271 koiraa lähti raketteja pakoon Helsinki-Vantaan kupeessa sijaitsevaan hotelliin
Helsinki-Vantaan lentokentän kupeessa sijaitseva Clarion-hotelli majoittaa raketteja pelkääviä koiria omistajineen jo kymmenettä kertaa.
Uudenvuoden huoneista 70 prosenttia varattiin Räsäsen mukaan loppuun jo tammikuun 9. päivänä, kun koirien uudenvuodentapahtuma tuli myyntiin.
Uudenvuodenyön majoituspaketti illallisineen maksaa Aviapoliksen Clarionissa 258296 euroa.
HS Vantaalla | 271 koiraa lähti raketteja pakoon Helsinki-Vantaan kupeessa sijaitsevaan hotelliin
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011720443.html
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ne koirat kenties kouluttaa pienelle paukkeelle, kun roudata vuodesta toiseen hotelliin?
Melko laiskaa sakkia kun ei koiran koulutus kiinnosta vaikka koira on hankittu.
Tää kiinnostaa, että miten tuollainen koulutus tapahtuu? Kerrotko?
Satunnaisia ilotulitteita pitkin vuotta? Yhtäkkisä ääniä, joita koira pelästyy..? Kun väijytetään usein koiran pitäisi olla tottunut?
Vierailija kirjoitti:
Käytiin syksyllä 2 kertaa ampumaradalla. Ensin 100 metrin päästä ja sit pikku hiljaa lähemmäs. Koira tottui niin ett nyt ihan rauhallinen kotona. Kuuntelee muttei säiky
Me asuttiin aikoinaan varuskunnan naapurissa. Koira ei korvaansa lotkauttanut tykeille tai muille aseille. Mutta se pelkäsi ihan hulluna ukkosta ja uudenvuoden raketteja. Saatiin vinkki, että näytetään sille videota jossa paukkuu raketit. Altistetaan. No näin tehtiin, koira ei pelännyt videon raketteja vaikka telkussa oli äänet kovalla. Koira älykkäänä eläimenä tajusi, että tilanne on lavastettu. Tuli uusivuosi ja pelko taas kun raketit paukkui livenä ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
258296€ , ihanan halpaa🤔
Siis 258-296 huoneelta illaln kanssa. Illallinen on pakollinen. Nyt on saatu koko hotelli käyttöön, mikä ei normaalisti varmaan olisi onnistunut. Hyvä bisnes.
Pakollinen👀 Syötetäänkö väkisin jos ei oo nälkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ne koirat kenties kouluttaa pienelle paukkeelle, kun roudata vuodesta toiseen hotelliin?
Melko laiskaa sakkia kun ei koiran koulutus kiinnosta vaikka koira on hankittu.
Taitaa ne koiranomistajat itse haluta sinne hotelliin makoilemaan.
Siltä vaikuttaa kun joka vuosi pitää mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytiin syksyllä 2 kertaa ampumaradalla. Ensin 100 metrin päästä ja sit pikku hiljaa lähemmäs. Koira tottui niin ett nyt ihan rauhallinen kotona. Kuuntelee muttei säiky
Me asuttiin aikoinaan varuskunnan naapurissa. Koira ei korvaansa lotkauttanut tykeille tai muille aseille. Mutta se pelkäsi ihan hulluna ukkosta ja uudenvuoden raketteja. Saatiin vinkki, että näytetään sille videota jossa paukkuu raketit. Altistetaan. No näin tehtiin, koira ei pelännyt videon raketteja vaikka telkussa oli äänet kovalla. Koira älykkäänä eläimenä tajusi, että tilanne on lavastettu. Tuli uusivuosi ja pelko taas kun raketit paukkui livenä ulkona.
Voisko koira haistaa ruudinkäryn ja tosiaan se välke on aivan erilaista livenä kuin telkkarissa. Ukkoseenhan liittyy samanlaisia efektejä (valo ja haju). Ampumaradalla on ääni ja haju, mutta valoefektit puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Ok, eli lentokentän kupeeseen pommeja paukuttamaan ja raketteja ampumaan. Sitten onkin kiva kuunnella panikoivien koirien meteliä :D
Mikä v*ttu sinuakin vaivaa? Ootko just niitä, jotka jo lapsena veti sammakoilta koivet irti ja lävisteli kepillä oravia?
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt tätä joka uusivuosi että koiranomistajille se tulee joka kerta yllätyksenä että raketteja ammutaan. Se tulee uutena asiana jopa silloin kun koiran hankkii, ja pahastuvat verisesti kun koko maailma ei pukeudukaan huopatossuihin heidän vuokseen.
Olet väärässä ja paljastit samalla, ettet osaa edes lukea. Keskustelun aiheena olevan artikkelin mukaan useat koiran omistajat varautuu vuodenvaihteeseen jo heti tammikuussa, kun hotellihuoneet tulee varattavaksi. Ei siis tule minkäänlaisen yllätyksenä, kun varautuvat jo lähes 12 kuukautta etukäteen.
Vain paviaanin järjellä varustettu ostaa ilotulitteita.
Ei kielletä ilotulitteita vaan kielletään seurakoitat! Sitten tämäkin turha keskustelu loppuu.
Oikein kiva mennä sinne perussiistinä ihmisenä yöpymään?!!
Meillä jo kolmas koira ja tänään viimeksi noin 10 min sitten käytiin yhdessä katsomassa raketteja pihalla. Pysyy tiukemmin lähellä, mutta se on kaikki. Nyt makaa fleguna nurkassa, vaikka tasaisesti kuuluu pauketta.
Koira on koira. Jos ei kestä, voi hyvin pelätä sen muutaman tunnin vuodesta tai viekää metsän keskelle.
Mä olen kerran olen Vantaalla scandic airport hotellissa uutena vuotena koirien kanssa, koska toisella oli paha paukkupelko. Sinne ei kuulunut mitään eli toimi. Mutta muuten ei ollut hyvä kokemus. Huoneessa odotti pari A4 paperia hinnastoineen, mitä laskutetaan, jos koira tekee sitä tai tätä. Miksi mainostaa koirien uutta vuotta siellä, kun asenne koiria kohtaan oli, että ne vain vahingoittaa kaikkea? Mun koirat on pieniä sylikoiria, niistä ei lähde karvaa eikä ne pureskele mitään.
Nyt mulla ei ole enää paukkupelkoista koiraa niin ei tarvitse etsiä mitään ratkaisujakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihan ihmisenä stressaannun ilotulitteista.
Oletpa heikkoa tekoa.
No, maailma ei edelleenkään pysähdy sinun vuoksesi. Ei edes pyöri sinun tapasi ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihan ihmisenä stressaannun ilotulitteista.
Onkohan sinusta eläjäksi edes...
Eikö tuonne kuulu ilotulitteet? Vai mikä tuossa on ideana?
U kkosilma. Ei hyväksynyt oikein kirjoitettuna. Kommenttisi on hajautettu ilmoitti. :(
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kerran olen Vantaalla scandic airport hotellissa uutena vuotena koirien kanssa, koska toisella oli paha paukkupelko. Sinne ei kuulunut mitään eli toimi. Mutta muuten ei ollut hyvä kokemus. Huoneessa odotti pari A4 paperia hinnastoineen, mitä laskutetaan, jos koira tekee sitä tai tätä. Miksi mainostaa koirien uutta vuotta siellä, kun asenne koiria kohtaan oli, että ne vain vahingoittaa kaikkea? Mun koirat on pieniä sylikoiria, niistä ei lähde karvaa eikä ne pureskele mitään.
Nyt mulla ei ole enää paukkupelkoista koiraa niin ei tarvitse etsiä mitään ratkaisujakaan.
Mun mielestä taas erikoinen asenne lähteä koirien kanssa jonnekin sillä periaatteella, että kun niistä kerran on maksettu niin ne saa tuhota ihan mitä vaan ja vaikka syödä sängyn säpäleiksi jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putte voi lähettää sinne drooneja...
Droonien lennättäminen on kiellettyä lentokentän alueella.
Niin on itsenäiseen valtioon hyökkääminenkin....
Oletko hieman vajaa?
Ei muuten saada. Kaikkia palveluskoiraksi tai viranomaisten koiriksi aiottuja ei lopulta saada koulutettua tehtäväänsä koulutuksen aikana havaittavien puutteiden takia. Juurikin jonkinsortin arkuus on syy keskeyttää koulutus. Siitä koirasta ei sitten tule palveluskoiraa tai virkakoiraa vaan lemmikki. Näitä koulutuksen läpäisseitäkin voidaan poistaa palveluskäytöstä, jos niille myöhemmin tulee jokin luonteeseen tai hermorakenteeseen liittyvä ongelma.