"Suomi onnellisin maa" fraasin voisi jo kieltää
Kuuntelin presindentin uuden vuoden puhetta ja eipä minulle siitä tullut tunnetta oman kotimaan asioista, että kyllä kaikki vielä tulee hyväksi ja ihmisillä asiat järjestyy.
Keskitytään vaan ulkomaan politiikkaan. Ja mikä ihmisiä eniten järkyttää, joku vino kravaatti. Voi jösses.
Miksi eliitti edes viljelee tuota typerää fraasia maailman onnellisin maa? Kun sitä ei suomalaiset ole. Täällähän on ihan järkyttävä tilanne. Työttömyys, köyhyys, konkurssit, itsemu..at, ihmsten pilkkaaminen näiden varjolla. Työssä käyvien tavisten oikeudet poljettu maan rakoon.
Ja miten reagoidaan, noih, työperäistä maahanmuuttoa vaan edelleen vongutaan, että pitää lisätä. Miksi? Miksi ei voida keskittyä kaikkien työttömien ja yt kautta tulevien tuhansien työttömien asioihin, uudelleen koulutukseen, oppisopimuskoulutukseen.
Jos niitä töitä hakeville riittää, niin kokoontukaa te tietävät saman pöydän ääreen ja käyttäkää syyttelyn sijaan aikanne siihen, että työtön ja työpaikka kohtaavat.
Siis Auttakaa ihmiset toisianne. Älkää lyökö lyötyö ja potkiko maassa makavaa. Tällä hetkellä eliitti ja hyvin toimeen tuleva suorastaan sylkee huono-osaisten päälle.
Kommentit (53)
(Mutta ne ei täytä kaikkia yksilön narsistisia tarpeita.)
Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja! He kuvittelee voivansa seistä piiska kourassa päättäjien selän takana vaatimassa paljon tekemättä itse mitään. Ja mikään ei koskaan vahingossakaan ole omaa syytä,
Äh lämeille on lottovoitto tulla Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa kansasta tuntuu keskittyvän ongelmien osoitteluun ja kilpailuun siitä, kenellä menee surkeimmin ja kenellä on sitä kautta isoin oikeus valittaa. Maailman onnellisin kansa -titteli on suorastaan loukkaus. Suurinta sisua on nähtävissä silloin, kun etsitään vastapuolesta heikkoja kohtia ilkuttavaksi ja puolustetaan omaa oikeassa olemista tai oikeutta uhriutua.
Tavallinen arkikin tuntuu olevan loputonta kärsimystä, töissä on kamalaa, perhe-elämä on ankeaa ja ihmissuhteet ahdistavat. Osalle tuntuu olevan vieras ajatus, että omasta tyytyväisyydestä on vastuu itselläkin ja sen eteen pitää joskus nähdä vaivaakin.
Niin, entä, jos kyseessä ei olekaan se, että asiat ovat huonosti, vaan maan tavaksi tullut uhriutumisen kultuuri? Sen voi jokainen lopettaa osaltaan.
missäs sellaisia tapoja on, ei meilläpäin ainakaan. Täällä ei kitistä pikkuasioista mutta ei liiemmin rehennellä suuremmillakaan.
Itsekunkin tunne-elämä lähtee itsestään ja jokainen luo itselleen omanlaisensa elämän. Jos jatkuvasti vähättelee itseään, niin kai siitä jotain seuraa pidemmällä aikavälillä
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja! He kuvittelee voivansa seistä piiska kourassa päättäjien selän takana vaatimassa paljon tekemättä itse mitään. Ja mikään ei koskaan vahingossakaan ole omaa syytä,
Suomessa valehdellaan kansalle, että politiikka ratkaisee kaiken. Ei ratkaise. Ihmisillä on aina maailmalle enemmän toiveita kuin maailmassa on resursseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa kansasta tuntuu keskittyvän ongelmien osoitteluun ja kilpailuun siitä, kenellä menee surkeimmin ja kenellä on sitä kautta isoin oikeus valittaa. Maailman onnellisin kansa -titteli on suorastaan loukkaus. Suurinta sisua on nähtävissä silloin, kun etsitään vastapuolesta heikkoja kohtia ilkuttavaksi ja puolustetaan omaa oikeassa olemista tai oikeutta uhriutua.
Tavallinen arkikin tuntuu olevan loputonta kärsimystä, töissä on kamalaa, perhe-elämä on ankeaa ja ihmissuhteet ahdistavat. Osalle tuntuu olevan vieras ajatus, että omasta tyytyväisyydestä on vastuu itselläkin ja sen eteen pitää joskus nähdä vaivaakin.
se on juurikin näin, miten oikeassa oletkaan. Osa porukasta oikein kierii kuvaamassasi tilassa, kun juuri minulla kaikki kaatuu päälle, pomo vettuilee, akka jätti, kakarat haluaa liikaa, auto hajosi ja se kuuluisa pesukonekin taas tilttasi, töihin on pakko
Mikään ei riitä, kun ei riitä itselleen. Vain minä ja vain minä raadan tätä kurjuutta.
Te ette itse vain ymmärrä mitä tuo onnellisuus on. Ja tämä palsta on varsinainen anti-onnela, mihin kaikki saasta kokoontuu.
Vierailija kirjoitti:
Hallitushan näyttää hyvää esimerkkiä tähän, että syyt on ihan muualla kuin itsessään.
Miksi täällä ei voida keskittyä auttamaan toisiamme löytämään niitä piilotyöpaikkoja, kohdistamaan ruoskan sijaan rahoituksia uudelleen koulutuksiin ynnä muuta?
Näissäkin kommenteissa vilisee katkeruus ja kummallinen viha työttömiä ja köyhiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa valehdellaan kansalle, että politiikka ratkaisee kaiken. Ei ratkaise. Ihmisillä on aina maailmalle enemmän toiveita kuin maailmassa on resursseja.
Eräs Sanna sen sanoi rehellisesti. Kaikki ihmisen ongelmat ei kuulu hallituksen pöydälle. Se on vaan päässyt iloisesti unohtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toiveensa kannattaa mitoittaa omiin resursseihinsa sopiviksi, muuten männeevitux
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavissa vaaleissa taas äänestetään vaahtopallot pöksyissä ja kuvitellaan niiden taivaan porttien aukeavan ja eletään onnellisena elämme loppuun asti. Ja taas todellisuus on märkä turbaani vasten kasvoja, kun ei saatukaan sitä henkilökohtaista takapuolen pyyhkijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toiveensa kannattaa mitoittaa omiin resursseihinsa sopiviksi, muuten männeevitux
Kaikilla on mahdollisuus, mutta ei samoja. Yhyy yhyy
Vierailija kirjoitti:
Te ette itse vain ymmärrä mitä tuo onnellisuus on. Ja tämä palsta on varsinainen anti-onnela, mihin kaikki saasta kokoontuu.
Kukaan ei sitä onnea meille anna, kukaan ei ole sitä meille velkaa. Ei valtio, ei kukaan toinen ihminen. Se on löydettävä itse.
Nojaa. Kaikella on puolensa. Suomessa on korkea työttömyys mutta Suomessa saa ok työttömyyskorvausta. Suomessa on paska sää mutta kodittomille järjestetään asuntoja. Yrittäjiä kohdellaan usein kaltoin mutta toisaalta on mahdollista saada melko isojakin tukia jos tietää mistä hakea ja mistä narusta vetää.
Fraasi "Suomi on maailman onnellisin" ei perustu mielipidetutkimukseen. Kyseessä on kansainvälinen selvitys, joka tutkii hallinnon toimivuutta, demokratiaa, terveydenhoitoa ynnä muita onnellisuuden edellytyksiä. Eli Suomessa on periaatteessa hyvät mahdollisuudet olla onnellinen, mitä se nyt ikinä tarkoittaakin. toinen aisa on, miten ihmiset asiat kokevat.
Alan saada tarpeekseni tuohon "maailman onnellisin maa" termiin, kun se on monesti tutkittu ja todettu, että kyse on Suomessa vähempään tyytymisestä ja luottamuksesta siihen, että yhteiskunta pitää huolta.
Ihan ymmärrettävää, että aloituksen tehneet venäläiset ovat siellä listan loppupäässä.
Se oma paska lapsuus hyvitettiin niille omille lapsille. Ja se johti harhaiseen itsekuvaan, jossa lapsi haluaakin muuttaa itsensä sijaan kaikkia ympärillään olevia ihmisiä. Ja lapsena tämä tyyppi pysyy vielä nelikymppisenäkin. Iloisesti on unohtunut, että aikuisuus on vastuuta, eikä paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.
Juu juu, paperilla ja teoriassa on kaikki erittäin hyvin. Mutta käytöntöhän onkin sitten se todellisuus, jonka työtön ja köyhä joutuu kohtaamaan.
Ja ei muuten nykyään pääse julkiselle edes akuuttitapauksissa. Oma onni on työpaikka ja työterveys. Minulla on asiat hyvin, mutta se ei estä huomioimista, että Suomen säästölinja on vienyt sadat tuhannen ihmiset ahdinkoon.
Vierailija kirjoitti:
Se oma paska lapsuus hyvitettiin niille omille lapsille. Ja se johti harhaiseen itsekuvaan, jossa lapsi haluaakin muuttaa itsensä sijaan kaikkia ympärillään olevia ihmisiä. Ja lapsena tämä tyyppi pysyy vielä nelikymppisenäkin. Iloisesti on unohtunut, että aikuisuus on vastuuta, eikä paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.
Ei yllätä, kun kerran ääliöliberaali yhteiskunta on nostanut yksilön tunteet kaiken keskiöön, niitä myös käytetään. Kun monista aikuisistakin on tullut kuin uudelleen pikkulapsia, jotka tarvitsevat tukea ikävien tunteiden kestämiseen ja valtiota kantamaan vastuuta, niin onko ihme, jos yhteiskunnassa on ongelmia? Osaako kukaan enää vastata siihen keistä yhteiskunta koostuu?
Vierailija kirjoitti:
Kaikille se ei ole mutta joillekin se on.
Korreloi yleensä tulotason kanssa. Ylimmälle tuloneljännekselle varmasti onkin paratiisi, mutta alimmalle ei niinkään.
se on juurikin näin, miten oikeassa oletkaan. Osa porukasta oikein kierii kuvaamassasi tilassa, kun juuri minulla kaikki kaatuu päälle, pomo vettuilee, akka jätti, kakarat haluaa liikaa, auto hajosi ja se kuuluisa pesukonekin taas tilttasi, töihin on pakko mennä, naapurilla on parempi talo/uudempi auto, palkka ei riitä, kapakkaan liian pitkä matka mutta menen kuitenkin, rahat on loppu, tili tyhjä heti seuraavana päivänä, käsiä palelee-rintaan pistää-vtuttaa, jne.
Jostakin syystä kuvaamani on joidenkuiden jokapäiväinen ulinan lähde ja ilmiselvästi myös sen ei-onnellisen näkemys normiarjesta. Töissä on juuri tälläinen, saa samaa palkkaa kuin muutkin, mutta mikään ei riitä, kaikki valuu käsistä ilman että mitään jää.