Tiia, 25, on etsinyt sopivaa poikaystävää koko aikuiselämänsä. Miksi miehet olette noin nirsoja???
Tiia ei ole koskaan seurustellut.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/52d58790-754b-485e-b962-ffb208d48dd0
Kommentit (368)
Kokeilin Tinderiä joskus teinivuosina eikä se mikään kultakaivos ollut. Ihan tavallisia itseäni hieman vanhempia duunarimiehiä matchailin ja muutaman oman ikäisen. Ketään ei lopulta kiinnostanut muu kuin seksi, eikä minua taas yhden yön jutut tai seksi ylipäätänsä pahemmin innosta. Lakkasin etsimästä väkisin ja lopulta löysin kaverin kautta ensimmäisen suhteeni. Aloin seurustella itseäni 12 vuotta vanhemman miehen kanssa, mutta lopulta suhde päättyi eroon, koska mies oli enemmän kiinnostunut pelikavereistaan ja pokemoneista kuin omasta elämänhallinnastaan saati seurustelusta. Pienintäkään aikomusta hänellä ei ollut valmistua saati tehdä kokopäivätyötä. Hän "tutki vaihtoehtoja" ja "etsi itseään". Ei ollut mikään komeakaan, tavallinen lihavahko rillipää ja röökin kellastamat hampaat.
Itsekin olin silloinkin täysin tavallisen näköinen tukeva peruspulliainen ja minullakin oli kellertävät hampaat ja aknea ja ilmejuonteita samanaikaisesti. En ole vieläkään sen nätimpi.
Jätin kumppanini ja päätin olla hetken yksin.
Se hetki on nyt vierähtänyt vuosiksi.
En ota toista kertaa riesakseni elämäntapalusmua, mutta koska oma tasoni ei parempaan riitä, on parempi olla yksin.
En halua myöskään muita tasoisiani miehiä.
En sitä päärynävartaloista autistista reppanaa, joka päivysti lähileikkipuistossa.
En sitä sydänvikoja valittelevaa juoppoa, enkä eläkkeellä pällisyistä olevaa skitsofreenikkoa.
Mieluummin olen yksin ja käytän rahat itseeni. En enää koskaan maksa aikuisen miehen 20e sähkölaskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun miehiä vaikkapa 180 cm:n pituuden perusteella rajaava nainen sanoo, että on parempi olla yksin kuin huonon miehen kanssa, hän tosiasiassa tarkoittaa, että on parempi olla yksin kuin 179 cm pitkän miehen kanssa. Tämä on hyvä muistaa kun näitä naisten tarinoita lukee.
Varmaan joidenkin naisten mielestä 179 cm mies on automaattisesti huono, näin ollen rajaa vain huonot pois.
On heitä ehkä 1/200. Kun taas 199/200 on aivan sama kunhan mies on pidempi kuin itse ja suurin osa naisista on alle 170cm
Tosielämässä toki näin, mutta deittiäpeissä eli fantasiamaailmassa naisilla on 180 cm raja. Tosielämässä minulla ei ole ollut mitään ongelmia saada naista 173 cm pitkänä.
Tosielämässä myös lyhyillä miehillä on vientiä jos ovat oikeissa piireissä. Oli eräs alle 160cm kaveri josta tappeli ainakin 5 eri naista, kaikki hoikkia ja nättejä luomutyttöjä. Äijä oli ammatiltaan putkimies. Osasi flirttailla tyttöjen kanssa ja oli hyvin itsevarma. Siinä jäi moni pitkä insinööri kateudesta vihreänä kakkoseksi.
Minä olen Hannu-Pekka Björkmanin näköinen lihava nainen. Minulla kasvaa myös parta ja viikset. Olen omenavartaloinen ja haisen usein erilaisille eritteille, jos törmäät kauppareissulla tiedät hajusta missä liikun. Teen hoitoalan töitä ja hajut ovat peräisin työvaatteistani, ei minusta. Koulutuksena amis ja amk vielä kesken. Olen kuivakka pihtari eikä seksi lukeudu nautintoni lähteisiin, saan mielihyväni nikotiinista. En tuo parisuhteeseen muuta kuin raskauttavan läsnäoloni ja loputtoman huokailun. Miehiä on silti riittänyt ja vieläpä "hyvätasoisia" sellaisia, akateemisia, pitkiä ja komeita. Toisenlainen onni on ollut kauniimmilla kanssasisarilla. Omien kokemusteni myötä ei tasoteoriat minua liikuta. Minäkin kelpaan kenelle tahansa vaikka avioliittoon asti niin kauan kuin pulssi löytyy, eikä sitäkään aina tarvita.
Tämä on tositarina. Terkkuja tutuille!
Kenen syy? On taas niin hedelmätön aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Tiia on jo auttamatta liian vanha mihinkään tinderöinteihin tai löytämään vakavaa suhdetta. Näitä on omassa tuttavapiirissä nähnyt tarpeeksi, ulkonäkökeskeisimmät ja pinnallisimmat jäävät yksin ja miettivät 25-vuotiaina tai vanhempina, miksei omaa miestä vain löydy. Muut ovat tuossa vaiheessa olleet jo vuosia onnellisesti naimisissa oman tasoistensa miesten kanssa. Itse menin naimisiin 19-vuotiaana mieheni kanssa, hän kävi sen hirvittävän syntisen ammattikoulun, minä lukion. Mies vakituisissa töissä ja aikaa myöhemmin opiskella jos haluaa, minulla osa-aikatöitä yliopiston ohella. Pian on kandi valmis ja esikoinen tulossa huhtikuussa. Tutustuttiin harrastuksen kautta. Koskaan ei ole ollut tarvetta pintaliitoelämään, meikkeihin tai täyteaineisiin. Tavallinen arki riittää kun on oikeaa rakkautta.
N22
Ei sinun tarvinnut vielä tuossa lasta hankkia laskujen maksajan kanssa. Kuulostaa siltä, että olet ryhmäpaineen uhri jostain lesta-alueelta etkä ole oikeasti mitenkään onnellisempi kuin vaikka tuo sinkku-Tiia.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla vaikea löytää kriteereihin sopivaa miestä jos alueeksi rajaa vain Kemin. Ehkä hänen kannattaisi laajentaa hakuaan. Asuinpaikan perusteella ajattelisin, ettei Tiialla todennäköisesti ole myöskään korkeakoulututkintoa, jonka puute tiputtaa hänet heti deittimarkkinoilla alemmalle tasolle. Lapin Rovaniemellä on tarjolla myös akateemisia naisia. Harva on valmis muuttamaan Lappiin naisen perässä, jos omaa koulutusta vastaavaa työtä ei ole tarjolla, ihan kuten mm. Kainuussa miehet vikisevät kun naisia ei ole, koska Kainuussa taas ei naisille ole töitä. Olisiko Tiia valmis muuttamaan esimerkiksi eteläisempään Suomeen, jossa tarjontaa olisi enemmän. Pohjois-Suomi on myös perinteisesti raamattuvyöhykkeellä, katsooko pohjoisen miehet hyvällä noin meikattua naista?
Onpa kummallisia ennakkoluuloja ja yleistyksiä jollakulla ihan kotimaasta! Suurin osa pohjoissuomalaisista ei ole erityisen uskonnollisia ihmisiä. Lisäksi Kemissä on ihan varmasti korkeakoulutettuja. Siellä on ensinnäkin AMK ja lisäksi kaikkialla Suomessa tarvitaan korkeakoulun käyneitä töihin - opettajia, lääkäreitä, psykologeja...
Huvittaa nämä kotimaan käsitykset!
Ei olisi ehkä kannattanut julkisesti kertoa että on jakanut tavaraansa tinderissä ja hingessä jo 7 vuotta. Karkottaa viimeisetkin vähän järkevämmät miehet tiehensä.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin uhrautua, tuu tänne.
Minä voisin uhriutua, tuu toimittelija tänne tekemään juttu musta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvat kyseisestä prinsessasta.
https://img.ilcdn.fi/hiyn45Na1FKGmQuvCzo8kn66mb0=/full-fit-in/920x0/img…
https://img.ilcdn.fi/u7wzE520cNv_qBPLFK9lKlISdOE=/full-fit-in/920x0/img…
Jaa se on näitä tusina blondeja. Kymmenen kahdestatoista naisista näyttää, kuulostaa ja toimii samalla tavalla kun muutkin naiset siinä tusinassa ja kehtaa valittaa kuinka häntä ei kohdella uniikkina lumihiutaleen
Ristiriitaiset fiilikset tästä kommentista. Itse olen monin tavoin outo nainen, enkä kaunis tai edes hoikka, mutta niin vain kumppani on löytynyt. En ole elämässäni ollut pitkiä aikoja sinkkuna.
Täältä katsoen luulisi, että tavallisemmalla ihmisellä olisi helpompaa. On vaikea uskoa, että liian tavallisen ulkonäön takia tuo nuori nainen hylättäisiin kerran toisensa jälkeen. Sitä ihmettelen, jos hän tosiaan sanoo, että ymmärtää miesten alentavista kommenteista, ettei suhdetya ole tulossa. Miksi jäädä moisia kuuntelemaan? Onko kynnysmattotauti?
Ehkä tosiaan olisi parempi olla hetki sinkkuna ja tutustua itseensä. Ehkä jopa ihmisiin sovellusten ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan tuo juuri sen näköinen jonka minä vakavempaa naisseuraa etsivä usein komeaksi kehuttu mies ohitan. Milli pakkelia naamassa. Ei jatkoon vaikka olis 10 vuotta vanhempi. Täytyy olla todella hyvä esittelyteksti tuollaisella josta selviäis että on jotain aivan muuta kuin pakkelinaama esittää. M40
Tätä ajattelin itsekin naisena. Tiian kannattaisi yrittää jotenkin kertoa, että hän on muutakin kuin ihan nätti. Nyt kuvat kertovat, että hän käyttää kovasti energiaa ulkonäköön. Poseeraukset (asennot) viestivät epävarmuudesta ja pinnallisuudesta. Vastaava mies laittaisi esille pullistelukuvia ja ehkä auton, jos hänellä olisi varaa hienoon autoon. Ei siinä sinänsä mitään, mutta hänen kuvistaan kiinnostuvat miehet eivät ehkä etsi mitään vakavaa. Hänen itsensä kannattaa myös olla ennakkoluuloton, jossain voikin olla mukava ja ujo, vähän vähemmän suosittu ja aivan tavallinen mies jolle Tiia riittäisi ihan omana itsenään. Tulee mieleen esim. se nuori bussinkuljettajamies, josta oli joskus vastaava juttu, kun hän ei löytänyt deittisovelluksista naisystävää ja oliko niin että hyvä jos oli edes kädessä päässyt ketään pitämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla vaikea löytää kriteereihin sopivaa miestä jos alueeksi rajaa vain Kemin. Ehkä hänen kannattaisi laajentaa hakuaan. Asuinpaikan perusteella ajattelisin, ettei Tiialla todennäköisesti ole myöskään korkeakoulututkintoa, jonka puute tiputtaa hänet heti deittimarkkinoilla alemmalle tasolle. Lapin Rovaniemellä on tarjolla myös akateemisia naisia. Harva on valmis muuttamaan Lappiin naisen perässä, jos omaa koulutusta vastaavaa työtä ei ole tarjolla, ihan kuten mm. Kainuussa miehet vikisevät kun naisia ei ole, koska Kainuussa taas ei naisille ole töitä. Olisiko Tiia valmis muuttamaan esimerkiksi eteläisempään Suomeen, jossa tarjontaa olisi enemmän. Pohjois-Suomi on myös perinteisesti raamattuvyöhykkeellä, katsooko pohjoisen miehet hyvällä noin meikattua naista?
Onpa kummallisia ennakkoluuloja ja yleistyksiä jollakulla ihan kotimaasta! Suurin osa pohjoissuomalaisista ei o
Ihan totta. Etelässä asuvat eivät tunnu aina tajuavan, että monenlaista tohtoria ja tieteilijää asuu paikoissa kuten Pulkkila, Inari ja Ylitornio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiia on jo auttamatta liian vanha mihinkään tinderöinteihin tai löytämään vakavaa suhdetta. Näitä on omassa tuttavapiirissä nähnyt tarpeeksi, ulkonäkökeskeisimmät ja pinnallisimmat jäävät yksin ja miettivät 25-vuotiaina tai vanhempina, miksei omaa miestä vain löydy. Muut ovat tuossa vaiheessa olleet jo vuosia onnellisesti naimisissa oman tasoistensa miesten kanssa. Itse menin naimisiin 19-vuotiaana mieheni kanssa, hän kävi sen hirvittävän syntisen ammattikoulun, minä lukion. Mies vakituisissa töissä ja aikaa myöhemmin opiskella jos haluaa, minulla osa-aikatöitä yliopiston ohella. Pian on kandi valmis ja esikoinen tulossa huhtikuussa. Tutustuttiin harrastuksen kautta. Koskaan ei ole ollut tarvetta pintaliitoelämään, meikkeihin tai täyteaineisiin. Tavallinen arki riittää kun on oikeaa rakkautta.
N22
Ei sinun tarvinnut vielä tuossa lasta hankkia lask
Ei tuollainen ole yleinen ajattelutapa lestadiolaisten keskuudessa. Että esim. jos et ole naimisissa 25-vuotiaana (mikä muuten on todella yleistä lestadiolaisten keskuudessa nykyään - osa menee nuorempinakin naimisiin, mutta yhä useampi vähän vanhempana), se johtuisi ulkonäkökeskeisyydestä tai pinnallisuudesta.
Päinvastoin, usein syynä on opiskelu ja tavoite saada koulutus/työ ennen perheen perustamista.
Lisäksi lestadiolaisilla ei ole tapana "brassailla" luonnollisuudella ja mollata toisia tuolla tavoin. Tai, jos joku tekee niin, hän tekee väärin. Ei ole Raamatun mukaista puhua tuolla tavoin lähimmäisestä.
-vl
Ei tarvitse edes lukea tietämättä, että luultavasti miehiä on ollut, mutta yksikään ei ollut "sopiva".
Miehet, jotka löytävät helpoiten naisseuraa ovat myös keskimäärin sitoutumishaluttomampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan tuo juuri sen näköinen jonka minä vakavempaa naisseuraa etsivä usein komeaksi kehuttu mies ohitan. Milli pakkelia naamassa. Ei jatkoon vaikka olis 10 vuotta vanhempi. Täytyy olla todella hyvä esittelyteksti tuollaisella josta selviäis että on jotain aivan muuta kuin pakkelinaama esittää. M40
Tätä ajattelin itsekin naisena. Tiian kannattaisi yrittää jotenkin kertoa, että hän on muutakin kuin ihan nätti. Nyt kuvat kertovat, että hän käyttää kovasti energiaa u
Siin oiski tosijjaa melko jäätävähkö atmösfaari kö Bussi-autisti Risto ja Titsqu laitettas sokkotreffeille :DDd.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään korkeakoulututkinnolla ei välttämättä tee yhtään mitään. Töitä, varsinkaan niit
Korkeakoulututkinto kertoo kuitenkin sen, että on edes auttavaa ajattelu- ja itsensäilmaisutaitoa. Ei se tietenkään mikään yleispätevä fiksun ihmisen kriteeri ole.
Ei tuollainen ole yleinen ajattelutapa lestadiolaisten keskuudessa. Että esim. jos et ole naimisissa 25-vuotiaana (mikä muuten on todella yleistä lestadiolaisten keskuudessa nykyään - osa menee nuorempinakin naimisiin, mutta yhä useampi vähän vanhempana), se johtuisi ulkonäkökeskeisyydestä tai pinnallisuudesta.
Päinvastoin, usein syynä on opiskelu ja tavoite saada koulutus/työ ennen perheen perustamista.
Lisäksi lestadiolaisilla ei ole tapana "brassailla" luonnollisuudella ja mollata toisia tuolla tavoin. Tai, jos joku tekee niin, hän tekee väärin. Ei ole Raamatun mukaista puhua tuolla tavoin lähimmäisestä.
-vl
=====
Miten yleistä on, että lesta menisi Tinderiin?
Ja miten yleisiä ovat seka-liitot? Siis vaikka tavallinen luterilainen + lesta -liitto? Ja tehdäänkö sellaisessakin 8 lasta?
Vierailija kirjoitti:
Naiset hakevat vertaistaan seuraa, mikä on tietysti heidän oikeutensakin.
Sellaista vertaistaan seuraa, jollaista itsekin kokevat olevansa.
Mitäs sitä vollottamaan jos vertaistaan seuraa ei oikein ole markkinoilta saatavilla?
Vierailija kirjoitti:
Hieman naurahdin kommenteille, joissa väitetään 25-vuotiaan olevan "iäkäs" deittimarkkinoille.
Mikä sitten olisi sopivan ikäinen? 18? 19?
Älkää viitsikö.
Tämä. Nykyään näyttäisi olevan suhteellisuudentaju(kin) enempivähempi kateissa. Vissiin luulevat, ettei esim. 30:n jälkeen enää olisi elämää?
Nuo deittisovellukset ovat mielelle myrkkyä. Uskon että suurin osa sovelluksia käyttävistä on siellä vain huvikseen "pelailemassa" ja testaamassa markkina-arvoaan.