Virheellinen psykoosidiagnoosi
Olen 23-vuotias mies, ja kesällä minulle diagnosoitiin psykoosi ja olin 5 viikkoa pakkohoidossa. Olen itse sitä mieltä että diagnoosi on virheellinen, ja tämän takia en myöskään ole käyttänyt mitään lääkitystä. Olen vähän katkera tästä diagnoosista ja osastojaksosta, mutta kuului siihen myös positiivisiakin asioita. Sain osastolla kavereita, joita ei itsellä aikaisemmin esimerkiksi ollut.
Jakelen tässä vaan ajatuksiani ja seuraan mahdollista keskustelua joka tästä syntyy.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei kannata syödä psykoosilääkkeitä. Niistä tulee hulluksi.
Mielialalääkkeitä en halua käyttää niiden sivuvaikutusten takia. Vie kaiken libidon pois ja tekee zombiksi.
Se on tilapäistä. Kuka muutenkaan haluaisi nussia psykootikon kanssa? Ei mulla olekaan ollut psykoosia milloinkaan, ja siksi juuri en niitä söisikään. On lisäksi paljon tapauksia joissa ne sivuvaikutukset on pysyviä.
Pharma r aiskaa ja rikkoo ihmisoikeuksia kehdosta hautaan mitä moninaisimmilla tavoilla. Kannattaisi pikkuisen miettiä kannattaako tällaista elintä pitää maassa.
Vierailija kirjoitti:
Pharma r aiskaa ja rikkoo ihmisoikeuksia kehdosta hautaan mitä moninaisimmilla tavoilla. Kannattaisi pikkuisen miettiä kannattaako tällaista elintä pitää maassa.
Vaihtoehtona on jättää psykoosissa oleva ihminen harhojensa vallassa tappamaan itsensä tai muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtona on jättää psykoosissa oleva ihminen harhojensa vallassa tappamaan itsensä tai muita?
Jos alkaa tappamaan muita niin se on poliisin asia. Itsensä tappaminen on laillista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei. Melkein kukaan ei pääse viideksi viikoksi pakkohoitoon. Omaiseni, joka on skitsofreenikko ja oli psykoosissa ja yritti tappaa itsensä, pääsi jopa kahdeksi viikoksi pakkohoitoon, sitten pihalle vaikka oli yhä täysin sekaisin.
Minun vaimo oli kaksi kuukautta kun minä pidin hänen puoliaan siinä kohtaa kun häntä yritettiin työntää ulos sekaisin kun seinäkello.
Hyvä että onnistuit. Itse olemme tuloksetta yrittäneet samaa joka kerta kun läheinen on päässyt hoitoon, mutta meitä (sukulaisia siis, vanhemmat ja sisarukset) ei ole kuunneltu. Täysin järjetöntä tuo toiminta, kun eihän nuo lyhyet osastojaksot auta ketään, ja psykoosisairaat jätetään ihan heitteille.
Kiva syntyä tällaiseen sukuun, missä perheenjäsenet uhraavat toisia pharmalle xD Kunnon demonitouhua. Toivottavasti nämä uhrit ymmärtävät hankkiutua eroon myös näistä gaslightaavista sukulaisista
Totta. Suomessa tehdään myös virheellisiä mielen diagnooseja. Jos "asiakas" vastaa kysymyksiin tietyllä tavalla tai joku saanut väärän vaikutelman. Tai juova / muuta ottanut ihminen ollut sekaisin. Lisäksi usein ei korjata virhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos alkaa tappamaan muita niin se on poliisin asia. Itsensä tappaminen on laillista.
Miten poliisi sen psykoosin parantaa? Tietenkin se on poliisiasia kun ihminen psykoosissa yrittää tappaa toisia, mutta ei se sitä hoidon tarvetta poista.
Itsensä tappaminen on laillista, mutta ei ole laillista antaa ihmisen tappaa itsensä ja olla soittamatta hätänumeroon.
Aika ikävää muutenkin, kun kyseinen ihminen ei oikeasti halua kuolla, vaan yrittää itsemurhaa vain siksi kun Jumalan ääni hänen päässään käskee tekemään niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei. Melkein kukaan ei pääse viideksi viikoksi pakkohoitoon. Omaiseni, joka on skitsofreenikko ja oli psykoosissa ja yritti tappaa itsensä, pääsi jopa kahdeksi viikoksi pakkohoitoon, sitten pihalle vaikka oli yhä täysin sekaisin.
Minun vaimo oli kaksi kuukautta kun minä pidin hänen puoliaan siinä kohtaa kun häntä yritettiin työntää ulos sekaisin kun seinäkello.
Hyvä että onnistuit. Itse olemme tuloksetta yrittäneet samaa joka kerta kun läheinen on päässyt hoitoon, mutta meitä (sukulaisia siis, vanhemmat ja sisarukset) ei ole kuunneltu. Täysin järjetöntä tuo toiminta, kun eihän nuo lyhyet osastojaksot auta ketään, ja psykoosisairaat jätetään ihan heitteille.
Kiva syntyä tällaiseen sukuun, missä pe
Sä olet ihan sekaisin. Meidän perheenjäsentenkö olisi pitänyt jättää rakkaamme heitteille, ilman apua, kammottavien harhojen valtaan?