Miksi vuodesta toiseen puhutaan aina että vain alle 24-vuotiaat osaa englantia täydellisesti ja parhaiten?
Kun taas vuodesta toiseen yli 24-vuotiaiden englannin taito on pysynyt niin ja näin sekä heikkona? Ja koska suomalaisista nuorista tuli parempia englannin kielessä kuin englantiä natiivi-/äidinkielenä puhuvat ja suomen kielessä?
Kommentit (8)
Missä rinnakkaistodellisuudessa tuollaista väitetään?
Tosin olen huomannut, että erityisesti nuoret naiset luulevat osaavansa hyvin englantia ja brilienteeraavat ääntämyksellään. Viis siitä, millainen sanavarasto tai kieliopin osaaminen on.
T. Briteissä asunut tankeroenglannin vääntäjä.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään missään ei tuollaista puhuta.
Tunnyrissäkö olet elänyt? Mediassa ja somessa tuolla on kehuskeltu ja kerskailtu vuoia oikein toden teolla jo ainakin siitä asti kun itse olin vielä lapsi 2000-luvun alussa. Alunperin pantiin se on laitettu suomalaisen koulujärjestelmän piikkiin, nykyisin puhutaan nuorten taidon olevan videopelien ja elokuvien ansiota.
Taidat olla pudonnut rinnakkaistodellisuudesta jossa tuollainen on totta. Ei suomalaiset osaa kuin tankeroa ja kömpelöä rallienglannilla ja vajaalla sanastolla jolla pärjää juuri ja juuri tiristina ulkomailla kuten esimerkiksi Virossa tai Ruotsissa.
Nuoret osasikin joskus hyvin englantia. Nykyään tilanne on eri.
Onko siis toivoa, että englannin kielen kaiken alleen murskaavalle ylivallalle on vastavoima? Hienoa!
Vierailija kirjoitti:
Nuoret osasikin joskus hyvin englantia. Nykyään tilanne on eri.
Nuoret osasivatkin joskus hyvin englantia. Nykyään tilanne on erilainen.
(Huonossa kantimissa on äidinkielenkin osaaminen.)
Nuoriso on voima ja tulevaisuus ja siksi on parempi kehua heidän olevan parempia englannissa kuin natiivi puhujat ja itseään vanhemmat jotta pysyvät positiovisina ja motivaatio englannin opiskeluun säilyy eikä lannistu huonon itsetunnon takia.
Yhtään missään ei tuollaista puhuta.