Arvoisa viestiketjun vastaaja kuusi!
Väitätkö todella että, lapsen persoonallisuus kehittyy ensimmäisen kolmen vuoden aikana? Salli minun nauraa tälle väitteellesi, ottaisitko selvää persoonallisuuden kehityksestä ja tulisit kertomaan meille sen totuuden tästä asiasta!! Väitteesi ei nimittäin pidä paikkaansa.
Kommentit (13)
sut tunnistaa tuosta pilkusta että-sanan jälkeen. voitko opetella kirjoittamaan kuten koulussa opetettiin. eli "väitätkö todella, että..."
Ole hyvä vaan, kiva jos saan jonkun täälläkin nauramaan. Viestini piti olla vastaus ja korjasin asian, mukavaa illan jatkoa sinulle =)
Saanen olla täysin eri mieltä kanssasi. Et ole tehnyt taustatöitäsi.
hei, luepa itse vielä muutama psykan kurssi, ja tule uudelleen kommentoimaan. En jaksa alkaa referoimaan teoriaa, on kuin heittelisi helmiä sioille, enkä muutenkaan ole erikoistunut kehityspsykologiaan. Joka tapauksessa perusta lapsen "minälle" syntyy kolmen ensimmäisen vuoden aikana.
Itse olen psykiatrian puolella töissä, lisäksi minulla on lapsi jolla psykiatrinen sairaus. Persoona kehittyy koko elämän ajan. Ja tiesitkö tätä: Lapsen persoonallisuuden kehitystä voidaan ohjailla vielä jopa 12 vuotiaana.
Kun toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä.
Tietysti ekat kolme vuotta ovat monessa suhteessa jopa ratkaisevia persoonallisuuden kehittymisen kannalta. Mutta ei se ole prosessi, joka pysähtyy kolmevuotiaana, vaan se jatkuu hamaan hautaan saakka!
väittely loppua lyhyeen. Ap ja 10 oli myös ap.
että 0-3-vuotiaana lapsi luo sen pohjan, jolle persoona rakentuu. Persoonallisuuden on mahdollista muokkautua eliniän, mutta suurin suunnanmuutoksiin tarvitaan yleensä jokin järeämpi kokemus; ihminen kun ei voi muuttaa persoonansa piirteitä viime kädessä vain "päättämällä muuttua".
sinä tuon toisen viestiketjun vastaaja kuusi? Sen kirjoittaja väitti että, persoonallisuus kehittyy kolmeen ikävuoteen mennessä. Tähän väitteeseen minä annoin kommenttini ettei SE pidä paikkaansa. Ap
minä (13) olen tämän ketjun 8, enkä ole kirjoittanut aiempaan ketjuun mitään (enkä myöskään väitä, että lapsen persoonallisuus kehittyy valmiiksi kolmeen ikävuoteen mennessä, jonka jälkeen se ei enää kehittyisi tai hioutuisi suuntaan tahi toiseen :) )
Minä tosiaan olin erimieltä sen toisen ketjun kutosen kanssa, hä väitti mitä väitti, joka ei pidä paikkaansa. Me olemme kuitenkin asiasta samaa mieltä. Ap
kolmen vuoden jälkeen?
Että on se ja sama mitä ensimäisinä kolmena vuotena tapahtuu?
Varhaislapsuus on äärimmäisen herkkää aikaa juuri psyykeen ja persoonallisuuden kehityksen kannalta.