2008 vuoden vauvaa yrittämään- painos.4
Tässä olemme me jotka yritämme vauvaa vuodelle 2008:
♥ Autumn78: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 28 vuotta ja tulevalle isälle 30 vuotta
♥ fatmama05: kolmannen yritys aloitetaan 6/07 lapset -99 ja -01
♥ Eliador: toisen yritys aloitettaan 9/07 lapsi 3/04, ikää kertynyt itselle jo komiat 30 vuotta ja tulevalle isälle 32 vuotta
♥ Kaktus-84: ensimmäisen yritys aloitetaan 7/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 23 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ kaskas78: kolmannen yritys aloitettu 4/07 lapset 2/01 ja 4/03, ikää kertynyt itselle jo komiat 29 vuotta ja tulevalle isälle 37 vuotta
♥ kaur@: ensimmäisen yritys aloitettu 2/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 26 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ kylli78: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 28 vuotta ja tulevalle isälle 30 vuotta
♥ M@m@-3x: neljännen yritys aloitettaan 6/07 lapset -01, -03 ja -05, ikää kertynyt itselle jo komiat 25 vuotta ja tulevalle isälle 37 vuotta
♥ Mio80: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 21 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
♥ -piias-: neljännen yritys aloitettu 1/07 lapset 02/02, 06/04 ja 9/06, ikää kertynyt itselle jo komiat 24 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ r79: toisen yritys aloitettu 4/07 lapsi 11/05, ikää kertynyt itselle jo komiat 28 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta
♥ RvaSaarinen: ensimmäisen yritys aloitettu 3/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 21 vuotta ja tulevalle isälle 24 vuotta
♥ seela-matilda: ensimmäisen yritys aloitettu 2/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 25 vuotta ja tulevalle isälle 27 vuotta
♥ Salsa_42: toisen yritys aloitettu 10/06 lapsi 04?, ikää kertynyt itselle jo komiat 30 vuotta ja tulevalle isälle 28 vuotta
♥ Syysvilja: toisen yritys aloitettaan 5/07 lapsi 11/99 ikää kertynyt itselle komiat 32 ja tulevalle isälle 32
♥ Tango: toisen yritys aloitettu 4/07 lapsi 12/05, ikää kertynyt itselle jo komiat 29 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta
Jos kaipaat mukaamme joukkoon tähän, jätä tietojasi edes vähän:
♥ Monettako yritetään ja milloin yritys alkanut
♥ Oma ja tulevan isukin ikä
♥ Aikaisempien lasten syntymä kuukausi ja vuosi
Kommentit (32)
..muuten niin paha ennakoitsija että olisi jo miettinyt mahdollisia nimiä? Itse olen kerännyt oikein kunnon listat jo sellaiseen " minun odotukseni" kirjaan. Tyttöjen suosikki Roosa ja poikien Veeti
Mä olin jo vuosia sitten ennenkuin mies oli edes kuvioissa tehnyt suurinpiirtein listan nimistä jotka kelpuutin tulevien lasteni nimiksi.Sitten kun mies tuli kuvioihin ja ensimmäinen lapsi ilmoitteli tulostaan niin istuttiin miehen kanssa yksi ilta saunassa ja pähkäiltiin noita vaihtoehtoja.Onneksi oltiin aika lailla samaa mieltä ja valittiin sitten sekä tytön että pojan nimi jotka miellyttivät kumpaakin.Masuasukin työnimi oli sitten yhdistelmä noista kummastakin ja lopullinen nimi sit se tytön nimi kun prinsessa sieltä sit vihdoin tuli.Niin ja tarkennukseks viel se oli prinsessa 8/04.Nytkin olis jo aika monta nimee mietittynä seuraavalle,ainut vaan et suurin osa on kyl tyttöjen nimiä.Jotenkin pojalle on ollut hankala keksiä hyvää nimeä. Sen kun mielestäni kuitenkin täytyisi olla helppo, ytimekäs eikä liian tavallinen. Lisäks sen täytyis vielä rimmata sukunimeen, joka on aika pitkä ja hankala.
Salsa: Oli kuin olis lukenut omaa tekstiä. Esikoista odottaessa kyllä mieskin teki oman top10 listan. Oli minusta aika hellyyttävää. Tyttö on 03/04. Ja kokoajan olen miettinyt nimeä kakkoselle. Vahvoja suosikkeja ei ole, mutta tytöistä tuntuu nousevan ne suosikit. Musta kanssa tuntuu, että pojalle on todella vaikea keksiä nimeä.
Vai tekee se rvasaarinen musta tämän keskutelun kummitädin. Tätihän tässä alkaa ikänsäkin puolesta olemaan. Saapa nähdä miten tämä pysyy kasassa, kun yksi sun toinen alkaa siirtymään odotus puolelle. Mä täällä yksin notkun ja keskustelen itseni kanssa.
Mä tuun tänne sun seuraksi ettei tarvitse yksinään keskustella =)
En varmaan ihan äkkiä siirry tonne plussaajien puolelle, yritys kun on vasta alussa...
Jänskättää kyllä jo aloittaminenkin, vaikka koittaa olla realistinen ja ajatella että siihen tärppäämiseen menee varmasti jonkun aikaa, huomaa laskevansa kuukausia, jos nyt tärppäis tällön niin vauva syntyis tällöin...
M@M: Niin olen tosiaan itsekin kuullut ja tiedän tapauksiakin jotka söivät vielä kauemmin pilsuja kun mä ja silti tärppäs suht nopeasti, eihän se välttämättä vaikuta ja on varmasti hyvin yksilöllistä.
Rva Saarinen: Nimiä en vielä oo hirveästi ajatellu, tai no joitakin tyttöjen nimiä oon jo " maistellut" mielessäni vähäsen.
Henk.kohtaisesti en tykkää tästä vanhojen nimien nimibuumista ja siitä että mitä erikoisempi sen parempi, mutta meitä on moneen junaan...
Plussasäteitä sulle +++++++
Tuskimpa jäät yksin. Vuoteen 2008 ehtii vielä monia monia kuumeilijoita kunhan vain joku aina pitää pinon kasassa (lisää kummitäti tehtäviä) *virn*
meillä vielä koko yritykseen aikaa jotain 2kk (onpa tarkkaa:) Mä olen aina miettinyt vain tytön nimiä, meillä kun on kolme tyttöä niin kuvittelen automaattisesti ettei meille poikaa ole tulossakaan :D olishan se kiva kun tulis poikakin jo! miehen mielestä eka olis pitänyt olla poika, ettei siitä kasva tyttöjen keskellä pehmonen mies, siis suoraan sanottuna mamis :D Mutta täällä minä siis ainakin tuon 2kk vielä aamuin illoin käy! ;) Pakko sitä kevät vauvaa yrittää tällä kertaa.
kunhan ei tarvitse kantaa vastuuta uskonnollisesta kasvatuksesta :)
Käytiin uimassa ja huomenna kiirus työpäivä. Yritän kyllä käydä lukemassa.
Onko kellään mitään muuta kuumeiluoireita kuin tuo nimien miettiminen?
1. Olen hamstrannut kaikki vauvoihin, lapsiin, synnytykseen yms. liittyvät lehdet ja kirjat
2. Shoppaillut raskautestejä, ovistestejä ja raskaus monivitamiinia
3. Hankin ton " minun odotukseni" kirjan ja täyttelen sitä innolla vaikka odotuksesta vielä edes varmuutta
4. Kudon vauvanlapasia ja sukat/töppöset sain jo valmiiksi
Olikohan vielä muita omituisuuksia... Niin!
5. Kyttään tätä ketjua kuin kuuta nousevaa =)
http://www.abcarcade.com/rsvp.html Tässä kaikille kuumeilijoille hyvää ajanvietettä, jää koukkuun. =)
-jos tilais vauva lehden, mutta en sitä vielä tehnyt :)
-Katselen vauva tavaraa (jo nyt vaikka ei raskaana edes:))
-Vaunujakin olen katsellut, hyvät ovat vielä noi entisetki! olen kuitenkin päähäni yrittänyt laittaa että säästää kun niitä käyttää.
-Äitiysvaatteita käytettynä tullut JO ostettua. Olen siinä uskossa että viime raskauksista muistan miten isoksi maha kasvoi, niin uskon mahtuvani niihin summassa ostettuihin :D
Pelkään vaan välillä että nämä tuovat epäonnea mulle.. vaikka kaikki kolme raskautta mennyt tosi hyvin, eihän sitä koskaa tiedä mitä tulee vastaan :( yritän kuitenkin positiivisella tavalla ajatella, jos tulee se on tullakseen. Emmehän me sitä voi itse estää jos jotain sattuu. Täällä on niin hyvää juttu seuraa että taidan jäädä enemmän vain koukkuun tähän palstaan :D
Minäkin ahkerasti käyn täällä lukemassa, mutta aina ei ehdi kirjoittamaan...Tuntuu, että viimesen vuoden oon kärsinyt todellisesta vauvakuumeesta ja nyt kun yritystä takana pari kuukautta, niin ei millään malttaisi odottaa, että saisi iloisia plussauutisia. Ensi viikkoa jännittelen, että kuinka käy...koko ajan tarkkaavaisesti kuuntelen kehoa ja koitan kaivella esiin erilaisia oireita.
Mä oon ideoinut nimiä sekä tytölle että pojalle...lueskelen lehtiä, ihastelen pieniä vaatteita ja olen suunnitellut pienien sukkien kutomista. Hulluahan tämä on kun ei tietoa vielä tulokkaasta ole, mutta toiveet vaan on niin korkealla...
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
kp 20/28-30
Pelottaa tuo mikä M@m@-3x myös kertoili. Jotenkin pelottaa että odottaa ja valmistelee liikaa, niin saako kovan luun kurkkuun. Minulla kun ei ole edes " ennakko tapauksia" niin pelottaa lapsettomuus (vaikka sukuun tupsahtelee lähinnä kaksosia) ja keskenmenot. Mutta elämää se vain on. Se kuka hyppää, voi lentää.
Kauhea, kello on jo puol yö ja minä vain pyörin netissä. Mutta täällä on todella hyvät keskustelut ja me ollaan todella ahkeria kirjoittelijoita. Välillä tuntui niin turhalta kommentoida yleensä mitään noissa joissain palstoissa kun vastauksia sai odotella päivä tolkulla. Vauvat 2008 ja olet hyvässä seurassa! =)
En taida vieläkään malttaa mennä nukkumaan, pitää nauttia kun saa olla yksin kotona kerrankin kun ukko kulta on koulutuksessa Jyväskylässä. Leipä juustoa, lakkahilloa ja telkkarin ääreen nukahtaminen... Ah, mitä elämää! :P
Heips, ilmoittelenkohan nyt tiedot oikeaan ketjuun...? Mutta olisimme kans toivomassa vauvaa ensi vuodelle:) Laitan heti alkuun tiedot meistä eli:
-Allu: toisen yhteisen yritys aloitettu 10/06, minun lapset 11/93 ja 07/95, miehen " vähän" vanhempia ;) ja se yksi yhteinen 08/06=)
Ikää kertynyt itselle jo kohta komiat 35 vuotta ja tulevalle isälle 48 vuotta. Isovanhempiakin jo ollaan =)
Takana monenlaista häikkää siellä sun täällä, erinäiset kuurit hormooneja, keskenmenoja sekä muutamat leikkaukset, joulunihme-Rasmus syntyi siis neljän vuoden yrityksen ja neljän keskenmenon jälkeen viime elokuussa ja kovasti kaipaisimme jo uutta yhteistä rakkauspakkausta! Eteläisellä pallonpuoliskolla asustelemme kolmatta vuotta, toiveissa palailla kotiSuomeen parin vuoden sisään...
Tammitoiveissa kirjoittelen kans, aikaisemmin enemmältikin Tekayn-sivuilla, mutta ne ovat olleet kiinni jo parisen (?) kuukautta...
Toivottavasti sovimme joukkoon!
-Allu kp3, yk8
Meidän pälpätys intomme ei ainakaan ota laantuakseen. =) Joukkoon sopivat kaikki ketkä vain haaveilevat vauvaa vuodelle 2008 eli kriteerit täytät mennen tullen. =)
ja uusille tervetuloa joukkoon kirjavaan!
On teillä aika kovat kuumeiluoireet. Mulla ei ole ihan noin pitkälle mennyt. mutta ehkä lähempänä yrityshetkeä meikäläiselläkin sitten. Miten teidän ukko kullat on suhtautunut siihen että olette esim. ostaneet mammavaatteita jo ennen raskautumista?
Mutta, mutta ajatukset pyörii kokoajan vauvoissa ja vauvatavaroissa. Varsinkin kun esikoinen on ollut monta päivää oikein kullannuppu. Taukoa pahimmasta uhmiksesta.
Piti vielä kysyä, että mitenkäs tuo meidän " nimi" , jotenkin 2008 vauvaa yrittävät tuntuu niin pitkältä ja vähän kömpelöltä nimeltä. Olisiko ehdotusta keskustelu nimeksi? Niin ja voisihan aina laittaa aloituksen perään esim Ma tai sitten pitää kahden päivän pinoja tyyliin ma-ti. Kommentoikaa!!
enkä niitä oikeastaan ukolle näyttele vielä *seko* Kyllä menee vain läpi kun sanoo että ajatella miten halvat nuokin kun uutena yli 50e :D Eli mä pongaan niitä kirppiksiltä ja huutonetistä. Mulle kyllä sopii tuokin nimi, ei ole pakko vaihtaa. Mutta kiva jos nimi pysys sellasena että tietää itse kuuluvansa siihen ja kun 08 vauvaa on yrittämässä :)
Eliador:
Miten teidän ukko kullat on suhtautunut siihen että olette esim. ostaneet mammavaatteita jo ennen raskautumista?
Piti vielä kysyä, että mitenkäs tuo meidän " nimi" , jotenkin 2008 vauvaa yrittävät tuntuu niin pitkältä ja vähän kömpelöltä nimeltä. Olisiko ehdotusta keskustelu nimeksi? Niin ja voisihan aina laittaa aloituksen perään esim Ma tai sitten pitää kahden päivän pinoja tyyliin ma-ti. Kommentoikaa!!
Tarkoitus oli jo eilen illalla tulla jutskaamaan,mutta kun oli niin hieno ilma, oli ihan pakko lähteä kävelemään. No tänään taas uusi aamu ja täti ei vielä tänäänkään tullut kylään (onneksi),vaikka eilen oli jo kyllä illalla pahasti sellaisia oireita mm. aikamoinen v...tus, kauhee suklaanhimo ja mahassa vihloi oikein kunnolla. Tänä aamuna vessaan mennessä jänskätti kyllä aika lailla, mutta ainakaan vielä tähän mennessä ei ole mitään kuulunut.Huomenna tosin vasta olis oikea päivä menkkojen alkamiselle. Toivo elää siis vielä.....
Joku (en enää muista kuka) kirjoitteli olevansa aika lailla vanhimmasta päästä ketä tänne rustailee,no etpä ole ainoa vanha, tässä toinen (30v.).Sitäpaitsi kovin tuntuu jutut olevan kuitenkin samantyylisiä vaikka ikähaitaria näyttää olevankin. Ja sinä joka luulit
jääväsi yksin tänne jutskailemaan, ei huolta, kyllä meitä täällä näyttää piisaavan.
Meikäläiselläkin kova kutina jo kaikkeen vauvakamaan, oon kans lueskellut kaikki vanhat vauvakirjat kaapista,laskeskellut mahdollista laskettua aikaa,miettinyt nimiä, laskenut et kuin kauan pitäis olla viel töissä ennen äippälomaa ja kaikkee mahdollista muuta hömppää. Toisaalta järki kyl yrittää koko ajan sanoo et täytyy nyt vaan ottaa iisisti.Olisin varmaan jo hakenut miljoona raskaustestiäkin ja kokeillut niitä joka päivä, mut asun tosi pienellä paikkakunnalla ja omaan apteekkiin ei kyl voi semmosia mennä ostamaan tai koko kylä tietää tai siis luulee tietävänsä et oon raskaana. Tänään oltais tosin menos kaupunkiin ja voisin hyvin käydä siel apteekissa, mut jos nyt kuitenkin vielä malttais odotella ja katella ens viikkoon jos tätiä ei siihen mennessä ole näkynyt.
Ai niin tosta nimijutusta...Musta toi nimi on ihan ok,ei se haittaa vaikka se on pitkä.Se ainakin kertoo hyvin mistä on kyse.Sen takia eksyin minäkin joukkoonne.
Millasis vaiheissa teillä muilla asiat, joko joku kovasti raskaustestejä tikuttelee?
Sori muuten jos teksti välillä huonosti luettavaa, jostain kumman syystä a-näppäin ei tahdo toimia ja voitte arvata et hieman hankala kirjoittaa kun lähes joka sanassa a-kirjain.
Ajattelin juuri noita asioita kun päätin tämän pistää alulle eli nimi on periaatteessa yks ja hailee kunhan se kertoo mitä pitää sisällään eikä ainakaan muutu vähän väliä. Joissain ketjuissa ärsyttää kun niitä löydä pian enään itsekkään. =) Ja ajattelin pitää painoksia niin ei ole välttämätöntä pakkoa käydä vähän väliä uutta tekemässä vaan silloin kun on tarvis.
Mä kanssa kärsin pienen paikkakunnan apteekista eli lähimmässä kaupungissa käydään aina kaikki hakemassa tai muuten koko kylä tietää kuka on raskaana (ja sehän ei voi olla kuin vahinko vauva) ja kenellä on peräpukamat ja kuka kärsii hiivasienestä. *naureksii* Meidän apteekissa pitää kailottaa kovaan ääneen " NIIN TÄÄ MATOLÄÄKE ON SITTEN MEIDÄN KOIRALLE!" =)
Siis ketjun nimestä. Kyllä mullekin käy mikä vain. Ajattelin, jos joku keksisi lyhyen ja ytimekkään nimen. No, rvasaarinen sitä pinoa tuntuu pystyssä pitävän.
Kiitti muuten kun muistutit matolääkkeistä!! Mä olen unohtanut antaa tänä keväänä koiralle matokuurin. Voi mua onnetonta. Hyvin näyttää pärjäävän ilmankin.
Onneksi pienten asuinpaikkojen ihmiset voi nykyään tilata testit netistä. Toista se oli ennen.
Mukava kuulla että meidän höpinät on sen verran hupaisia ettei malta vain lukea sivusta. Itselläni myös paha tapa pompata liian aikaisin ja sitten joutuu pettymään. No toivottavasti nyt meillä kaikillä yrittäjillä tärppäisi. =)