271 koiraa lähti raketteja pakoon Helsinki-Vantaan kupeessa sijaitsevaan hotelliin
Helsinki-Vantaan lentokentän kupeessa sijaitseva Clarion-hotelli majoittaa raketteja pelkääviä koiria omistajineen jo kymmenettä kertaa.
Uudenvuoden huoneista 70 prosenttia varattiin Räsäsen mukaan loppuun jo tammikuun 9. päivänä, kun koirien uudenvuodentapahtuma tuli myyntiin.
Uudenvuodenyön majoituspaketti illallisineen maksaa Aviapoliksen Clarionissa 258296 euroa.
HS Vantaalla | 271 koiraa lähti raketteja pakoon Helsinki-Vantaan kupeessa sijaitsevaan hotelliin
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011720443.html
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Siis pääkaupunkiseudulla on alla 300 koiraa jotka tärisee raketeista. Ja näiden takia pitäisi sitten ilotulitteet kieltää. Enpä ole hullumpaa vaatimusta kuullut.
Miksi mitään ilotulitteita pitäisi edes kieltää, kun koirat omistajineen selvästi näyttävät viihtyvän hotellissa? Antaa heidän nauttia hotelliyöstä ja paukutellaan me muut ilotulitteita aivan kuten ennenkin.
Ihmisetkin pelkää monia asioita. Jos koira pelkää jotain muutaman tunnin, ei niin vaarallista. Huomenna unohdettu.
Kyllä monet ihmisetkin tietää miltä tuntuu kuolemanpelko, paniikkikohtaus. Sama tunne koiralla kun pelkää raketteja tai vaikkapa ukkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kerran olen Vantaalla scandic airport hotellissa uutena vuotena koirien kanssa, koska toisella oli paha paukkupelko. Sinne ei kuulunut mitään eli toimi. Mutta muuten ei ollut hyvä kokemus. Huoneessa odotti pari A4 paperia hinnastoineen, mitä laskutetaan, jos koira tekee sitä tai tätä. Miksi mainostaa koirien uutta vuotta siellä, kun asenne koiria kohtaan oli, että ne vain vahingoittaa kaikkea? Mun koirat on pieniä sylikoiria, niistä ei lähde karvaa eikä ne pureskele mitään.
Nyt mulla ei ole enää paukkupelkoista koiraa niin ei tarvitse etsiä mitään ratkaisujakaan.
Mun mielestä taas erikoinen asenne lähteä koirien kanssa jonnekin sillä periaatteella, että kun niistä kerran on maksettu niin ne saa tuhota ihan mitä vaan ja vaikka syödä sängyn säpäleiksi jos siltä tuntuu.
Liittyy mun kirjoitukseen miten? Tai koko keskustelunaiheeseen? Vai tiedätkö jonkun, joka menee hotelliin koirineen syömään sänkyjä säpäleiksi?
Halvemmalla pääsee, kun hakee eläinlääkäriltä rauhoittavan lääkkeen. 22 euroa maksoi ja koira oli pienessä pöhnässä paukutusten ajan. Ei mennyt jalattomaksi ja vaikutusaika lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavuuden huippu
Olet, mutta nauretaan yhdessä sinun kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti ensimmäiseen kuvaan saatu joku mamukas🤣
Ihanan wokea!
Vierailija kirjoitti:
Halvemmalla pääsee, kun hakee eläinlääkäriltä rauhoittavan lääkkeen. 22 euroa maksoi ja koira oli pienessä pöhnässä paukutusten ajan. Ei mennyt jalattomaksi ja vaikutusaika lyhyt.
Olisit antanu oman Opamoxin niin olis menny Kelan pikkiin ja päässyt vieläkin halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Nämä rakettien paukuttelijat ovat vielä yksiä saa ta noita. Meidän koira oli ihan ok rakettien suhteen, kunnes yksi kaheli heitti raketin partsilta alas ja suoraan koiran viereen. Sen jälkeen se meni ihan paniikkiin pelkästään haistamalla rikin katkua. EN ihmettele jos karkaavat ihmisiltä, tuokin tapaus sattui valoisaan aikaan eli periaatteessa en edes ajatellut että joku niitä raketteja valoisalla olisi paukutellut.
Meillä vastaavanlainen kokemus. Oltiin hyvissä ajoin koiran kanssa lenkillä, että sitten koira voi olla sisällä klo 18-02 välisen ajan. Koira ei pelännyt paukkuja kunnes eräs äpärälauma päätti pommittaa meitä kun kuljettiin ohi. Niillä ei iän perusteella olis kuulunut olla paukkuja ja aikakin oli ihan väärä niiden ampumiseen. Sen koommin koira pelkäsi ihan hulluna pauketta.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla olis hauska olla töissä 😃
Mun painajainen🙊
Lähtikö ne koirat porukalla sinne hotelliin? Miten ne maksaa sen majoituksen, vai tilaako ne laskun kotiin?
Eivät koirat paenneet hotelliin vaan hysteeriset naiset. Eläimen on sopeuduttava ihmisyhteiskunnan ilmiöihin. Liian arkaa koiraa ei kannata pitää.
Vierailija kirjoitti:
Ok, eli lentokentän kupeeseen pommeja paukuttamaan ja raketteja ampumaan. Sitten onkin kiva kuunnella panikoivien koirien meteliä :D
Eli sinun motiivisi rakettien ampumiseen ei ole uudenvuoden juhlistaminen vaan avuttomien olentojen kiusaaminen ja pelottelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ne koirat kenties kouluttaa pienelle paukkeelle, kun roudata vuodesta toiseen hotelliin?
Melko laiskaa sakkia kun ei koiran koulutus kiinnosta vaikka koira on hankittu.
Tää kiinnostaa, että miten tuollainen koulutus tapahtuu? Kerrotko?
Satunnaisia ilotulitteita pitkin vuotta? Yhtäkkisä ääniä, joita koira pelästyy..? Kun väijytetään usein koiran pitäisi olla tottunut?
Jostain syystä kaikki Suomen palveluskoirat saadaan koulutettua paukkeelle. Hotelliin viemällä se koulutus ei ainakaan onnistu.
Juu ja kaikista koirista ei ole palveluskoiriksi. tai metsästyskoiriksi vaikka rodun mukaan "pitäisi" olla, ovat paukkuarkoja. Koeta ymmärtää koirat ovat yksilöitä, toiset herkempiä kuin toiset. Mikään altistaminen ja totuttaminn ei kaikille auta ja turhaa rääkkäämistä se silloin on.
Vierailija kirjoitti:
Jos koirani pelästyy ilotulitetta ja pääsee irti...
Kenen vastuulla se on?
Sinun. Sun koira.
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökkinaapuri pitää mökillään jotain koirien rakettiturvakotia ja laittoi jo ennen joulu postilaatikkoihin tiedotteen, että raketteja ei saa ampua. Arvatkoon kahdesti, noudatammeko "naapurisovun nimissä tehtyä rajoitusta".
Eli olet täysi kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monet ihmisetkin tietää miltä tuntuu kuolemanpelko, paniikkikohtaus. Sama tunne koiralla kun pelkää raketteja tai vaikkapa ukkosta.
Kielletään ukkonen!
Nämä rakettien paukuttelijat ovat vielä yksiä saa ta noita. Meidän koira oli ihan ok rakettien suhteen, kunnes yksi kaheli heitti raketin partsilta alas ja suoraan koiran viereen. Sen jälkeen se meni ihan paniikkiin pelkästään haistamalla rikin katkua. EN ihmettele jos karkaavat ihmisiltä, tuokin tapaus sattui valoisaan aikaan eli periaatteessa en edes ajatellut että joku niitä raketteja valoisalla olisi paukutellut.