Haluaisin elää niin että kävisin aina jotain 5-6 kk töissä ja sitten pitäisi pari kuukautta lomaa.
Eläisin pihisti vaikka nuo 5-6kk että saiis mahd. paljon säästettyä ja sitten lomailisin niillä rahoilla sen pari kuukautta tuon jälkeen!
Kommentit (25)
Kausityö esim Lapissa voisi toimia.
Opiskele opettajaksi. Tuo onnistuu aika hyvin. Loma pitempi kuin kaksi kuukautta varsinkin. Varsinkin AMK-puolella todella hyvät lomat ja reilu 5000 euron palkka helposti.
Se voi sitten vain olla aina yllättävän iso kynnys ponnistaa sinne töihin sen parin kuukauden loman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Se voi sitten vain olla aina yllättävän iso kynnys ponnistaa sinne töihin sen parin kuukauden loman jälkeen.
Ei mulle ole. olen ollut myös kerran vuosia työtön ja sitten yhtäkkiä alko työt ja ihan hyvin sujui
Vierailija kirjoitti:
Kukapa ei haluaisi.
No ei kaikilla se onnistu. Mutta itse olen pihi, joten onnistun säästämään isosti jos saan töitä. En osta mitään enkä tee mitään ja budjetoin
Kausityö vaikka hiihtokeskuksessa. Sitten pitää lomaa ja menee kesäksi asvalttitöihin.
Vierailija kirjoitti:
Näin opettajana allekirjoitan tuon. Melkein joka syksy tulee haettua ihan ahdistukseen sairaslomaa elokuussa. Pari viikkoa on yleensä saanut.
Vierailija kirjoitti:
Opiskele opettajaksi. Tuo onnistuu aika hyvin. Loma pitempi kuin kaksi kuukautta varsinkin. Varsinkin AMK-puolella todella hyvät lomat ja reilu 5000 euron palkka helposti.
Opettajia ei enää tulevaisuudessa tarvita kovinkaan montaa, koska syntyvyys laskee jatkossakin.
Hmm missähän töissä voi kadota 2 kk ajaksi 2-3 kertaa vuodessa? Mä joudun aina paikkaamaan normi kesälomankin jälkeen omat työni.
Youtubessa "joutilas" -kanava näyttää tempun ja kuinka se tehdään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajia ei enää tulevaisuudessa tarvita kovinkaan montaa, koska syntyvyys laskee jatkossakin.
AMK opettajan pitää olla vähintään maisteri sopivalta alalta, parempi jos tohtori. Siihen ei sillai vaan aleta. Lisäksi työkokemusta alalta ja pedagogiset opinnot plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Hmm missähän töissä voi kadota 2 kk ajaksi 2-3 kertaa vuodessa? Mä joudun aina paikkaamaan normi kesälomankin jälkeen omat työni.
Tarkoitin et työsuhde kestää esim 4-6kk ja sitten sen jälkeen lähtee lomille
Sovi työnantajasi kanssa eihän tuo ole lomien päälle kuin muutama viikko palkatonta. Aika helposti onnistuu jos aiot aina pihisti elää sen 5-6kk.
Onhan normityöntekijä sen 5-6 viikkoa jo lomilla ja vapailla ilman kikkailujakin.
Mäkin haluaisin, mutta ei tuollaista työtä vaan mistään saa. Olen jopa opiskellut kausiluontoisen ammatin, jossa sesonki huhti-lokakuu, mutta kun ei nyt vaan saa mistään töitä.
Ihan hyvin vois tehdä kesän töitä ja hiihdellä talvet, elellen säästöillä ja pääomatuloilla, mutta kun Ei Vaan Saa Töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja viimeisen lomakuukauden aikana ei osaa olla, kun stressaa vain töihinpaluuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Pätkätyöläisenä ihan tuttua touhua ja aina ihan yhtä innoissani olen, kun uusi pätkä alkaa!
Itselläni on vuodessa 5 viikkoa lomaa ja olen vaihtanut myös lomarahat vapaiksi niin lomia on 7 viikkoa vuodessa. Eli käytännössä ei vaatisi kuin viikon palkatonta ottaa tai tehdä sisään tunteja niin saisi sen 2kk lomaa, toki ei ihan puolen vuoden välein mutta pystyisi sitä olemaan vaikka kuukauden poissa 6kk välein. Olisi sekin jotain, vois kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualta tulijat eivät ole loppumassa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualta tulijat eivät ole loppumassa mihinkään.
Heille ei tarvita opettajia. Hehän ovat jo valmiiksi moniosaajia.
Kukapa ei haluaisi.