Unipussit??
Antakaapa vinkkejä minkä merkkiset (mistä saa) on hyviä ja hintoja?? ONko unipussi+ takki kätevä?
Kommentit (7)
Itse huusin uuden hihattoman pussin sieltä ja olllaan oltu tyytyväisiä. Talvella päälä pidettiin mm.body,kalsarit tai unihaalaria ja sitten pussiin. Nyt kun on ollut jo helteisiä öitä niin pelkässä bodyssä, t-paidassa tai pelkässä vaipassa sujautettu pussiin. Lämminverinen on meidän lapsi. Huutiksesta löytyy usieta eri myyjiä. Sekä malleja kuvineen. Tämä oli postikuluineen muistaakseni 17¿ Että ei paha vaikka usemamman samallakertaa ostaisi. Ja varmasti ostan seuraavankin pussin sieltä kun ei enään tähän mahdu. Hihaton meillä ehdottomasti ja ei mikään topattu malli. Pesty ja pidetty silti kui uusi.
eka pussi oli kummin tekemä jossa huppu,sopi pienelle vauvalle ja pääkin pysyi lämpinä. toisen saimme lahjaksi ja nyt tämä kolmas on Enfantista (ideapark). enää ei poika osaa oikein ilmankaan nukkua. tarjouksesta ostimme pussin hintaan 20e. on siis niin sanottu talvi-pussi vielä. normaali hintoina oli n.29-38e,mutta tosiaan noi enfantin pussit on mielestäni tosi kauniita ja nyt oli kesäpusseiksi tullut herkullisen värisiä frotee-pusseja.myös ruskovillan pusseista olen pelkkää hyvää kuullut.myy esim. miraakkeli. googleta unipussi, aikamonesta verkkokaupastakin saa.enfantti.fi löytyy myös kaikkea ihanaa mutta verkossa ne ei taida pusseja myydä. nyt kun poika alkanut liikkumaan niin pussi ollut mainio koska rajoittaa sitä sängyssä pyörimistä. kaveri kokeili melkein 5kk lapselleen niin ei toiminut koska oli jo tottunut hiplailemaan varpaitaan öisin,joten luulisin että mitä nuorempana laittaa pussiin sitä paremmin tottuu... niin, aina meillä ollut hihaton pussi ja pussissa pidetty norm. yökkäri alla (pitkähihainen). kesällä varmaan sitten vaippasilleen.
erittäin hyvin pitkäsäärisille:) Meidän neidillä kun sääret ovat olleet syntymästi asti vielä erittäin vahvat ja aina liikkeessä, niin monesti oli pinnasängyn väleissä jo alle 2kk.na. Aloitettiin pussien käytöt n. 3kk iässä jolloin siirrettiin myös omaan huoneeseen ja rupesi sen myötä nopeesti nukkumaankin ihan suosiolla ilman mitään hyssyttelyjä. Joskus on laitettu pussiin ennen iltasatua/pulloa. Suosittelen vetoketjullista, meillä on yksi lahjaksi saatu neppareilla jonka kanssa aina vähän kestää.
Onko kenellään kokemusta mistään verkkokaupasta ostetusta pussista? ja mitä suosittelisitte?
Onko froteinen paras näin kesää kohti mennessä? Vai liian kylmä sisällä? Pitäsikö olla peittomaisempi?
Me ostettiin eka unipussi kolmisen vuotta sitten netistä. En millään muista mistä osoitteesta pussin tilasin (oliskohan ollut jutta.fi?). Pussi on Grobag merkkinen. Niitä on eri paksuisia ja tuo meidän on jotain puolivälistä...Se on ollut ihan hyvä valinta. Talvisin ollaan sitten laitettu vähän peittoa vielä päälle ja kesäisin vähemmän yövaatetta alle. Hintaa pussilla oli kyllä huimasti...ellen väärin muista niin oisko ollu melkeen 50euroa?! Sen jälkeen onkin mamma tehnyt kaikki muut unipussit itse. Olen ostanut ohutta (ja mahdollisimman pehmeää) tikkikangasta, josta on tullut ihan hyvät unipussit meijän pojille.
Ostin kuopukselle pari kk sitten pompolista (pompoli.net) Combo Swaddleaze-unipussin koska hänen yönsä olivat tosi levottomia johtuen allergioista ja kutinoista. Tuo unipussi on ollut hyvä ja tuossa unipussissa saa kädetkin halutessaan pussin sisään. Tuo käsien sidonta-ominaisuus oli se must juttu miksi valitsin juuri tämän. On melko hintava (40e) mutta hintansa väärti. Ihania värejä ja mukavan pehmeää materiaalia.
Meillä on myös ollut unipussi käytössä parikuukautisesta alkaen. Olen tilannut niitä babycare.fi nimisestä verkkokaupasta, missä unipusseja on hyvä valikoima sekä topattuja että kevyempiä kesämalleja.
Aivan ihme keksintö se kyllä on, sillä vauva rauhoittuu heti, kun ei voi potkia eikä saa jalkoja pinnojen väliin! :) Olen alkanut käyttää pussia myös poikaa päiväunille laittaessani. Topatut pussit vain kuivuvat aika hitaasti, ellei käytä kuivurissa. Meillä onkin melkein aina yksi unipussi pesussa ja toinen käytössä!
Matkallakin unipussi oli tosi kätevä, kun hotelleissa petivaatteet eivät välttämättä olleet vauvoille suunniteltuja ja vauvalla oli jotain kotoista ja turvallista mukana. :)