Valmistan lämpöisen ruuan lounaaksi, niin mies alkaa kahville ja leivälle., eikä syö lounasta. Miten ihmeessä saan hänet syömään?
Ei ole normaaleja, eikä puoli epänormaalejakaan lounasaikoja. Hän saattaa ottaa pienelle lautasella palan lihaa ja syö sen sellaisenaan. Ei koske perunoihin salaatteihin eikä keitettyihin vihanneksiin. Saattaa syödä 8 jauhelihapihviä päivän aikana, vaikka yksitellen ja voileipää.
Jos kysyn milloin hän haluaa syödä lämpöisen ruuan iltapäivällä, niin sanoo, että minä haluan riidellä.
Älkää aloittako sillä, että jätä se mies jne. Se ei nyt ole aihe.
Kommentit (69)
En söisi sellaisen ihmisen kokkauksia missään nimessä, joka puhuu "lämpöisestä" ruoasta. Hyi!
Ap, kuulostat tosi rasittavalta, ärsyttävältä, ja yksinkertaiselta. Minkä ikäinen olet? Oletko ihan normaaliksi yksilöksi todettu?
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi on syömishäiriö, ei se sen kummempaa ole. Varmaan ei tykkää syödä isossa seurassa, syö mieluummin yksin.
Ei varmaan nälkään kuole, kun on noin hyvät tarjoilut kumminkin, napsii sitä ja tätä.
Mutta veikkaan kumminkin tätä provoksi, yhdeksi riviksi miehen pitkää syntilistaa tällä palstalla: ei syö mun ruokaa silloin kun haluan. :)
En tarkoita, että pitää syödä heti, sillä jos hän ei syö heti niin voi syödä myöhemminkin, mutta jos vasta seuraavan apäivänä alkaa kysellä juuri sen ruuan perään tai sen omenapiirakan perään mitä oli edellispäivänä, niin saa kyllä mielellään syödä.
Hänellä tuntuu olevan jokin pikkeama ja omapäisyys on kehittynyt avioliittovuosien aikana. Minä pysyn enemmän jokseenkin kohtuullisissa ajoissa, siis edes jokseenkin.
sinähän nimenomaan haluat riidellä
Vierailija kirjoitti:
En söisi sellaisen ihmisen kokkauksia missään nimessä, joka puhuu "lämpöisestä" ruoasta. Hyi!
Eihän toki ruokaa kuumana syödä. Keitot polttavat suun jos ovat kuumia. Meillä lämpöinen ruoka on kohtuullinen käsite.
Miten sinä sitten ruuan lämpötilan määrittelet, jota lusikalla laitat suuhun?
Vierailija kirjoitti:
Tänään tein uunissa broilerinkoipia. Ei ole syönyt. Mutta kahvin kanssa söi lounasaikaan leipää ja sen jälkeen riisipuuroa. Kysin milloin hän syö lämpöisen ruuan, niin sanoi, että minä haluan riidellä. Minua suututtaa.
No provo kai tämäkin, mutta... minkähän ikäinen mies on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä on ihan oma talo, josta pidetään ihan itse huolta. Jaruokaa valmistan tuoreista tuotteista ei edes valmisruokia. Vihannekset ovat aina olleet hänelle epämieluisia.
Höpö höpö, senkin höpsö!🤭Asutte tuetun asumisen yksikössä.
Mistä tiedät? Voihan olla niin että asuvat tuetun asumisen kaksikossa.
Lämpöisen lämpöisen lämpöisenlämpöisenlämpöisenlämpöisenlämpöisenlämpöisenlämpöisenlämpöisenlämpöisenlämpöisenlämpöisenlämpöisen lässynlässyn sössönsössön...
Vierailija kirjoitti:
Tänään tein uunissa broilerinkoipia. Ei ole syönyt. Mutta kahvin kanssa söi lounasaikaan leipää ja sen jälkeen riisipuuroa. Kysin milloin hän syö lämpöisen ruuan, niin sanoi, että minä haluan riidellä. Minua suututtaa.
Niin eihän ruoassa ole millään muulla väliä kuin lämpötilalla.
Se kuulostaa vaan hassulta: "lämpöinen ruoka", kuulostaa siltä kuin söisi villasukkia pesuvesineen. Yleensä ihmiset sanoo: "Lämmin ruoka". Lämpöinen ruoka kuulostaa samalta kuin jauhenliha. Se on jauheliha, senkin vauvalaiset!
Voipi olla jotain mielenosoittamista, ettei halua syödä toisen laittamia ruokia, tai sitten ei vaan pidä sinun laittamasta ruoasta.
Mitä jos kysyisit, että "Kulta, mitä me laitettais tänään ruoaksi?" Ja laitatte sen sitten yhdessä?
Lopeta yrittäminen. Kun ei kelpaa, niin ei kelpaa. Tee ruoka itsellesi, syö silloin kuin haluat. Kata itsellesi pöytä kauniiksi, nauti ruuasta kaikessa rauhassa. Mies ei arvosta, älä siis yritä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai sun tartte aikuista miestä saada syömään. Syökööt mitä syö.
Eihän mies syö niin kuin kuuluu eli kasvispainotteisesti jos sitä ei käske sitä syömään ja antaa sille mahdollisuuden syödä mitä haluaa
Onko mies siis holhouksessa
Ehkäpä tekemäsi ruoka ihan vaan maistuu pahalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän toki ruokaa kuumana syödä. Keitot polttavat suun jos ovat kuumia. Meillä lämpöinen ruoka on kohtuullinen käsite.
Miten sinä sitten ruuan lämpötilan määrittelet, jota lusikalla laitat suuhun?
Lämmin ruoka, ap. Se on lämmin ruoka ja se syödään lämpimänä.🤭
Kuten huomaat, niin täällä on ongelmia myös... tällä palstalla. Jotkut vatvoo jostain lämpöisestä, mikä on ihan tavallista puhekieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuulostat tosi rasittavalta, ärsyttävältä, ja yksinkertaiselta. Minkä ikäinen olet? Oletko ihan normaaliksi yksilöksi todettu?
Lienetkö ite ihan normaali. AP kirjoitti ihan tavallisesti.
Minkähän ikäinen ite olet, ai 13v, no niin ajattelin. Olet vaan jääny vähän jälkeen
Voi hellanlettas sentään. Jospa syöttäisit hellästi lusikalla sitä lämpöistä ruokaa. "Prrrrnnn. Täältä tulee lentokone, suukki auki".