Onko teillä kellään ollut peräaukon haavauma? Miten saitte paranemaan?
Aloitin dieetin viime helmikuussa, kun painoa oli reippaasti liikaa. Dieetti jatkuu ja paino on pudonnut 20 kg. Vähensin ruoka-annosten kokoja ja lukumääriä päivässä. (Kuitua ehkä liian vähän. Nyt olen lisännyt sitäkin.)
Tästä seurasi ulosteen kovettuminen ja ummetus (jota ei ennen ollut)
Ja tästä seurasi lopulta kipeä peräaukko ja siinä on 2 haavaumaa.
En saa paranemaan. Olen hoitanut 2 kuukautta joka päibä bepanthenilla ja pehmentämällä ulostetta movicolilla. Vaikka uloste on pehmeää nykyään, ulostaminen sattuu ja joka kerta tulee vähän verta paperiin.
Nyt katsoin peilillä. Ihossa on 2 peräaukosta taaksepäin olevaa rikkinäistä ihoa (viirumaista)
Miten saisin paranemaan?
Kommentit (62)
Valitettavasti huonoja paranemaan.
Suosittelen lääkäriin menoa mahdollisimman pian. Jos rahaa on, niin suoraan yksityiselle erikoislääkärille. Muuten terveyskeskuksen kautta jatkohoitoon.
Kaffebulla kirjoitti:
Tuo voi liittyä vaihdevuosi-ikään liittyvään limakalvojen ohentumiseen. Ovestin-puikot voivat auttaa.
Minne laitettuna? Ei kai peräaukkoon sentään.
Mulla on vagifem-puikot emättimeen ja kuuriluontoisesti ovestin-voidetta virtsaputken suulle. Tämä lopetti syksyllä virtsatietulehdukset, joita oli kolme tänä vuonna ennen tuota hoitoa. (Toki antibiootit myös)
Mietin, auttaisiko ovestin-voide peräaukon ympärille laitettuna.
Vierailija kirjoitti:
Ac3 peräpukamille tarkoitettu voide on auttanut noihin haavaumiinkin. Öisin voi yrittää nukkua ilman alkkareita niin alue tuulettuu. Jokaisen kakkimisen jälkeen pesu.
Saako peräpukamavoidetta ilman reseptiä?
Vierailija kirjoitti:
Ac3 peräpukamille tarkoitettu voide on auttanut noihin haavaumiinkin. Öisin voi yrittää nukkua ilman alkkareita niin alue tuulettuu. Jokaisen kakkimisen jälkeen pesu.
Ilma ei kyllä mitenkään edistä paranemista vaan päin vastoin puhdas, kostea haude.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visiitin on hyvä. Movicol löysyttää liikaa.
Visiblin
Haitanneeko liika löystyminen. Kyllä meillä täällä myös visiblineä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Tuo voi liittyä vaihdevuosi-ikään liittyvään limakalvojen ohentumiseen. Ovestin-puikot voivat auttaa.
Mulla on vagifem-puikot emättimeen ja kuuriluontoisesti ovestin-voidetta virtsaputken suulle. Tämä lopetti syksyllä virtsatietulehdukset, joita oli kolme tänä vuonna ennen tuota hoitoa. (Toki antibiootit myös)
Sitä voi laittaa myös b-puolelle ja mikään ei estä laittamasta myös niitä puikkoja sinne. Estradioli vahvistaa limakalvoja.
🇺🇦🇮🇱
Kerran oli paha haavauma, en saanut paranemaan oikein millään, millä aiemmin oli onnistunut. Kunnes aloin laittamaan vanulapun, joka oli voideltu reilusti sinkkivoiteella, persiiseen. Lisäksi säännöllisesti pegorion suun kautta, suihkuttelu ja kuivaus vessakäynneillä ja rasvaisempi Bepanthen plus uusi sinkkivoidelappu. Karsean kivulias vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti huonoja paranemaan.
Suosittelen lääkäriin menoa mahdollisimman pian. Jos rahaa on, niin suoraan yksityiselle erikoislääkärille. Muuten terveyskeskuksen kautta jatkohoitoon.
Lääkäri voi määrätä reseptillä saatavia lääkevoiteita. Uloste tulee pitää pehmeänä. Syö paljon kasviksia, erityiseti keitetyt kasvitkset ovat vatsalle hyväksi. Huolehdi riittävästä kuivunsaannista ja juo paljon vettä pitkin päivää. Todella inhottava vaiva, tiedän omasta kokemuksesta. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Jos virtsis toistuu niin
- tsekkaa nestetasapaino: vähintään 1-2 litraa vettä päivässä. Ei diureetteja tai muita nestemäisiä myrkkyjä, esim. energiajuomia
- vältä sperma-altistusta. Sperma on immunospressantti ja sen on tarkoituskin tappaa terve bakteerikanta, jotta miehen loissiemen pääsee tekemään invaasion naisen kehoon
Oli ja lähti.
Kuitu. Älä ita erilaisia kuitulisiä vaan muuta koko ruokavaliota asteittain kuitupitoiseen suuntaan, välipala kerrallaan. Helpottaa painonpudotusta ja perärööri kiittelee.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Sitä voi laittaa myös b-puolelle ja mikään ei estä laittamasta myös niitä puikkoja sinne. Estradioli vahvistaa limakalvoja.
Peräaukon ulkopuolella ei ole limakalvoa vaan ihan tavallista ihoa. Tunkekaa ne lääkkeet omiin kehoihinne vaan, ei tarvitse tunkeutua toisten kehoihin.
Tuota kostealla hautomista mietin.
Mulla on myös atopia ja olen oppinut varomaan, ettei hautova kosteus häiritse ihoa.
Puuvillaa ovat kaikki housuni.
Pepun pesen huolellisesti ja sitten rasvaan bepanthenilla. (Tosin nyt kokeilen Locoidia, jota joskus 10 vuotta sitten sain peräaukon kutinaan, mikä oli ihan pikkujuttu tähän verrattuna.)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oli ja lähti.
Kuitu. Älä ita erilaisia kuitulisiä vaan muuta koko ruokavaliota asteittain kuitupitoiseen suuntaan, välipala kerrallaan. Helpottaa painonpudotusta ja perärööri kiittelee.
Näinpä. Mikään lääke ei korjaa fundamentaalista ongelmaa, joka on ruokavaliossa. Ja koululääketiede ei myöskään kerro mikä on oikea ruokavalio, sillä lääke- ja ravintoteollisuus tekevät yhteistyötä tiedekentällä valhepropagandan tuottamiseen.
Mutta tässä ketjussa on tullut jo monta oikeaa vastausta: kasvikset.
Maitohappobakteerit sisäisesti nautittuna auttavat myös.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Joka ilta. 🤭
Nyt ei puhuta seksivaivoista.
Vierailija kirjoitti:
Tuota kostealla hautomista mietin.
Mulla on myös atopia ja olen oppinut varomaan, ettei hautova kosteus häiritse ihoa.
Puuvillaa ovat kaikki housuni.
Pepun pesen huolellisesti ja sitten rasvaan bepanthenilla. (Tosin nyt kokeilen Locoidia, jota joskus 10 vuotta sitten sain peräaukon kutinaan, mikä oli ihan pikkujuttu tähän verrattuna.)
Ap
Vesi ei ole iholle vaaraksi eivätkä alushousut ole edes kontaktissa peräaukkoosi, jos omaat normaalit pakarat. Ihme kommentteja täällä. Vesi on oleellista nimenomaan haavan paranemisessa, vanhuksilla iso syy haavojen parantumattomuuten on ihon pintakuivuus ja puutteellinen verenkierto. Eli vesi ja lämpö. Jos omaat kuumavesipussin niin laita se lisäksi vaikka alaselälle tai muualle alueelle, niin alkaa verikin kiertämään.
Jos haavat peräaukon ulkopuolella niin ei hätä, paranevat helpommin kuin anaalifissuura. Itku joka vessakerralla, verta, kipua ulostamisen jälkeenkin. Kuin puukolla ratkottaisiin. Kestää jopa kuukausia. 552
Vierailija kirjoitti:
Kerran oli paha haavauma, en saanut paranemaan oikein millään, millä aiemmin oli onnistunut. Kunnes aloin laittamaan vanulapun, joka oli voideltu reilusti sinkkivoiteella, persiiseen. Lisäksi säännöllisesti pegorion suun kautta, suihkuttelu ja kuivaus vessakäynneillä ja rasvaisempi Bepanthen plus uusi sinkkivoidelappu. Karsean kivulias vaiva.
Tässäkin todennäköisesti se vaikuttava tekijä on kosteus. Sinkki ei ole mikään haavojensulkemislääke.