Olisitko mieluummin kuollut kuin eläisit siten kuin Michael Schumacher?
Kommentit (4)
En tiedä tarkkaan millainen hänen tilansa on mutta jos hän on, kuten luulen, toimintakyvytön ja kyvytön kommunikoimaan tarpeitaan, niin olisin mieluummin kuollut siihen onnettomuuteen.
Jos minut kiidätettäisiin sairaalaan sellaisin vaurioin en haluaisi että minulle tehdään hengen pelastavia toimenpiteitä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
En tiedä tarkkaan millainen hänen tilansa on mutta jos hän on, kuten luulen, toimintakyvytön ja kyvytön kommunikoimaan tarpeitaan, niin olisin mieluummin kuollut siihen onnettomuuteen.
Jos minut kiidätettäisiin sairaalaan sellaisin vaurioin en haluaisi että minulle tehdään hengen pelastavia toimenpiteitä.
Kai olet muistanut tehdä hoitotestamentin omakannassa? Sinnehän nuo voi kaikki kirjata ja toivoa.
Kun ei meistä kukaan tiedä mikä Schumin oikea tilanne ja vointi on. Jokainen luulottelee tietävänsä mutta ei me voida tietää. Kommunikoiko, onko läsnä jne. vai täys vihannes.
Jälkimmäisessä tapauksessa kukaan ei varmaan odottanut hänen sinnittelevän näin pitkään. Noh, Matti Meikäläisenä näin olisikin. Tiede kuitenkin kehittyy jatkuvasti ja esimerkiksi kantasolututkimuksesta saattaa joku päivä, ehkä piankin, tulla uusi läpimurto josta on apua juuri Schumin kaltaisiin vammoihin. Tavallisella kuolevaisella ei sellaisiin hoitoihin ole varaa mutta Schumin miljoonat riittänee siihenkin. Ennalleen ei tietenkään tule koskaan.
Olisit mieluummin kuollut kuin kasvi? Kyllä kasvin elämäkin on elämää.