Miksi koiranomistajat pitävät paukkuarkoja koiria kaupungissa kärsimässä?
En kyllä ymmärrä. Miksi koiranomistajat pitävät paukkuarkoja koiriaan kaupungissa? Ja sitten valitetaan, kun uutena vuotena paukutellaan. Koirat kärsivät, mutta omistaja ei vie eläintään muualle vaikka kaupungissa raketit paukkuvat. Itsekkäinä vaaditaan vain rakettikieltoa. Raketit paukkuvat tänäkin vuonna. Kaupunki on ihmisille. Eläimet eivät muutenkaan kuulu kaupunkiin, vaan maalle rauhallisiin paikkoihin.
Jokainen koira, jota itsekäs ihminen haluaa kuitenkin pitää kaupungissa omaksi huvikseen, pitäisi totuttaa kestämään paukuttelua. Ei tarttis koiran olla sitten niin peloissaan ja stressaantunut.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä päivänä vuodessa voi helposti käyttää sen paukkuaran koiran ulkona ennen klo 18 ja pitää ilta ja yö sisällä. Peittävät verhot ikkunoihin, tv tai radio auki, pysy itse kotona koiran seurana, tarvittaessa voi pyytää rauhoittavia eläinlääkäriltä.
No niin. Asia olisi näin helposti hoidettavissa, mutta ei, koko kaupungin asukkaiden pitäisi lopettaa uuden vuoden perinteet, koska jollain on koira.
Koirat pystyy kouluttamalla toteuttaa paukkeisiin mutta eihönnaisrt halua nähdä minkään asian eteen vaivaa niin naisille helpompi vaatia kaikki muita lopettamaan viihtyminen kuin se että kouluttaisi ja toteuttaisi koiransa paukkeeseen
Jännä havainto omasta ystävä ja perhepiiristä. Yksikään miehellä oleva koira ei ole paukkuarka ja lähes kaikilla naisilla oleva koira on paukkuarka
Maallakin voi olla ilotulitusta ja paukkuja...
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä päivänä vuodessa voi helposti käyttää sen paukkuaran koiran ulkona ennen klo 18 ja pitää ilta ja yö sisällä. Peittävät verhot ikkunoihin, tv tai radio auki, pysy itse kotona koiran seurana, tarvittaessa voi pyytää rauhoittavia eläinlääkäriltä.
Mutta kun haluan jättää koirani kotiin ja lähteä itse bilettämään niin haluan kieltää rakettien ampumisen että koirani voi olla rauhassa yksin kotona ja minä voin olla rauhassa bilettämässä
Kaikilla ei ole mahdollisuutta sieltä kaupungista lähteä omalle paikalleen "maalle" uutena vuotena, kuten sinulla ja minulla. Eikä kaikki edes halua sellaisia paikkoja hoidettavakseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilainen koiranomistaja on jo lähtökohtaisesti eläinrääkkääjä, joten heille uudenvuoden tai venetsialaisten paukuttelut on vaan kirsikka kakun päälle. Kahtena päivänä vuodessa heistä tulee suuria eläinten ystäviä ja häiriöttömän ympäristön puolestapuhujia, muun ajan heidän koiransa häiriköivät ympäröivää ihmisyhteisöä haukkumalla, hyökkäilemällä ja sotkemalla.
Just näin, 99,5% vuodesta ei mietitä, onko koiran hyvä olla kaupungissa. Mutta sitten yllättäen kun muut tekevät jotain joka ei ole koiranomistajan mielestä hauskaa, niin koiran hyvinvoinnista tuleekin hyvin tärkeä asia ja keppihevonen ratsastettavaksi. Eläin kärsii! No niin kärsii, vie se pois kaupungista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole mahdollisuutta sieltä kaupungista lähteä omalle paikalleen "maalle" uutena vuotena, kuten sinulla ja minulla. Eikä kaikki edes halua sellaisia paikkoja hoidettavakseen.
Eiköhän joku paikka tai ratkaisu löytyisi jos halua vaan olisi. Mutta helpompi on valittaa ja vaatia muita tekemään jotain.
Eikö voi syöttää rauhoittavaa lääkettä. Eikö eläinlääkärit anna sellaisia?
Tuo paukkuarkuus on hienohelmailua. Miettikääpä sitä paukkujen määrää, jos sota alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungin keskustassa ei saa ampua raketteja .
Juuri näin. Ilotulitteet tulee kieltää. Kaupunki voi järjestää ilotulituksen, mutta muuten nou nou.
Entä jäniseläimet,ketut tai jopa siilit horroksessaan.
En muutenkaan ymmärrä tätä trendiä, jossa koirat raahataan joka paikkaan. Esim. Kaveri toi koiransa lautapelilahvilaan. Tuskin se koira nauttii siitä, että joutuu makoilemaan jossain pöydän alla melun ja hajujen keskellä. Koira on eläin ja sen luonnollinen ympäristö ei ole kaupungissa melun keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään olet ottanut koiran kaupunkiin kärsimään? Ymmärrän koirat paremmin jossain omakotitalossa jossa on ympärillä luontoa. Kaupungissa vain jos luontoon on pääsy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään olet ottanut koiran kaupunkiin kärsimään? Ymmärrän koirat paremmin jossain omakotitalossa jossa on ympärillä luontoa. Kaupungissa vain jos luontoon on pääsy.
Ei minulla ole koiraa. Enkä halua koiraa. En myöskään asu kaupungissa.
- Se, jolle vastasit
Paukkuaroille koirille voi hankkia rauhoittavia lääkkeitä.
Miksi ap on idiootti? Huonot geenit?
Joskus kyllä ihmetyttävät nämä ihmiset, joiden mielestä koira pitäisi totuttaa kaikkeen mahdolliseen. Ihmisiin, erityisesti pikkulapsiin, toisiin koiriin, polkupyöriin, mopoihin, autoihin, rullalautoihin, ääniin ja paukkeisiin. Listahan on loputon.
Sitten ne koirat tulisi pitää aina siellä maaseudulla, jossa nämä ihmiset sallisivat niiden asua. Miten ihmeessä ne koirat siellä maalla asioihin tottuisivat? Jos niiden halutaan tottuvan johonkin, täytyyhän niiden niitä asioita joskus nähdäkin.
Lievästi sanottuna kummallisen ristiriitaista.
.