80-luvulla jotkut poltti 2 askia päivässä ja se maksaisi nykyään jopa yli 700 €/kk
Kommentit (46)
Totta, Dacia maksaa uutena jotain 15 000 €.
Silloin meni vissiin 70 markkaa kuukauden tupakoihin.
Persaukisten mielestä kaikki on kallista ja elämän suurinta huvia on päivitellä kuinka kaikki on kallista
Tupakointi on luksustuote nykyään. Pitää olla lompakko lyönnissä jos haluaa polttaa.
Kun aski maksoi viisi markkaa, toki tulot oli pienemmät. Mutta oikeasti kuka lopettaa tupakan polton ja laittaa ne rahat säästöön ?
Vierailija kirjoitti:
Ne jotkutit elää ja polttaa vieläkin samaan tahtiin.
Miehen sikarit maksaa tänä vuonna yli 16 euroa aski, ens vuonna enemmän, niitä menee kaksi päivässä
Niinpä, kaikilla meillä, jotka emme tupakoi, pitäis nyt ketjun mukaan omistaa uusi Dacia?
Tupakkaa saa halvemmallakin, pitää vain tuntea muutama mmuuttaja.
Aamu valkenee harmaan ja kirkkaan rajalla,
taskut kevyet, mutta mieli käy raskaalla.
Valinnat pieniä, arjen kokoisia,
askelia hiljaisia, mutta ratkaisevia.
Kuitit rapisevat, kahvi jäähtyy pöydässä,
tulevaisuus pilkahtaa hetken hädässä.
Silloin muistat sanat, yksinkertaiset, suorat:
"jätä jatkossa kauppaan tupakkarasia, kohta sulla on pihassa uusi Dacia".
Se ei ole vain auto tai raha-asian taikaa,
vaan lupaus siitä, että suuntaa voi vaihtaa.
Päivä kerrallaan, päätös kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Silloin meni vissiin 70 markkaa kuukauden tupakoihin.
80-luvun puolivälissä Mallu-aski maksoi n. 10 mk, joten pari askia päivässä teki 600 mk/kk.
Vierailija kirjoitti:
Kun aski maksoi viisi markkaa, toki tulot oli pienemmät. Mutta oikeasti kuka lopettaa tupakan polton ja laittaa ne rahat säästöön ?
Mun isä laittoi. Teki päätöksen että ostaa purjeveneen jos on 10 v polttamatta - ja osti!
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, kaikilla meillä, jotka emme tupakoi, pitäis nyt ketjun mukaan omistaa uusi Dacia?
Ei se logiikka ihan noin mene.
Useimmat tuntemani tupakoitsijat elävät toimeentulotuella.
Tupakka on maailman suurimpia huijauksia.
Kuka hullu nykypäivänä valmiita savukkeita enää näillä hinnoilla polttaa? Kun käärii savukkeet itse, hinta jää, ainakin minulla, noin neljäsosaan siitä mitä valmiit maksaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Koskahan gangsterit ottaa tupakan portfolioonsa? Saisi kevyesti 100% tuoton ja aski maksaisi asiakkaalle yli puolet vähemmän siitä mitä valtio pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu nykypäivänä valmiita savukkeita enää näillä hinnoilla polttaa? Kun käärii savukkeet itse, hinta jää, ainakin minulla, noin neljäsosaan siitä mitä valmiit maksaisivat.
Mä käärin vain rahaa. 💴💵💶💷
Vielä 2007 Lm punainen maksoi 3.70€ aski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskahan gangsterit ottaa tupakan portfolioonsa? Saisi kevyesti 100% tuoton ja aski maksaisi asiakkaalle yli puolet vähemmän siitä mitä valtio pyytää.
Ei tarvita gangstereita, veikkaan että Viron tuonti ja kotiseuduilla jälleenmyynti on aika tuottoisaa bisnestä jo nyt.
Ne jotkutit elää ja polttaa vieläkin samaan tahtiin.