Olenko ainoa, jota ei kiinnosta ihmisten elämäntarinat yhtään?
Ei tuttujen eikä varsinkaan tuntemattomien. Tulipa vaan mieleen, kun vilkaisin tv-ohjelmaa nimeltä 'Itse asiassa kuultuna'. Sukututkimus on myös aihe, joka on minusta äärimmäisen epäkiinnostava.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ap ikäsi? Vaikkaan 20jtn
45, joten vaikkaus meni muutamalla vuodella pieleen.
Ap
Kyllä, olet ainoa. Tässä mitalisi 🏅
Oletko myös ihminen, jota ei kiinnosta mennyt yhtään? Podetko tehtyjä virheitä? Kaipaatko nuoruutta? Tms
Mua kiinnostaa ystävieni tarinat kyllä, mutta elämäkertoja en oikein jaksa lukea, vaikka paljon luenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ikäsi? Vaikkaan 20jtn
45, joten vaikkaus meni muutamalla vuodella pieleen.
Ap
Siis henkinen ikä 20.
Minua kiinnostaa vain, jos ne kertovat jotain muuta. Miksi ihmisestä on tullut tietynlainen.
elämäkertoja en lue.
Olen aika samanlainen, sen takia olen huono smalltalkissa koska ei oikeasti kiinnosta tietää tuntemattomista ihmisistä mitään. Tosi-tv ei kiinnosta, varsinkaan sellaiset jotka keskittyvät ihmissuhdedraamaan. Sukututkimus tosin jossain määrin kiinnostaa, mutta sekin lähinnä historiallisesta näkökulmasta, ei yksittäisten ihmisten tarinoiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Oletko myös ihminen, jota ei kiinnosta mennyt yhtään? Podetko tehtyjä virheitä? Kaipaatko nuoruutta? Tms
En kaipaa nuoruutta enkä jaksa mitään nostalgiaa, en myöskään erityisemmin pode mitään tehtyjä virheitä. Ihmettelen myös ihmisten ajatusta siitä, että kumppanin pitää olla saman ikäinen kuin itse, jotta on yhteiset lapsuudenkokemukset ja musiikkimaku (juu, ihan oikeasti olen kuullut näin sanottavan). Tykkään elää nykyhetkessä enkä vanhoja asioita muistellen.
Ap
Outo kysymys. Meitä on täällä kuitenkin se 8 miljardia, joten ihme olisi jos ei yhtään samanlaisia löydy. Vallankin näin länsimaista joissa individualismi on hyvin voimakasta.
Sukututkimus on harrastus, jota en voisi vähempää ymmärtää.
Ihmisten tarinat saattavat olla ihan kiinnostavia, mutta kun ei voi alkuun tietää, osoittautuuko kiinnostavaksi vai ei.
N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa nuoruutta enkä jaksa mitään nostalgiaa, en myöskään erityisemmin pode mitään tehtyjä virheitä. Ihmettelen myös ihmisten ajatusta siitä, että kumppanin pitää olla saman ikäinen kuin itse, jotta on yhteiset lapsuudenkokemukset ja musiikkimaku (juu, ihan oikeasti olen kuullut näin sanottavan). Tykkään elää nykyhetkessä enkä vanhoja asioita muistellen.
Ap
Tuohan sen selittää.
Toiset elävät menneisyydessä, toiset tulevaisuudessa. Ensimmäisiä masentaa (koska suru), jälkimmäisiä ahdistaa (koska pelko).
Harva elää tätä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Olen aika samanlainen, sen takia olen huono smalltalkissa koska ei oikeasti kiinnosta tietää tuntemattomista ihmisistä mitään. Tosi-tv ei kiinnosta, varsinkaan sellaiset jotka keskittyvät ihmissuhdedraamaan. Sukututkimus tosin jossain määrin kiinnostaa, mutta sekin lähinnä historiallisesta näkökulmasta, ei yksittäisten ihmisten tarinoiden takia.
Mä olen opetellut kysymään lisää ja esittämään kiinnostunutta vaikka oikeasti koko keskustelu tuntuisi tervanjuonnilta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vanhojen asioiden muistelu luo yhteisöllisyyden kokemusta. Toki tulevaisuudenkin suunnittelu.
Kyllä, olet ainoa ja täysin uniikki lumihiutale. Tämänhän sinä halusit kuulla.
No et. Enemmänkin vaikutat hieman yksinkertaiselta kun edes pohdit moista. Vallankin kun olet ehtinyt jo tuohon ikään. Suurin osa ihmisistä ei erityisemmin välitä toisen ihmisten elämistä.
Sara Siepin elämänkertakirja on aivan loistava. :D Tai luultavasti on ;)
Riippuu tarinasta, ystävätön.