Onko mielestäsi parturi/kampaaja palvelut liian hintavia.
Järkytyin, kun kävin kampaajalla pelkästä pitkien hiusten latvojen tasoittamisesta 40 euron laskun.
Kommentit (47)
Olisin valmis maksamaan vaikka vähän enemmän jos laatu vastaisi hintaa. Taas kerran katson mitä parilla sadalla eurolla saatu aikaan. Kanaperseeksi kynitty joka puolelle sojottava tukka ja näkymättömät raidat.
En ole käynyt kampaajalla noin 8 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii kokeilla onnistutko elättämään itsesi kampaajana. Neljänkympin hinnasta menee 25 % alvia, 25 % YEL-maksua, loput vakuutuksiin, työvälineisiin ja tilavuokriin. Tuttu kampaaja on sanonut että hänelle jää siitä käteen kymppi.
laske hintaa, niin joudut maksamaan vähemmän alvia
No johan on matematiikkaa! Neljännes eli 25 prosenttia menee alviin joka tapauksessa, oli hinta mikä tahansa. Minun lyhyiden hiusten leikkuu maksaa muistaakseni jotakin 55 euroa ja siihen menee noin 45 minuuttia. Ei jää suuri tuntipalkka, kun kaikki verot, yellit ja muut kustannukset vähennetään ensin.
~20,3%, ei 25 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii kokeilla onnistutko elättämään itsesi kampaajana. Neljänkympin hinnasta menee 25 % alvia, 25 % YEL-maksua, loput vakuutuksiin, työvälineisiin ja tilavuokriin. Tuttu kampaaja on sanonut että hänelle jää siitä käteen kymppi.
No johan on matematiikkaa! Neljännes eli 25 prosenttia menee alviin joka tapauksessa, oli hinta mikä tahansa. Minun lyhyiden hiusten leikkuu maksaa muistaakseni jotakin 55 euroa ja siihen menee noin 45 minuuttia. Ei jää suuri tuntipalkka, kun kaikki verot, yellit ja muut kustannukset vähennetään ensin.
kivahan se on, jos kampaajalla riittää miljonäärejä asiakkaina. itse en työssäkäyvänä maksaisi 1,5 päivän palkkaa lyhyiden hiusten leikkauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
~20,3%, ei 25 prosenttia.
koita ymmärtää, että kampaajilla oli koulussa lyhyt matematiikka
No meilläpäin ei maksa noin paljoa, 22 eur vaan pitkien hiuksien tasoitus ja otsatukan leikkaus, käyn noin kolmen kuukauden välein. Vaikka kelarahoilla osittain.
Kirvesmiehen saa edullisemmalla tuntihinnalla kuin parturin.
Tulee vielä kotiin pakettiautolla ja työkalujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No meilläpäin ei maksa noin paljoa, 22 eur vaan pitkien hiuksien tasoitus ja otsatukan leikkaus, käyn noin kolmen kuukauden välein. Vaikka kelarahoilla osittain.
Kyllä minäkin kävisin, jos en joutuisi ansaitsemaan rahojani, vaan saisin rahaa kelasta tekemättä mitään.
Minulla on pitkät hiukset. Lyhennän itse joskus. En koskaan käy kampaajalla. Jos on lyhyet hiukset, voi varata ajan ammattikoulun kampaamosta. Halvat taksat. Hyvää työtä mestarin valvonnassa, mutta suorite kestää ja aikoja ei aina saa.
Vierailija kirjoitti:
Kampaajakäynti jälkeen päänahkaani tuli kutinaa ja hilsettä. Kampaaja pesi hiukseni nopeasti ja käytti vähän vettä. Ilmeisesti hän haki siten säästöä. En mene enää koskaan kampaajalle.
Tuntuu, että nykyään veden lisäksi säästelevät väriaineissa. Kai seuraavaksi kuivataan kotona itse hiukset, niin säästyy sähköä.
25e makso eile parturi.
ei paha.
ei kallis
Koulutuksen taso ja työ, työhön käytetty aika. Aika kallista. Sanoisin. Jotenkin ylipalkattu 'glamour' ammatti kuten esim. myös lentokentältä koneeseen nousevat tarjoilijat (ent. Lentoemo)
Jos ne olisi liian kalliita, niin ei kukaan siellä kävisi?
Vierailija kirjoitti:
Kolme asiakasta tunnissa niin käteen jää 30 € tuntipalkka. Ei minusta ollenkaan paha.
Ainakin Tampereella vapaita parturi/kampaaja-aikoja on aivan hyville tekijöille ilman viikkojen jonottamista, jopa samalle päivälle saatavilla. Itse pidän omaa lyhyiden hiusteni leikkaamista ja värjäämistä varsin kohtuuhintaisena, yhteensä alle 150 euroa. Vielä kohtuullisempi on pelkkä leikkaus alle 40 euroa. Värjäys tuo aika paljon lisähintaa, kun värin vaikutusaikana ehtii tehdä esimerkiksi miesten hiustenleikkauksen. Pitkien hiusten värjäys/raidoitus 300 euroa on aika paljon - jos teini tahtoisi sellaista kovin usein, pitäisi kyllä vakavasti keskustella.
Onnekis on muualta tullut parempia partureita, en ole enää pitkiin aikoihin käyttänyt suomalaisia partureita
Niin kauan kun ihmiset maksaa niin ei. Vaikka sinulla ei ole varaa käyttää palveluita niin ei se tarkoita että ne on liian kalliita
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme poikaa. Käyn aina heidän kanssaan ulkolaistaustaisen parturin luona, kantasuomalaisella parturi/kampaajalla on paljon kalliinpaa.
Mulla kaksi poikaa. 20 € maksaa yksi kynitty pää. Verrokkihinta 38€. Miltei tuplahinta. Noissa lähi-itäpartureissa toki pyydetään maksamaan käteisellä, mutta tuo toinen on vaan ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme poikaa. Käyn aina heidän kanssaan ulkolaistaustaisen parturin luona, kantasuomalaisella parturi/kampaajalla on paljon kalliinpaa.
Kelpaako pelkkä käteinen?
Kampaajakäynti jälkeen päänahkaani tuli kutinaa ja hilsettä. Kampaaja pesi hiukseni nopeasti ja käytti vähän vettä. Ilmeisesti hän haki siten säästöä. En mene enää koskaan kampaajalle.