Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kellään ollut peräaukon haavauma? Miten saitte paranemaan?

Vierailija
31.12.2025 |

Aloitin dieetin viime helmikuussa, kun painoa oli reippaasti liikaa. Dieetti jatkuu ja paino on pudonnut 20 kg. Vähensin ruoka-annosten kokoja ja lukumääriä päivässä. (Kuitua ehkä liian vähän. Nyt olen lisännyt sitäkin.)

Tästä seurasi ulosteen kovettuminen ja ummetus (jota ei ennen ollut)

Ja tästä seurasi lopulta kipeä peräaukko ja siinä on 2 haavaumaa. 

En saa paranemaan. Olen hoitanut 2 kuukautta joka päibä bepanthenilla ja pehmentämällä ulostetta movicolilla. Vaikka uloste on pehmeää nykyään, ulostaminen sattuu ja joka kerta tulee vähän verta paperiin. 

Nyt katsoin peilillä. Ihossa on 2 peräaukosta taaksepäin olevaa rikkinäistä ihoa (viirumaista)

Miten saisin paranemaan?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ja lähti.

Kuitu. Älä ita erilaisia kuitulisiä vaan muuta koko ruokavaliota asteittain kuitupitoiseen suuntaan, välipala kerrallaan. Helpottaa painonpudotusta ja perärööri kiittelee.

Näinpä. Mikään lääke ei korjaa fundamentaalista ongelmaa, joka on ruokavaliossa. Ja koululääketiede ei myöskään kerro mikä on oikea ruokavalio, sillä lääke- ja ravintoteollisuus tekevät yhteistyötä tiedekentällä valhepropagandan tuottamiseen.

Mutta tässä ketjussa on tullut jo monta oikeaa vastausta: kasvikset. 

Nyt dieetillä en syö välipaloja. Kasviksia olen syönyt yli kuukauden paljon. (Laiskana se on ollut iso määrä valmisrosollia joka päivä) Lisänä vielä visiblin. 

Harmi, että rosollia ei saa joulun jälkeen. Se on mun herkku ja hyvin vähäkalorista  

Ap

Vierailija
42/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa voiteita, jotka ovat tarkoitettu erityisesti noihin haavaumiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ac3 peräpukamille tarkoitettu voide on auttanut noihin haavaumiinkin. Öisin voi yrittää nukkua ilman alkkareita niin alue tuulettuu. Jokaisen kakkimisen jälkeen pesu.

Saako peräpukamavoidetta ilman reseptiä?

Kyllä.

Vierailija
44/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haavat peräaukon ulkopuolella niin ei hätä, paranevat helpommin kuin anaalifissuura. Itku joka vessakerralla, verta, kipua ulostamisen jälkeenkin. Kuin puukolla ratkottaisiin. Kestää jopa kuukausia. 552

Mulla saattaa olla haavauma myös sisäpuolella. 

Otin opiksi jatkoa ajatellen, että jos ryhtyy dieetille, kannattaa varoa ummetusta. 

Kipeää tekee, kun ulostaa. 

Vierailija
45/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut kahteen viikkoon ahteriin.

M42

Vierailija
46/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, täytyy kysyä. En tiennytkään 

Voisinkohan nyt ensi alkuun koettaa sinkkovoidetta. 

Vierailija
47/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostahan ei ole pitkä matka peräsuolen laskeumaan. Kun annat takaapäin niin työntyy samalla takaisin paikalleen.

Vierailija
48/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran oli paha haavauma, en saanut paranemaan oikein millään, millä aiemmin oli onnistunut. Kunnes aloin laittamaan vanulapun, joka oli voideltu reilusti sinkkivoiteella, persiiseen. Lisäksi säännöllisesti pegorion suun kautta, suihkuttelu ja kuivaus vessakäynneillä ja rasvaisempi Bepanthen plus uusi sinkkivoidelappu. Karsean kivulias vaiva. 

Tässäkin todennäköisesti se vaikuttava tekijä on kosteus. Sinkki ei ole mikään haavojensulkemislääke.

Sinkki auttaa haavojen paranemista. Suupielissä olleet haavat paranivat sinkkipastalla.

Vierailija
49/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta nuo eivät ole kovin tehokkaita. Monet pukamat ja haavaumat on ollu vuosien varrella ja lähes kaikki on tullut testattua. Parhaiten on toiminut Bephanten. Kerran sain pahaan tromboaoituneeseen pukemaan reseptillä voide+puikko yhdistelmän, se toimi.

Vierailija
50/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottanut kahteen viikkoon ahteriin.

M42

En ole koskaan harrastanut peppuseksiä. Käytän vaginaa seksiin. Seksi ei ole rikkonut peräaukkoani. Tämä ei ole seksikeskustelu. 

Ap

Vierailija
51/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Visiitin on hyvä. Movicol löysyttää liikaa.

Visiblin 

Oletko nyt aivan varma, ettei visiitti-siitin tai siitinvisiitti?

Vierailija
52/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti, eikä parane millään mömmöllä. Olen sitten opetellut elämään sen kanssa, vaikka vähän kakatessa kirpaiseekin.

Vierailija
53/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta nuo eivät ole kovin tehokkaita. Monet pukamat ja haavaumat on ollu vuosien varrella ja lähes kaikki on tullut testattua. Parhaiten on toiminut Bephanten. Kerran sain pahaan tromboaoituneeseen pukemaan reseptillä voide+puikko yhdistelmän, se toimi.

Mulla ei ole bepanthen auttanut. Sitä paksumpaa olen käyttänyt eikä sekään tunnu tarpeeksi paksulta. 

Vierailija
54/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole bepanthen auttanut. Sitä paksumpaa olen käyttänyt eikä sekään tunnu tarpeeksi paksulta. 

Tämä on ap

Vierailija
55/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kirjoitti siihen jotain apteekissa sekoitettavaa voidetta  se tehosi lopulta, ennemmin kokeiltiin paria voidetta joista ei ollut mitään hyötyä.

Vierailija
56/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ilta. 🤭

Joka ilta voi olla se ilta.

Vierailija
57/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-ahon kirjassa kuulemma juttua että valkaisun jälkeen olis tullut haavaumia

Vierailija
58/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempi dildo.

Vierailija
59/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saatava peräpukama voide toimi mulla hyvin.  Alkaa s llä muuta en muista.

Vierailija
60/62 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosrasvaa haavoihin, on antiseptista. Tehoaa moniin pieniin ja tulehtuneisiinkin haavoihin minulla hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi