Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonkohan tarpeeksi kipeä saikulle?

Vierailija
01.01.2026 |

Oon töissä kaupassa kylmäosastolla hyllyttäjänä, eli työ on tosi fyysistä (paljon nosteluja jne) ja askeleita kertyy noin 15 000 päivässä.

Eilisestä asti ollut kurkku kipeä, kova nuha (nenä ihan tukossa), yskää ja kehon lämpö 37. Eli kuumetta ei virallisesti ole, mutta olo on kuumeinen (paleltaa paljon jne) koska mun normilämpötila on usein 35.8-36.0.

En tiedä saikuttaisinko vai en? Tiedän, että tuuraajaa olisi todella hankala löytää, enkä haluaisi muille aiheuttaa haittaa.. siksi tuntuu etten uskalla saikuttaa. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla lämmöllä saa sairaslomaa. 

Mitä sinä sönkötät? Sairaslomaa ei yleensäkään ole olemassa. Tth antoi minulle kerran sairauslomaa kaksi päivää 37 asteen lämmöllä, hän tiesi minun normilämmön 36,2 astetta ja näki takuulla, että olen kipeä.

Vierailija
22/31 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla johon tuuraajaa on vaikea saada niin töihin ehdottomasti niin kauan kun pystyssä pysyy. 

Se on työnantajan päänsärky, ei vaivaisen työntekijän. Työnantaja saa itse hyllyttää tavaransa, jos ei saa tervettä tuuraajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro missä kaupassa työskentelet kipeänä, niin tiedän vältellä sitä.

Käytkö lainkaan kaupoissa? Siellä kulkee poppoota ties missä taudeissa, kun ruokaa on kuitenkin ostettava. 

Vierailija
24/31 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytkö lainkaan kaupoissa? Siellä kulkee poppoota ties missä taudeissa, kun ruokaa on kuitenkin ostettava. 

Muiden asiakkaiden kanssa ei tarvitse olla tekemisissä, voi hyvin siirtyä seuraavaan hyllyväliin, jos näkee jonkin asiakkaan pärskivän. Enemmän sitä ollaan henkilökunnan kanssa tekemisissä, esim. kassalla. 

Vierailija
25/31 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää kotiin. Muuten tartutat työkaverit ja yskit pöpöt elintarvikkeiden pakkauksiin.

Vierailija
26/31 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muiden asiakkaiden kanssa ei tarvitse olla tekemisissä, voi hyvin siirtyä seuraavaan hyllyväliin, jos näkee jonkin asiakkaan pärskivän. Enemmän sitä ollaan henkilökunnan kanssa tekemisissä, esim. kassalla. 

Sen kassan kanssa juuri olla tekemisissä yhtään sen kauemmin kuin toisten asiakkaiden kanssa jonottamassa. Vai lähdetkö jonosta karkuun, jos joku sattuu pärskimään? 

Vierailija
27/31 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä saikun paikka.

Vierailija
28/31 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asiaa pidä miettiä niin onko tarpeeksi kipeä saikulle, vaan niin että onko liian kipeä töihin.

Vierailija
29/31 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin iso ero normaalilämpöön ON kuumetta. Ja kun on muutkin selkeät flunssaoireet, niin olet saikkukunnossa.

Ei flunssa ole mikään syy olla töistä pois. 

Noin minäkin ajattelin. Sitten olin kolme viikkoa keuhkokuumeessa.

Vierailija
30/31 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin iso ero normaalilämpöön ON kuumetta. Ja kun on muutkin selkeät flunssaoireet, niin olet saikkukunnossa.

Ei flunssa ole mikään syy olla töistä pois. 

No jos näpyttelet tietokonetta etätöissä, niin teet töitä juuri niin kipeänä kuin haluat. Mutta jos työt tehdään työpaikalla, et missään tapauksessa mene tartuttamaan kaikkia muita. 

Vierailija
31/31 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla johon tuuraajaa on vaikea saada niin töihin ehdottomasti niin kauan kun pystyssä pysyy. 

Saatko jotain extraa työnantajalta tuosta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi