Perinnönjako ei ollut hyvä idea! menetän toimeentulotuet ja asumistuet nyt!
tähän asti olin vuokralaisena perikunnalle 3 vuotta ja perintöä ei jaettu. maksoin vastikkeen vuokrana 122 neliön rivarista 485 ja työkkärin päälle sain sen 250 e toimeentulotukea ja 250 e asumistukea. nyt omistan puolet rivarista ja en saa asumistukea ja en varmaan toimeentulotukeakaan koska sain siskolta 10 000 e tasinkorahaa mökistä, joka on n. 100 000 e arvoinen mökkitontti omakotialoalueella järven rannalle! Menetän siis mökin ja saan asunnosta puolet, jota ei saa myytyä edes 60 000 eurolla nykyään. tosin halusin asunnon koska asun tässä ja veljeni omistaa puolet. en halunnut minnekään hiiren häkkiinkään asumaan 30 n yksiöön jossa saisin asumistuenkin.
no menetän tukia sitten n 6000 e vuodessa eli se 10 000 euron käteisraha menee siinä ja saan vain puolet asunnosta. sisko saa arvokkaan mökkipläntin ja voi rakentaa sinne vielä vaikak huvilan ja vuokrata sitä!
ei mee hyvin nyt, onneksi on ruokajono vieressä
Andy
Kommentit (33)
oisko mahdollista että menisitkin töihin?
ei varmaan
Ihmisen tulee rahoittaa oma elämänsä ansio- tai pääomatuloilla. Toimeentulotukea ei voi saada, jos on muuta rahaa olemassa. Se on oikein.
Mikä lento lentää "Aasiaan"? Oletko sä se sama joka palstalla fanittaa Japania ja suunnitteli sieltä ostavansa 10,000e maatilan ja 10,000 purjeveneen?
Vierailija kirjoitti:
oisko mahdollista että menisitkin töihin?
ei varmaan
Loistava tulevaisuus edessä rappiostriimaajana 👍
Ethän sinä mitään menetä jos olet saanut rahaa. Tuillesi ei vain silloin ole perustetta.
Nythän sulla on rahaa, mihin uittuun tukia tarvit? Ihme inisijä.
Ei todellakaan ole oikein että perinnön vuoksi menettää tt:n, minä sain vähän yli 90k € perintöä ja nyt pelottaa että menetän tuet.
Rikastumisessa on aina riesansa! Saattaa näet joutua tulemaan ihan omillaan toimeen ainakin jonkin aikaa ilman meidän muiden maksamia sosiaalitukia!
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole oikein että perinnön vuoksi menettää tt:n, minä sain vähän yli 90k € perintöä ja nyt pelottaa että menetän tuet.
Niin menetätkin.
Mun kaveri toimi fiksusti ja narkkasi 40k perinnön parissa kuukaudessa että pääsi taas nostamaan toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Rikastumisessa on aina riesansa! Saattaa näet joutua tulemaan ihan omillaan toimeen ainakin jonkin aikaa ilman meidän muiden maksamia sosiaalitukia!
Hiljattain saatu perintö on ehkä eri asia. Mutta kun joku asuu ostamassaan tai perimässään asunnossa ja asunnosta on maksettu asuntolaina tai perintövero, niin silloin yhteiskunta ei saisi rangaista ihmistä epäämällä toimeentulotuen. Jos siis on tarvetta saada tukea. Yhteiskunnalle on paljon halvempaa,että ihminen asuu omassa asunnossa kuin että yhteiskunta maksaisi joka kuukausi asumistukea ylikalliiseen vuokra-asuntoon. Tämä on asia, jota en ymmärrä.
Tuohan on hyvä juttu, että pääsit tuista irti.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri toimi fiksusti ja narkkasi 40k perinnön parissa kuukaudessa että pääsi taas nostamaan toimeentulotukea.
tuo on varmaan viisautta
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljattain saatu perintö on ehkä eri asia. Mutta kun joku asuu ostamassaan tai perimässään asunnossa ja asunnosta on maksettu asuntolaina tai perintövero, niin silloin yhteiskunta ei saisi rangaista ihmistä epäämällä toimeentulotuen. Jos siis on tarvetta saada tukea. Yhteiskunnalle on paljon halvempaa,että ihminen asuu omassa asunnossa kuin että yhteiskunta maksaisi joka kuukausi asumistukea ylikalliiseen vuokra-asuntoon. Tämä on asia, jota en ymmärrä.
Omistusasunnossa asuva on yhtä oikeutettu toimeentulotukeen kuin kuka tahansa toinenkin. Yleistukeenkaan ei vaikuta se, jos omistaa asunnon. Ainoastaan asumistuki on näiltä poistunut.
Jos saat 10000e ja haet toimeentulotukea, Kela vyöryttää tuon 10te tuleville kuukausille, eikä maksa tukea niinä kuukausina.
Minkälainen ihminen haluaa yhteiskunnan tukirahoilla elää?
Jos saat muualta rahaa, niin miksi silloin pitäisi nostaa tukia?
Vierailija kirjoitti:
Ai, olisi oikein, että lottomiljonäärit voisi lopettaa duunit ja miljoonien päälle alkaa nostamaan toimeentulotukea. Tai osinkotuotoilla elävillä sama homma.
On teillä kyllä vääristynyt maailmankuva, mitä kaikkea yhteiskunnan pitäisi teille maksaa! Varmaan mietitte, että toimeentulotukea pitäisi saada vaikka menisitte töihin palkan päälle.
Mäkin oon menettäny viimesen 25v aikana ihan järkyttävän määrän tukia, kun oon ollu töissä. Sinne meni kaikki työttömyyskorvaukset, asumistuet ja toimeentulotuet. Ei oo reilua :(
aion lentää siis Aasiaan tässä kuussa, ostan purjevenee ja tuhlaan kaikki 10 000 e ja sitten haen toimeen tulotukea! näin se on amigos