Suurien eläkkeiden saajien määrä kasvaa
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Jäikö aloittajalla ja muilla 70-luvulla syntyneillä pekka käteen pelin jälkeen?
Saavat elättää ahneen sukupolven sekä parikymppiset eläkeläiset, jotka eivät koskaan ole olleet töissä, koska "ahistaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saavat elättää ahneen sukupolven sekä parikymppiset eläkeläiset, jotka eivät koskaan ole olleet töissä, koska "ahistaa".
Ja taas löytyy elättäjä.Kuka sinua jaksaa kyllin kehua!
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta teille eläkeläisille jää, kun yli 80-vuotiaille ei enää anneta syöpähoitoja. Onnea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne tulee taas eläkeläiset vänisemään, miten huonosti menee! Ainoa kansanosa ökyrikkaiden lisäksi, jolta ei ole leikattu mitään!
No työikäiset ne täällä vänisee köyhyyttään joka päivä,vaikka pienituloisia on vain kolme prosenttia enemmän kuin eläkeläisissä.Eikä töissäkäyviltä ole leikattu juuri mitään.
Eikös työssäolevien asiat parantuneet just. Veroja vähennettiin, olenko väärässä?
Ahne sukupolvi sai elää hyvän elämän ja paskottua maan ennen kuolemaansa. Tehtävä suoritettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä eläkkeelle jäävät ovat maksaneet itse eläkkeensä. Työnantajan maksama osuus eläkevakuutusmaksuista on käytännössä palkan alennus, verrattuna maihin joissa eläkesäästäminen hoidetaan suoraan palkkatulosta. esim. Usa.
Ne ikäluokat jotka eivät ole maksaneet kokoaan omaa osaansa, alkavat olemaan jo yli 75-vuotiaita tai haudassa. Työeläkejärjestelmän sijoitusvarat ovat kasvaneet myös viime vuonna ja ovat jo yli 280 miljardia euroa.
Tällä hetkellä eläkkeellä olevat tai kohta eläkkeelle jäävät eivät ole maksaneet itse eläkkeitään. Vain pieni osa eläkkeistä tulee eläkerahastoista ja valtaosan maksavat nyt työssä olevat.
Kukaan nyt töissä oleva ei maksa itse omaa eläkettä.
Niin ja sun pointti oli mikä?? Nyt eläkkeellä olevat ovat maksaneet niistä palkoistaan ihan yhtä lailla töissä ollessaan eläkemaksuja. Mitä vikiset? Yritätkö kertoa että koko eläke on ihan ilmaiseksi tullut. No eipä ole ja ihan on koko ikäni työssä ne TEL maksut palkasta menneet.
Mikä sua niinku vaivaa kun möykkäät eläkeläisistä täällä vähän väliä. Käytkö edes itse töissä että eläkettä kerryttäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta teille eläkeläisille jää, kun yli 80-vuotiaille ei enää anneta syöpähoitoja. Onnea.
No jos 80 v. tai vanhempana sairastuisin syöpään niin voin hyvin jo kuollakin eiköhän sitä aika huonossa hapessa sitten jo muutenkin ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, vanhukset tarvitsee hoivaa ja apuja, palveluita yms, pystyvät maksamaan ne omillaan, pienyrittäjille riittää töitä, ehkä jopa käyvät yksityisellä lääkärillä. Eivät ole turhaan tehneet töitä. Eläkkeistä peritään kans suurempi vero kuin palkasta, joten valtiokin hyötyy sitä kautta.
Eivät tunnu maksavan omillaan vaan tarvitaan vielä isotuloisille eläkeläisille kotitalousvähennyskin. Köyhät eläkeläiset eivät hyödy mitään, kun eivät maksa valtionveroa eli tässäkin rikkaat hyötyvät eniten.
Rahassa mitattuna rikkaat kuppaavat tätä maata kaikkein eniten. He saavat pienituloisten ulottumattomissa olevia etuja ja vähennyksiä jotka tulevat yhteiskunnalle todella kalliiksi.
Suomessa ne, joilla on rahaa, maksavat suhteellisesti kaikkein vähiten.
Mitkä edut ja vähennykset on tarjolla vain rikkaille?
Suomessa hyvätuloisin 2% maksaa 20% välittömistä veroista, maksaa siis sinusta suhteellisesti vähiten?
Vierailija kirjoitti:
Ahne sukupolvi sai elää hyvän elämän ja paskottua maan ennen kuolemaansa. Tehtävä suoritettu.
Ootko muuten töissä itse? Kuulostat vaan niin helvatun katkeralta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä eläkkeelle jäävät ovat maksaneet itse eläkkeensä. Työnantajan maksama osuus eläkevakuutusmaksuista on käytännössä palkan alennus, verrattuna maihin joissa eläkesäästäminen hoidetaan suoraan palkkatulosta. esim. Usa.
Ne ikäluokat jotka eivät ole maksaneet kokoaan omaa osaansa, alkavat olemaan jo yli 75-vuotiaita tai haudassa. Työeläkejärjestelmän sijoitusvarat ovat kasvaneet myös viime vuonna ja ovat jo yli 280 miljardia euroa.
Tällä hetkellä eläkkeellä olevat tai kohta eläkkeelle jäävät eivät ole maksaneet itse eläkkeitään. Vain pieni osa eläkkeistä tulee eläkerahastoista ja valtaosan maksavat nyt työssä olevat.
Kuka sitten ne eläkkeet maksaa? Kenen rahoja siellä rahastoissa on satoja miljardeja? Olen maksanut vuoden 1993 jälkeen eläkerahastoihin summan, joka sijoitettuna vastaa 500 000 euroa, joten vaikka en konkreettisesti maksa itse omaa eläkettäni, niin olen kartuttanut rahastoja puolella miljoonalla eurolla. Joku ne rahat siis saa.
Ongelmana on se, että nuoret eivät halua tehdä töitä yhtä monia vuosia kuin me vanhukset olemme tehneet ja siksi rahatojen varat eivät kartu.
Meidän tulisi olla iloisia jokaisesta 7500 e/kk eläkettä saavasta, koska he ovat kartuttaneet rahastoja paljon runsaammin kuin me muut eikä se raha ole katoamassa mihinkään, vaikka eläkeläinen menehtyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä odotellaan ensimmäisiä oikeudenkäyntejä ikärasismista.
Toisaalta yksityiseltä saa myös syöpähoidot, jos on rahaa maksaa ja miksi ei olisi, kun eläke on iso ja menot pienet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä odotellaan ensimmäisiä oikeudenkäyntejä ikärasismista.
Toisaalta yksityiseltä saa myös syöpähoidot, jos on rahaa maksaa ja miksi ei olisi, kun eläke on iso ja menot pienet.
Voi voi vanhus, sullahan ei rahat riitä edes käyntimaksuun yksityisellä. Sitäkin pitää palkansaajien tukea.
Eräs poliitikkomme totesi että eräs naapurimaamme on taitava käyttämään hyväkseen kansakunnan jakolinjoja. Tällaiseen ketjuun kun tuuppaa sivusta yhdenkin ärhäkän kommentin, tehtävä on siltä päivältä suoritettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme maksaneet kymmeniä vuosia muiden eläkkeitä, eihän tämä koske pelkästään nykyisiä nuoria vaan kaikkia työelämässä olevia. Tämä jatkuva jankutus vain tarkoittaa sitä, että meille ei vuorostamme haluttaisi maksaa mitään, että tällä vuosituhannella syntyvät pääsisivät helpommalla kuin me olemme päässeet.
Vierailija kirjoitti:
Tänne tulee taas eläkeläiset vänisemään, miten huonosti menee! Ainoa kansanosa ökyrikkaiden lisäksi, jolta ei ole leikattu mitään!
Katsotaan miten niitten pärstäilme vääntyy sitten kun tulee Eläkekatto 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ahne sukupolvi?
Jän eläkkeelle 3 kk päästä ja tuun saamaan 4500,-/kk. Minusta se on tosi vähän verrattuna nykypalkkaani, joka on nyt n. 16000,-/kk. Vielä on asuntovelkaa 150k€ eikä lainkaan sijoituksia
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat ahneella sukupolvella ja mitä se on tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on sun tilanne ku tuut eläkeikään, ammutaan torilla eläkepeijaisissa?