parannu, oireita voidaan helpottaa. Miksi lässytät aiheesta, josta et mitään ymmärä?

Jep, maallikot yleensä ymmärtävät psykiatrisista sairauksista vielä vähemmän kuin fysiologisista. 

Niinpä. Itse en todellakaan ole alan ammattilainen, mutta mua järkyttää kaikki se vähättely mitä eri mielenterveys häiriöihin liittyy. Kuten se, e

Aika ykkösjuttu elämässä ylipäätään on (tunne)taito sietää muiden ihmisten keskeneräisyyttä, ja olla ottamatta kaikkia tietämättömiä möläytyksiä henkilökohtaisesti. Suosittelen lämpimästi tutustumaan esim. stoalaisuuden opetuksiin

Vierailija
26/32 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta tässä on se, että tunteet vaihtelee todella paljon neutraalista aina kuolemantoiveisiin... Sen takia mt hoitajan vastaanotolla terapia navigaattoria täyttäessäni en voinut olla kiroamatta sitä, että vaihtelevan mielialan vuoksi oli vaikea valita vastaus vaihtoehdoista se sopivin. No tulos oli lieväasteinen masennus+kohtalainen ahdistuneisuus. Eipä yhtään yllätä tulos, kun välillä on parempia hetkiä ja sitten taas syvä epätoivo. Ja vastaanotolla silloin joulukuussa oli jokseenkin tunteeton mieliala

-Ap

Vierailija
27/32 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä on vähän hullu.

Vierailija
28/32 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska en ole hullu

Vierailija
29/32 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri vastaa lääkehoidosta ja keskustelut käydään psykologin kanssa. 

Vierailija
30/32 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman teennäisimpiä ihmisiä. 

Vierailija
31/32 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatri vastaa lääkehoidosta ja keskustelut käydään psykologin kanssa. 

Ja lääkehoitoa minä myös haluan! Olen saatanan väsynyt siihen, että en pääse eroon tästä lapsuuden traumoista johtuvasta masennuksesta ja ahdistuksesta! Toki eihän se sitä poista, mutta toivottavasti saa mielialan paremmaksi 

-Ap

Vierailija
32/32 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta sun ongelmat