Oliko 2025 sinullekin vaikein vuosi elämässäsi?
Tuntuu että niin moni on sanonut tämän vuoden olleen kaikista hirvein elämässään. On sattunut ainakin lähipiirissä monelle samaan vuoteen kaikki mahdolliset vaikeudet sairastumisista avioeroon yms.
Itsekin kuulun samaan kerhoon, todetakseni.
Onko muita? Millä mielellä jätät 2025 taaksesi?
Kommentit (35)
Minulla oli todella hyvä vuosi. Pyssyin terveenä ja vanha koiranikin pysyi.
Ei ole valittamista.
Jos tuleva vuosi menee yhtä hyvin niin olen onnellinen.
Lapset/lapsenlapset ja muutkin omaiset hengissä ja suunnilleen terveinä. Mitäpä sitä muuta voi toivoa.
Oli vaikeaa. Sappi leikattiin, oli oireita kauan sitä ennen ja tuli rytmihäiriö sekä muita ongelmia. Outoa että muillakin ollut hankalaa. Suvussa oli usea saman alueen leikkauksessa.
On ollut helpompi vuosi kuin aikaisemmat mielestäni. Olen tienannut rahaa, toki pimeesti mutta olen tiennanut siltij a olen oikeastaan tehnyt paljon enemmän mitä aikaisempina vuosina. Pitää vaan käyttää tilaisuus hyväksi jos saa työkeikan ja sitten kun tekee hyvin työn niin saa lisää keikkoja. Niin tänä vuonna kävi ja olen saanut rahaa säästöön joten on hyvä tilanne. Työtön olen varmaan ensi vuonnakin mutta jos saan pimeen työn niin otan sen ja säästän rahaa. Silleen siis hyvä tilanne ollut että on ollut tekemistä ja olen saanut pitkästä aikaa rahaa säästöö että pärjään.
Oli ja ei. Avioero pitkästä liitosta. Helpotus jota en ole hetkeä katunut. Huoli lapsista valtava. Etenkin teinin oireilun vuoksi, kun exä ei eron jälkeen pystynyt pitämään pakkaa omassa päässä kasassa. Taloudellisesti ei kaukana katastrofista kiitos osituksen ja tasingon maksun. Hyviä kokemuksia paljon myös. Tutusteluja muihin ja itseensä. Kyllä tämä tästä.
Ihan paskaa täynnä koko vuosi. Työttömyys ja se, ettei missään ole näkyvissä mitään merkkejä muutokseen. Taloutta ajetaan vain päin seinää ja mikään ei muutu.
Toivon kaikkea paskaa kaikille nykyhallitusta äänestäneille ensi vuodeksi. Toivottavasti menetätte työnne.
2022 oli huonompi kuin vuodet sen jälkeen, vaikka syy sinänsä oli aivan luonnollinen: läheisen ihmisen kuolema. Vuosi 2025 on ollut aivan kelvollinen omassa elämässäni. Maailmantilanne on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä painajaistahan tämä on ollut.
En meinaa pärjätä enää pääkoppani kanssa. Masennus, syömishäiriö, yksinäisyys, loputon itseinho ja arvottomuus, pelko toimeentulon menettämisestä nykyisen projektin päättyessä. Omaa ja läheisen sairastelua.
En tiedä, juhlisinko tämän vuoden päättymistä vai surisinko sitä, että seuraava alkaa. En jaksaisi enää.
Lähetän sinulle paljon tsemppiä tuon kaiken kanssa, itsellekin hyvin tuttuja lähes kaikki kuvailemasi asiat. Toivon sinulle parempaa ensi vuotta ja että vuoden viimeisen päivän jälkeen lähtee helpottamaan.
Kiitos, parempaa vuotta Sinullekin!
"Vanhoja aikoja ei kaipaa kukaan"
Sillä lailla kaipaa, että elämä oli jotenkin .. ei helppoa vaan helpompaa. Ei tarvinnut pelätä satunnaista/tunteetonra väkivaltaa, ei nettirosvoja jne.
Murheen aiheet vaan muuttuu, ajan myötä ja siihen on koitettava sopeutua. Entä jos tuntuu siltä, ettei jaksa tai huvita? - Oikeaa vastausta en tiedä.
Tuo "sopeutuminen" on kyllä pyllystä - en minä ainakaan tällaista "menoa" halunnut - kuka niistä päättää, haluavatko he/ne päättäjät sen itse???
Vierailija kirjoitti:
Ei huonoin vuosi, mutta ehkä raivostuttavin. Voimaton kiukku, kun näkee mihin typeryyteen maailma vajoaa, eikä sille voi mitään täältä käsin.
Tälläisiä oloja itselläkin. Olen ollut mukana aktivoimassa ihmisiä liikkeelle, mutta vastarinta on massiivista. Jopa kieltäminen. On aivan selvää että ainakin isoissa kaupungeissa todellisuuskäsitykset poikkeavat isosti toisistaan.
Toivon että kevät toisi mukanaan jotain energisoivaa. Hyviä kohtaamisia kasvokkain, somemaailma on alkanut väsyttää toden teolla.
Outoa että niin moni on sanonut samaa. En muista kuulleeni näin paljon samaistumista aiempien vuosien kohdalla. Toki se the koronavuosi 2020 kun se oli pahimmillaan ja uutta, mutta tämä tuntuu erilaiselta. Henkilökohtaisella tasolla tuntuu että niin monella ollut vaikeaa. Kuolemia, eroja , sairastumisia..
Ihan hyvä vuosi. Sain ekan vakituisen työpaikan. Lapset on olleet terveitä. Huonona puolena olen lihonut, mikä ärsyttää aika paljon. Rahat on olleet koko vuoden tiukilla, kun on tullut kaikenlaisia yllättäviä menoja odotettujen päälle, mutta se on minulle tuttua ja normaalia.
En osannut koskaan kuvitella, että saisin vielä elämäni ehtoopuolella elää niin hyvän vuoden kuin 2025 on minulle ollut. Olen yllättynyt, iloinen, onnellinen ja ennen muuta kiitollinen.
Mikäs siinä jos on mennyt huonosti ei ole suunta kuin ylöspäin
Lähetän sinulle paljon tsemppiä tuon kaiken kanssa, itsellekin hyvin tuttuja lähes kaikki kuvailemasi asiat. Toivon sinulle parempaa ensi vuotta ja että vuoden viimeisen päivän jälkeen lähtee helpottamaan.