Miksi nuorempien on niin vaikea ymmärtää, että entisajan kovat pakkastalvet kokenut sukupolvi ei kaipaa viileämpää ilmastoa takaisin?
Vielä 80-luvulla talvet olivat vielä sellaisia, että ne kokeneet eivät kaipaa sellaisia takaisin vaan mieluummin haluavat ilmaston edelleen lämpenevän. Etelä-Suomessakin viikkokaupalla yli 30 astetta pakkasta ja ihan rannikollakin -35C. Helsingin Kaisaniemessäkin -34,3C.
Siis tämä ilmaston viilenemistä haikaileva nuorempi sukupolvi ei tiedä mitä ovat haluamassa! 🥶🥶🥶!!!!
Kommentit (21)
Onhan niitä kylmiä talvia ollut kasarin jälkeenkin. 1999 oli helvetin kylmä, samoin talvet 2009 ja 2010.
Miksi vanhempien sukupolvien on niin vaikea ymmärtää, että ilmaston muutos ei tarkoita vain paikallista lämpötilan nousua?
Siis jos tämä vanhempi sukupolvi olisi millään lailla kiinnostunut muusta kuin itsestään ja edes vähän haluaisi tutustua faktoihin, niin sille voisi selvitä, että lämpötilan nousu aiheuttaa monilla tiheästi asutuilla alueilla ympäristön muuttumisen elinkelvottomaksi. Tämä taas aiheuttaa VALTAVAN pakolaisaallon viileämmille alueille, esim. Suomeen.
En kaipaa kovia pakkasjaksoja, mutta jos on tullakseen niin sitten vaan käy niin. Niistä on ennenkin selvitty.
Leudoista talvista voi olla jopa enemmän haittaa joissakin asioissa, vaikka tulee säästöä lämmityskuluissa.
Ap, miksi sinun on vaikea ymmärtää, ettei sinun mielipiteesi ole sama kuin kaikkien muiden?
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä kylmiä talvia ollut kasarin jälkeenkin. 1999 oli helvetin kylmä, samoin talvet 2009 ja 2010.
Kaksi vuotta sittenkin oli ihan poikkeuksellisen kylmä jakso.
Puhu omasta puolestasi. Todellakin kaipaan kunnon talvea.
Älä nyt aapee yritä antaa meistä aikuisista ihan hölmöä kuvaa, kun itse et näköjään tajua yhtään mistä ilmastonmuutoksessa on kyse.
Me voidaan lähteä myös pakoon niitä kylmiä talvea etelämmäksi jos siltä tuntuu.
Olen nollarilla syntynyt ja voin sanoa, että oli mun lapsuudessa 2000 - 2010-luvuilla myös helvetin kylmät talvet aina välillä. Itse pidän kunnon talvesta, mutta pidän lämpimistä säistä enemmän. Ääritilat ovat pakkasen ja helteen suhteen ongelmallisia. Älä viitsi haukkua nuorempia sukupolvia!
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhempien sukupolvien on niin vaikea ymmärtää, että ilmaston muutos ei tarkoita vain paikallista lämpötilan nousua?
Siis jos tämä vanhempi sukupolvi olisi millään lailla kiinnostunut muusta kuin itsestään ja edes vähän haluaisi tutustua faktoihin, niin sille voisi selvitä, että lämpötilan nousu aiheuttaa monilla tiheästi asutuilla alueilla ympäristön muuttumisen elinkelvottomaksi. Tämä taas aiheuttaa VALTAVAN pakolaisaallon viileämmille alueille, esim. Suomeen.
Pakolaisaallot vähenee sillä kun ihmiset lakkaavat lisääntymästä kuin rotat!
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Ihmetyttää valitus jostain -5 asteesta Kun on niiiiiin kylmä!!! Itselle ei edes -20 astetta tunnu missään kun on kokenut paljon kylmempääkin täällä etelässä kasarilla.
Miksi ap:n pieneen päähän ei mahdu se, että ulkolämpötila on sääilmiö, eikä se ole sama asia kuin ilmastonmuutos? Onks tää ihan helvetin vaikea asia tajuttavaksi? Vai teeskenteleksä idioottia?
Mulle kasikymppiselle entisajat ovat 1920- ja 1930-luvulla, enkä ole kummemmin sen ajan pakkasiin perehtynyt.
Ootko ihan urpo, todellakin halutaan. Itse olen ainakin siinä tilanteessa, että voisin viettää talvet etelässä, jos haluaisin. Itsekäs pelle haluaa ilmaston muuttuvan koska itse vanhenee ja raihnaistuu.
Vierailija kirjoitti:
Yllätyitkö, että tässäkin asiassa boomeri ajatteli vain ja ainoastaan omaa mukavuuttaan vähät välittäen nuoremmista sukupolvista.
Niin ap, minä kyllä vanhempana sukupolvena kaipaan todella paljon runsaslumisia pakkastalvia :)
Ap ei tarvitse omaa perhettä, koska äitinsä ja isänsä kokivat jo mitä perhe-elämä on.
Kyllä mulle kelpaa 80-luvun talvet. Hyvin ne kesti.
T. Ei enää niin nuori
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Ap on se vanhempi polvi. Emme me muut, jotka kaipaamme ihania, lumisia pakkastalvia.
Oma mielipiteeni on, että olemme onnistuneet pelastamaan lukuisia ihmishenkiä ja eläinlajeja sukupuutolta lykkäämällä tai jopa poistamalla seuraavan, tieteellisen lasketun ja todetun ilmastosyklin vaiheen, eli jääkauden kalenterista.
Se olisi ollut myöhäistä kun jääpuikot kalisee afrikassa.