Millaiselle matkalle lähtisit, jos sinulla olisi käytössä n 10000 € matkaa varten?
Kommentit (628)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiertelisin Koillismaata ja Etelä-Lappia puoli vuotta tuolla rahalla. Mahdollisimman syrjäisessä karhukorvessa. Kävisin kylillä 3 vk välein Tavalkoskella, Kuusamossa, Posiolla, Ranualla, Kemijärvellä ja ehkä Sallassakin.
Vihdoinkin järjen ääntä!
Ei sitä tarvitse toiselle puolelle maapalloa lähteä lomailemaan. Kotimaassakin jo löytyy paljon ihmeteltävää kulttuurin osalta, mutta erityisesti luonnon osalta.
Sitä enemmän mitä pohjoisemmaksi menee.
Itse lähtisin todellakin tuollaiselle reissulle.
En ole koskaan ymmärtänyt Suomen mollaamista matkakohteena. Taitaa olla enempi se homman nimenä siellä korvien välissä...
Mä taas en ymmärrä, miksi matkustelisin Suomessa, kun mä asun jo täällä. Tunnen suomalaiset tavat ja ruokakulttuurin ja niin edelleen. On paljon hauskempaa saada uusia kokemuksia.
Esson baarissa voisi käydä kahvilla. Eipä siitä sitten paljoa jäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, ihan vain uteliaisuuden vuoksi: minkä viestin kirjoittajaksi minua luulit 🤣
Ihan sama vaikket olisikaan ollut se, jonka mielestä kymppitonnilla "ei saa mitään", koska juuri hän ei saa luksusta. Sinä olet kuitenkin se, joka luulee muiden ottavan itseensä niistä typeristä brassailuista.
Miten tuon voi vääntää niin, että luulee toisten ottavan itseensä niistä typeristä brassailuista? Kysymyshän oli siitä, että jotkut kokevat heitä moitittavan brassailijoiksi. Ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheen kanssa Singaporeen.
Jos teillä on esim. 4-henkinen perhe niin yrittäkää saada halvat lennot. Tuosta menee helposti pelkkiin suoriin lentoihin jo 6000 - 8000 euroa, turistiluokassa. Singaporesta et saa jäljellä olevalla rahalla teille kummoista hotellihuonetta, joten joudutte tinkimään majoituksen tasosta. Kovin lyhyeksi aikaahan sinne ei aikaeron vuoksi kannata lähteä, 10 päivää on aivan minimi. Siedettävän tasoisen majoituksen voi saada halvimmillaan noin 150 eurolla/yö. Auton voi saada noin 70 eurolla päiväksi.
Mistä niitä lentoja oikein ostatte jos Singaporen lennot maksaa neljältä 6000 - 8000 €? Siis 1500 - 2000 €/hlö!
Finnairin suoria lentoja saa Singaporeen alle 800 €/hlö, usein halvemmallakin. Jos ei tarvitse olla suora lento niin noin 500 €/hlö saa lennot, halvimmillaan jopa 300 eurolla.
Kaikki ei myöskään kärsi aikaerorasituksesta, minä voisin hyvin lähteä vaikka viikonlopuksi Singaporeen.
Hotellihuoneita Singaporesta saa noin 50 €/yö, esimerkiksi Ibis, Hotel 81 ja Fragrance-ketjujen hotelleista. Jos haluaa tasokkaampaa majoitusta niin alle 150 eurolla/yö löytyy hotelleja uima-altaineen.
Miksi Singaporessa pitäisi vuokrata auto?
Vierailija kirjoitti:
10 000 euroa riittää Euroopassa varsin hyvin parille ihmiselle, varsinkin edullisimmissa maissa jopa perheelle. Aasian edullisissa maissakin parille hengelle, vaikka lennot kalliita, mutta jos economyssa lentää. Sen sijaan 10000 eur ei riitä Amerikassa, Karibialla, Dubaissa, Japanissa eikä Singaporessa esimerkiksi juuri muuhun kuin lentoihin perheelle. Toki jos tyytyy todella budjettimajoitukseen.
10000 euroa ei riitä juuri muuhun kuin lentoihin perheelle? Ehkä parempi että et matkusta mihinkään jos tietämyksesi lentojen ja matkustamisen hinnoista on tuota luokkaa. Tai sitten ostat matkasi jostain huijaritoimistoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiertelisin Koillismaata ja Etelä-Lappia puoli vuotta tuolla rahalla. Mahdollisimman syrjäisessä karhukorvessa. Kävisin kylillä 3 vk välein Tavalkoskella, Kuusamossa, Posiolla, Ranualla, Kemijärvellä ja ehkä Sallassakin.
Vihdoinkin järjen ääntä!
Ei sitä tarvitse toiselle puolelle maapalloa lähteä lomailemaan. Kotimaassakin jo löytyy paljon ihmeteltävää kulttuurin osalta, mutta erityisesti luonnon osalta.
Sitä enemmän mitä pohjoisemmaksi menee.
Itse lähtisin todellakin tuollaiselle reissulle.
En ole koskaan ymmärtänyt Suomen mollaamista matkakohteena. Taitaa olla enempi se homman nimenä siellä korvien välissä...
Mä taas en ymmärrä, miksi matkustelisin Suomessa, kun mä asun jo täällä. Tunnen suomalaiset tavat ja ruokak
No kyllä suomestakin löytyy erilaisia ruokakulttuureja ja tapoja. Pitkä maa.
Vierailija kirjoitti:
Mökki kesäksi kivasta paikasta.
Saa olla aika luksusmökki jos siihen kymppitonnin saa laitettua.
Purjehtisin Antarktikselle, tosin kymppitonniin tulis varmaan vielä lennot päälle.
Ja siis nimenomaan purjehtisin, en menis millään typerällä saastuttavalla risteilijällä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin silloin tällöin lentää Euroopassa paikkoihin, joissa esitetään huippuoopperoita. Esimerkiksi kesäkuussa olisi Saksassa, Munchenissä Puccinin Turandot, jossa on pääosassa Jonas Kaufmann. Kävisin myös katsomassa taitoluistelun arvokisoja silloin kun ne ovat Euroopassa.
On matkustettu tarpeeksi enkä enää lähtisi mihinkään kaukokohteeseen enkä rantalomakohteisiin.
Ens vuonna sitten pääsee Tampereelle asti! Taidanpa mennä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Esson baarissa voisi käydä kahvilla. Eipä siitä sitten paljoa jäisikään.
Niin no, Esso baareineen, 9995 euroa, pullakahvit 5 euroa.
"Miten tuon voi vääntää niin, että luulee toisten ottavan itseensä niistä typeristä brassailuista? Kysymyshän oli siitä, että jotkut kokevat heitä moitittavan brassailijoiksi. Ihan turhaan. "
No kysy siltä, joka väitti, että ihmiset ottavat itseensä, äläkä siltä (minä), joka sanoi, etteivät ota.
Kreetalle yksin, aviomies jäisi pois. Siellä oltiin joskus ja oli siis lämmintä ja muutakin kivan näköistä maisemaa.
- Kiertelisin Koillismaata ja Etelä-Lappia puoli vuotta tuolla rahalla.
- Vihdoinkin järjen ääntä
Ahaa, eli työssäkäyvä ihminen ei voi olla järkevä, koska joutuu tyytymään lyhyempään ulkomaanmatkaan samalla rahalla?
Vierailija kirjoitti:
Viimeiselle matkalle.
Nimenomaan. Olen 65-v., ja jos kuulisin sairastavani fataalia tautia, pistäisin säästöni 200 000 tasaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan lähtisi soutelemaan Atlantin keskelle.
Sinne lähtevätkin vain IDIOOTIT.
Kotimaassa voi matkustaa ilman, että koko ajan ajattelee ravintolaruokaa ja hotelleja. Voi esimerkiksi tehdä pitkiä vaelluksia kävellen, pyöräillen tai hiihtäen tahi meloen. Toki eväät täytyy miettiä tarkkaan ja olla hyvät varusteet. Varusteet ovatkin hyvin kalliita, mutta kestävät pitkään, jos ovat kunnollisia. Jos ostaa kunnon suksipaketin ja hiihtopuvun sekä varaa majoituksen, niin siihen uppoaa rahaa. Samoin bensat tai bussimatkat maksavat. Suomi voi olla kallis matkailumaa, jos lähtee kotikulmiltaan pois.
Norjaan vuonoristeilylle.. Tai USA Route 66 autolla..
Haluaisin käydä Uudessa-Seelannissa
En ainakaan lähtisi soutelemaan Atlantin keskelle.