Säästän melkein koko palkkani, tavoitteena taloudellinen riippumattomuus nelikymppisenä! Onko muita jotka elää säästeliäästi?
Asun miehen talossa, mies ostaa ruuvat, ajan hänen kakkosautolla ja onneksi vielä maksaa kaikki asuinkulut, niin pystyn säästämään melkein koko palkkani kun usein vielä miehen kanssa käydään yhdessä ostoksilla jolloin maksaa ostokset. Onko muita jotka säästää melkein koko palkkansa?
Kommentit (33)
Harvinaisen tyhmä mies sinulla, toivottavasti tajuaa jättää loisijan mahdollisimman äkkiä.
Sinkkuna elän, laitan puolet palkasta sivuun ja puolet kuukauden kulutukseen. Olen yli 40v, säästänyt näin yli 20 vuotta. Noin tonni menee kuukaudessa elämiseen ja reilu tonni säästöön ja sijoituksiin. En ole koskaan ottanut velkaa.
En pystyis ikinä tohon. T n50v joka on aiba maksanut kaikki itse
Vierailija kirjoitti:
Ruuvat! 🥴
Se on RUUVVAT!
Kuolet 39:n ja 11 kuukauden ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuvat! 🥴
Se on RUUVVAT!
Ruoat, savoksi ruokkoo
Vierailija kirjoitti:
En pystyis ikinä tohon. T n50v joka on aiba maksanut kaikki itse
Etkä varmaan ole taloudellisesti riippumaton?
et halua osallistu -etkä vakuutukset, sähkö---et mihinkään osallistua- jos kerran rahaa on.
no paljonko se palkka on, jamilloin päätit muuttaa pois omillesi kun pesämuna hankittu. lahjoja kuitenkin osat miehelle, jne. etkö mitänn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuvat! 🥴
Se on RUUVVAT!
Ruoat, savoksi ruokkoo
Teillä on ruuvit löösällä piässä, perkuleen pilikunnusloojat. Mättäkee sitä apetta vuan iäntäkohti ja antakee meijän viisoompien hoijella nämä oikeinkirjotussiännöt
Säästän 2000€/kk eli puolet nettopalkasta. Ei ole tälläkään tahdilla taloudellinen riippumattomuus lähellä, mutta puskuri työttömyyttä vastaan paranee joka kuukausi.
Sellainen aivopierutrolli sieltä sitten. Tuohan onnistuu vain, jos löytää tyhmän miehen maksamaan kaiken. Mä en ainakaan halua tyhmää miestä enkä halua lokkeilla toisen siivellä.
Mä maksan yksin omakotitalon kulut enkä lokkeile muiden rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna elän, laitan puolet palkasta sivuun ja puolet kuukauden kulutukseen. Olen yli 40v, säästänyt näin yli 20 vuotta. Noin tonni menee kuukaudessa elämiseen ja reilu tonni säästöön ja sijoituksiin. En ole koskaan ottanut velkaa.
mitkä asumiskulut- tonni kuulostaatod vähälle. netti, asuminen, vakuutus, kampaamo, muu kaunes-hygienia.. onko treenikamoja ostettava tms juoksukengät, kotivakuutus, matkakulut, ruokailu, teatteria, tms,,, kutsut kylään jne jne,,, kodintekniikan uusinta- irtaimiston uusintaa aika-ajoin, vaatteet,,, vaikkei joka kkkerralla, mutta kyllähän noista muodostuu joka kuukaudellekin,, entäs veden tasaus- sähkö..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuvat! 🥴
Se on RUUVVAT!
ruuat on oikein
Koko palkan säästäminen on hankalaa kun on asunto maksettavana ja lapsi elätettävänä. Ja auto on pakollinen töiden ja lapsen harrastusten takia. Mutta kyllä pyrin 1/3 palkasta säästöön laittamaan. Eipä sitten mene koti alta heti jos potkut tulee ja/tai joskus voi matkustella ja muuta.
Noin 10.000€ vuodessa saan säästöön, tavoitteena jäädä pois työelämästä ainakin osittain ennen eläkeikää. Vielä on yksi lapsi kokonaan elätettävänä ja toki nuoris aikuisia lapsianikin autan, mutta kulut kuitenkin vähenee sitä mukaa kun lapset siirtyy työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Ruuvat! 🥴
HÄN TARKOITTAA RUUAT MAKSAA HÖLMÖ UKKO. ruokatalouden hoitaa mieshenkilö.
Life hack jota kukaan nainen ei ole aiemmin keksinyt