Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi suosii toista miniää

Vierailija
30.12.2025 |

Oletteko ikinä ollut vastaavassa tilanteessa. Minua on ruvennut ärsyttämään tilanteen epäreiluus. Olen aina ollut mukava kaikille ja yrittänyt auttaa paljon. Silti minua pidetään mustana lampaana. Tämä toinen miniä esittää anopin edessä mukavaa, mutta puhuu selän takana pahaa kaikista. Silti minä saan tiuskimista ja ilkeiluä osakseni ja toinen miniä on silminnähden arvostetumpi ja pidetympi. Minua ei edes haittaisi se, että hänestä pidetään enemmän, mutta tuo ilkeily on epäreilua.

Onko kenelläkään samaa?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehesi suhtautuu tähän ilkeilyyn ja mitä on äidilleen asiasta sanonut?

Vierailija
42/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin paska miniä. Olin naimisissa anopin kultapojun kanssa, luultavasti kukaan muukaan ei olisi kelvannut.

Ei näille tapauksille kelpaisi varmaan kukaan. Narsismihan siellä on yleensä taustalla. 

Anopit ei yleensä kelpaa.  Onko joku lukenut että täällä olisi joku tyytyväinen anopppiinsa?  Ei. Semmosia ne narsistiset miniät ovat, ei kelpaa anopit eikä kohta mieskään vaannuutta hakuun ja sama kierre.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon se lellillty miniä. Enkä puhu pahaa anopista kellekään. Hän on kiva tyyppi, mä viihdyn sen kanssa. 

Se toinen miniä taas kiukuttelee jatkuvasti ja esim viime kesänä laitto anopille viestin "mä tap an ton sun kakaras!". Sitten ei mitään lähes kolmeen vuorokauteen. Hätäila tuli moneen perheeseen ja appivanhemmat pelkäsivät pahinta. Soiteltiin ja ajeltiin pitkin poikin, että missä ne ovat!?

Sen miniän isä löysi tyttärensä perheineen vuokramökiltä ihan noineen vaan. Miniä väittää, ettei ole mitään viestiä laittanut. Hänen puhelmestaan ei löytynyt semmoista... Anoppi on mielipuolinen hullu.

Poika taas kertoi, että olivat nauttineet alkoholia ja tapelleet. Ehkä siinä tuoksinassa oli viesti lähtenyt ja jälkeenpäin nolottaa, eikä häpeältään osaa olla. Tai pyytää anteeksi.

Oltiin kerran porukalla siiderillä ja miniä riitautui naapuripöydän rouvan kanssa. Illanmittaan riita meni fyysiseksi ja todella ruma

Nyt on kyllä kunnon wt-meininkiä, voi luoja! Vai onko viestisi jotain parodiaa?

Vierailija
44/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esitä sinäkin anopille mukavaa, sillä pärjää. Tuo on kyllä tuttu ilmiö; itse olen se suosikkiminiä ja anoppi moittii toista miniää. Tähän ei ole muuta syytä kuin se, että osaan pitää mielipiteeni ja ajatukseni ominani silloin kun on tarvis, toisella miniällä ei ole tilannetajua ja laukoo anopille mitä sylki suuhun tuo, juttuja joita puhutaan vain hyvien kavereiden kesken ym. Kannattaa tiedostaa eri sukupolvien erot ja myötäillä niitä eikä aiheuttaa turhaa kärhämää.

Minulla oli vastaava tilanne kuin aloittajalla, mutta nyt anoppini on kuollut. Minä kelpasin kyllä passaamaan toista miniää ja muita vieraita, minulta tilattiin kakut juhliin, että tee sinä kun teet niin hyviä. Ne olikin ainoita kehuja ja varmaan vain siksi, että leivoin aina tarvittaessa.

Minä kuitenkin olen meistä miniöistä se, joka osaa käyttäytyä ja olla kiroilematta. Me hoidimme lapsemmekin viikoloppuisin, toisin kuin miehen veljen perhe omiaan. Arvaatko missä heidän lapsensa olivat? Vaikka anoppi usein sanoi jaksamisestaan niin siltikin 3 lasta vietiin mummilaan "yökylään" eli hoitoon.

Ettei se aina ole kiinni siitä miniästä, joskus vaan kemiat eivät ilmeisesti synkkaa. 

Vierailija
45/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saa kiroilla?

Vierailija
46/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että anopin elämä olisi ollut ja olisi auvoisampaa, jos suhtautuisi minuun asiallisesti. Olisi tavannut poikansa perhettä enemmän, olisi tiiviimmät välit yleisesti ottaen. Olisi ehkä saanut meiltä joulukortinkin.

Minä olen kuitenkin se, joka ehdottaa ja organisoi reissut ym. Eipä ole reissut enää vuosiin suuntautunet anopin asuinseudulle. 

Vierailija
47/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut se huonompi miniä 30 vuotta. Se hyvä miniä on kyllä näinä vuosina vaihtunut eli aina toisen pojan naikkonen on hyvä. 

Pari lausetta ja hyvin tulee selväksi miksi sä olet se huonompi miniä. Sä olet aivan järjettömän katkera. Kuka muu sanoisi toisia naisia naikkosiksi?

Vierailija
48/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei saa kiroilla?

Taitaa olla nää kauhuanopit ja suosikkiminiät pitkälti jotain konservatiivista sakkia. Naiset keittiössä ja miehet keskenään. Miniöiden odotetaan automaattisesti ottavan miehensä sukunimi, koska niin anoppikin teki aikanaan. 

Vierailija
49/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän suosii. Ei kiinnosta enää. :D

Vierailija
50/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun huolenaihe on se, että toista miniää suositaan eikä se, että sinua kohdellaan huonosti. Eikö miehesi mitenkään puutu asiaan? 

Vierailija
51/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun huolenaihe on se, että toista miniää suositaan eikä se, että sinua kohdellaan huonosti. Eikö miehesi mitenkään puutu asiaan? 

Ei ne mamman pojat kuule mitään sano äideilleen.

Vierailija
52/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Miehen tehtävä on ottaa iskut vastaan ja laittaa huonosti käyttäytyvät sukulaiset ruotuun. Jos ei onnistu, niin siinä tapauksessa te molemmat vähennätte kontaktia heihin, kunnes parantavat tapojaan.

Vierailija
53/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mamman pojat kuule mitään sano äideilleen.

Vierailija
54/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt anoppia jouluna. Erävoitto! Ei päässyt haukkumaan mua.

Vierailija
55/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen edes miettii, kuka on anopin lemppariminiä? Jotenkin pitää olla järkyttävän epävarma itsestään, jos tuollaista asiaa edes ryhtyy pohtimaan ja vielä arvottaa, että tuolle se sanoi noin, minulle se sanoi näin.

Kun on asiallisen ystävällinen kaikille, niin yllättäen saa asiallisen ystävällisen kohtelun. Ei makeilevaa, ei tunkeilevaa, vaan samalla tavalla asiallisen kuin missä tahansa julkisessa palvelussa. Eikä sen enempää tarvitse ollakaan, anopin ei pidä olla paras kaveri eikä piika, anoppi on oma ihmisensä ja ihmisyyteen kuuluu se, että joidenkin kanssa tulee toimeen paremmin kuin toisten kanssa. 

Vierailija
56/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette? Onko anoppi luonut jonkun sukudynastisn, jossa jakaa suosiotaan valituille? Vai miten tuollaisia tilanteita edes tulee, jossa mitenkään  tulisi esille anopin suosio 🧐

Muutamia esimerkkejä: 😀

- puhutaan selän takana pahaa tietyistä miniöistä

- yksi jätetään kutsumatta, vaikka kaikki muut miniät on kutsuttu jonnekin

- sukutapaamisissa anoppi puhuu enimmäkseen vain näille suosikeilleen ja muut ovat ilmaa

- jatkuvasti korostaa toisen miniän paremmuutta toisen edessä

- eriarvoistaa lastensa parisuhteita sen perusteella ovatko naimisissa vai ei (ja tuo sen myös julki erilaisin inhottavin vihjailuin), riippumatta suhteiden kestosta

- kohtelee serkuksia eri tavalla

- vähättelee ja sanoo poikkipuolisia kommentteja loukatakseen

Vierailija
57/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojille olen sanonut, että kun vaimo on hankittu, niin yhteydenpito äitiin minimoidaan eikä ole mitään tarvetta kiusata puolisoa vaatimalla tätä anoppilaan. Lapsenlapset voin laskea kerran vuodessa, ei kuitenkaan jouluna tai juhannuksena.

Hyvin on toiminut, en ole miniöitten kanssa riidoissa enkä tosin oikein puheväleissäkään. Pojat soittavat kerran kuukaudessa tai harvemmin.

Näin minun elämässäni on vain mukavia ihmisiä, miniät eivät joudu sietämään epätasa-arvoista kohtelua eikä ole mitään selän takana puhumista. Ei ole mitään valitusta sukulaisille siitä, kuka on ilkeä ja kuka sanoi mitä. Kun ei olla missään tekemisissä, toisesta tulee merkityksetön.

Vierailija
58/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojille olen sanonut, että kun vaimo on hankittu, niin yhteydenpito äitiin minimoidaan eikä ole mitään tarvetta kiusata puolisoa vaatimalla tätä anoppilaan. Lapsenlapset voin laskea kerran vuodessa, ei kuitenkaan jouluna tai juhannuksena.

Hyvin on toiminut, en ole miniöitten kanssa riidoissa enkä tosin oikein puheväleissäkään. Pojat soittavat kerran kuukaudessa tai harvemmin.

Näin minun elämässäni on vain mukavia ihmisiä, miniät eivät joudu sietämään epätasa-arvoista kohtelua eikä ole mitään selän takana puhumista. Ei ole mitään valitusta sukulaisille siitä, kuka on ilkeä ja kuka sanoi mitä. Kun ei olla missään tekemisissä, toisesta tulee merkityksetön.

Kai tuohon jokin välimuotokin on olemassa? Ei sillä, että tavassasi olisi mitään väärää. Liian tiivis suku aiheuttaa konflikteja, mutta liian etäinenkään ei ole kiva. Omalta kannalta optimaalinen tilanne olisi, että jokainen kunnioittaisi toisensa perhe-elämää ja yksityisyyttä, mutta silloin kun nähdään laajennettua perhettä (puolison vanhempia/sisaruksia ja heidän perheitään) voitaisiin olla ystävällisiä ja kunnioittavia toisia kohtaan. Ei ulkopuolelle jättämistä, naljailua tai eriarvoistamista.

Vierailija
59/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi äiti parkaa, joka ei voi pitää yhteyttä lapsiinsa ja lastenlapsiin. Ei ihan normaalia touhua teillä. 

Vierailija
60/62 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini on kauniisti ilmaistuna melko rajaton henkilö, joka on jatkuvasti riidoissa jonkun kanssa. Minä olin se huono miniä vielä kymmenen vuotta sitten, kun kehtasin pitää kiinni omista rajoistani. Sittemmin anoppi riitautui toisen miniän kanssa vielä pahemmin, joten viime vuodet olen ollut parempi miniä. Minuakin anoppi kyllä haukkuu selän takana, mutta päin naamaa osaa nykyään käyttäytyä. Olen pitänyt ystävällisiä mutta etäisiä välejä, koska haluan ylläpitää lasten suhteita mummoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi