Buddhalaisuus ei ole tie avioliittoon eli parisuhteeseen
Tinderissä on alkanut näkymään erityisesti miehiä, jotka ovat omaksuneet uskokseen buddhalaisuuden. Se on hyvin egolähtöinen ja matalamoraalinen uskonto, jossa kehotetaan kyseenalaistamaan kaikki ja täten tappelemaan kaiken kanssa. Siinä ei ole myöskään avioliitto-oppia vaan kun astuu buddhalaiselle polulle, ensimmäinen askel on munkki joka elää selibaatissa. Jokainen itseään buddhalaiseksi väittävä mies on siis ensinnäkin valehtelija, sillä eivät olisi tinderissä, jos eläisivät selibaatissa. Buddhalaisen opin mukaan avioliitto on täysin sekulaari asia eikä kuulu hengelliselle polulle, eikä siksi ota kantaa avioliittoon.
Elikkäs naiset, älkää menkö lankaan miehen hengellisyydestä, jos hän väittää olevansa buddhisti. Hän ei voi olla buddhisti saman aikaisesti, kun jahtaa pimsaa.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Buddhalaiset keksi Kama Sutran.
Eipä kuulu kama sutra buddhalaisuuteen.
Minun buddhasulhasehdokkaalleni oli aivan sama seukkaako hän monnin vai minun kanssani. Hän oli myös täysin tunteeton, koska hänen mielestään tunteiden tunteminen ja näyttäminen olivat huono juttu. Ei kiitos buddhaa minulle. Manipuloivia ja kylmiä hyypiöitä ovat.
Selibaatissa ikuisesti oleva ukko olisi mun juttu, jos muuten luonteet sopisivat yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Selibaatissa ikuisesti oleva ukko olisi mun juttu, jos muuten luonteet sopisivat yhteen.
Tämähän se oikeaoppinen järjestys onkin. Kaikilla on mies- ja naisprinsiippinsä. Jeesuksellakin oli magdalan maria. Mutta buddhalainen mies ei ole vielä lähelläkään tuota pistettä, hän kamppailee alimpien chackrojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, riemuidiootti.
Vain nainen joka sortuu buddhamieheen on idiootti. Miehet nyt tietysti "kamppailevat demonien kanssa" eli omien palliensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, riemuidiootti.
Vain nainen joka sortuu buddhamieheen on idiootti. Miehet nyt tietysti "kamppailevat demonien kanssa" eli omien palliensa.
Ap, riemuidiootti.
Zen buddhalaisuuden perusidea on juuri egon häivyttämisessä. Ei egoa ole järkevää yrittää kokonaan häivyttää pois, mutta se on juuri yksi buddhalaisuuden perusidea, jota tosin ei pysty kukaan käytännössä tekemään. Ihminen on aina jossain määrin egonsa vanki, halusi sitä tai ei.
Jos buddhalaiset elävät selibaatissa, niin mistä niitä kokoajan sikiää (pun intented)?
Vierailija kirjoitti:
Zen buddhalaisuuden perusidea on juuri egon häivyttämisessä. Ei egoa ole järkevää yrittää kokonaan häivyttää pois, mutta se on juuri yksi buddhalaisuuden perusidea, jota tosin ei pysty kukaan käytännössä tekemään. Ihminen on aina jossain määrin egonsa vanki, halusi sitä tai ei.
Jo se että kuvittelee ettei pystyisi kertoo buddhalaisuuden alkeellisuudesta. Tai sanotaanko että buddhalaisuuden harjoittajien, eli sinun.
Vierailija kirjoitti:
Jos buddhalaiset elävät selibaatissa, niin mistä niitä kokoajan sikiää (pun intented)?
Olen huomannut korkean konversion ateismista buddhalaisuuteen varsinkin miesten keskuudessa. He kaipaavat hengellisiä kokemuksia, mutta eivät pysty sopeutumaan kristinuskon moraaleihin, ja buddhalaisuus tarjoaa hengellisiä kokemuksia erittäin matalalla kynnyksellä sekä skeptikoille.
Buddhalaisilla taitaa olla myös maailman ainoat taistelumunkit. Muiden uskontojen munkit ovat sitoutuneet pasifismiin ja diplomatiaan. Kertoo myös kyseisen ryhmittymän alkeellisuudesta verrattuna muihin henkisiin ryhmiin.
Minä elän kortistossa hyvinkin buddhalaista elämää. Elän almuilla enkä nauti kuin nestemäistä ravintoa lounasajan jälkeen. Selibaatti kuuluu tähän life styleen hyvinkin kiinteästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut korkean konversion ateismista buddhalaisuuteen varsinkin miesten keskuudessa. He kaipaavat hengellisiä kokemuksia, mutta eivät pysty sopeutumaan kristinuskon moraaleihin, ja buddhalaisuus tarjoaa hengellisiä kokemuksia erittäin matalalla kynnyksellä sekä skeptikoille.
Buddhalaisilla taitaa olla myös maailman ainoat taistelumunkit. Muiden uskontojen munkit ovat sitoutuneet pasifismiin ja diplomatiaan. Kertoo myös kyseisen ryhmittymän alkeellisuudesta verrattuna muihin henkisiin ryhmiin.
Miksi niin monet nuoret miehet tuntevat viehtymystä ortodoksisuuteen?
Tuon buddhlaisuuden suosion ap on kehitellyt omassa pikku päässään.
Ennemmin buddhalainen kuin konservatiivikristitty.
Zenbuddhalaisuus on hyvinkin fiksu väylä piintyneelle ateistille, koska siinä ei ole mitään satuolentoja. On vain se oma pyristely kohti harhatonta elämää.
Vierailija kirjoitti:
Zenbuddhalaisuus on hyvinkin fiksu väylä piintyneelle ateistille, koska siinä ei ole mitään satuolentoja. On vain se oma pyristely kohti harhatonta elämää.
Ne ne vasta harhoissaan ovatkin.
Buddhalaisuus on monivaiheinen ja monimuotoinen uskontoperinne, eikä se ole niin yksinkertainen kuin väitteesi antaa ymmärtää. Tässä on muutamia faktoja, jotka kumoavat väitteesi:
Buddhalaisuus ei ole "egolähtöinen":
Väite, että buddhalaisuus olisi egolähtöinen, on väärä. Buddhalaisuuden keskeinen oppi on itse asiassa egoon ja kiintymykseen irtipääseminen. Buddha opetti, että elämän kärsimys johtuu haluista, kiintymyksistä ja egosta. Täten buddhismi ei ole egokeskeinen, vaan päinvastoin se pyrkii auttamaan ihmistä pääsemään eroon egon ja itsekkäiden halujen vallasta.
Buddhalaisuus ei ole "matalamoraalinen":
Buddhalaisuudessa on tarkat moraaliset ohjeet, kuten viisi hyveellistä sääntöä, jotka opastavat elämään eettisesti. Nämä säännöt liittyvät muun muassa väkivallan välttämiseen, valehtelun välttämiseen, varkauksien estämiseen ja seksuaalisen käyttäytymisen rajoittamiseen. Buddhalaisuus ei siis ole matalamoraalinen, vaan sen opetukset kannustavat hyveelliseen elämään ja muiden kunnioittamiseen.
Buddhalaisuus ja avioliitto:
Buddhalaisuus ei ole erityisesti keskittynyt avioliittoon samalla tavalla kuin monissa muissa uskonnoissa. Buddha itse ei jättänyt tarkkoja ohjeita avioliittoa koskien, mutta hän ei myöskään väittänyt, että avioliitto olisi väärin. Buddhalaisessa kulttuurissa avioliitto nähdään yleensä maallisena ja sosiaalisena sopimuksena, mutta ei hengellisen elämän päämääränä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että buddhalaiset olisivat jollain tavalla "epäonnistuneita" parisuhteissaan tai että he eivät voisi elää tavallisissa suhteissa.
Buddhalaisuuden polku ei ole este parisuhteille:
On totta, että monet buddhalaisuutta harjoittavat munkit valitsevat selibaatin, mutta tämä koskee nimenomaan munkkien elämää. Maallikot, eli tavalliset buddhalaiset, eivät ole sidottuja selibaatin harjoittamiseen. He voivat solmia avioliiton ja elää parisuhteissa. Buddhalaiset voivat elää tasapainoista perhe-elämää ja harjoittaa uskontoaan samalla tavalla kuin minkä tahansa muun kulttuurin tai uskontokunnan ihmiset.
Buddhalaisuuden polku on yksilöllinen:
Buddhalaisuus ei määrittele, että kaikkien buddhalaiseksi itsensä kutsuvien täytyisi elää tietynlaista elämää. Se voi tarkoittaa monenlaisia elämäntapoja, ja esimerkiksi monet buddhalaiset voivat olla perheellisiä ja elää tavallista elämää samalla kun he seuraavat buddhalaisia periaatteita.
Buddhalaiset keksi Kama Sutran.