Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin tyhmäksi salaliittoteoriaksi että pesukoneet on "suunniteltu hajoamaan tietyn ajan päästä" Nyt kuitenkin on käynyt

Vierailija
29.12.2025 |

Jo kaksi pesukonetta mennyt rikki tasan viisi vuotta ostamisesta. Ja samalla tavalla,virtaa ei vain tule. Ei outoja ääniä eikä hajuja ei mitään varoitusta, perjantaina moitteetomasti toiminut kone on sunnuntaina täysin käyttökelvoton.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko hienoja digidigivehkeitä, ei mikään ihme niiden kanssa kun on ohjelmoitu itsensä lopetus niihin.

Ei niihin mitään itsetuhoa ole ohjelmoitu eikä riipu laitteen "älykkyydestä". Ihan mekaaniset osat vaan tehdään yksinkertaisesti niin heikosta materiaalista, että niiden on suunniteltu kestävän suunnilleen takuuajan ja siinä ajassa kuluvan käyttökelvottomaksi.

Useammin noista menee niitä piirilevyjä mykäksi (eli laskuri tullut täyteen) kuin että mekaanisesti hajoaisivat. Senhän kuulee jo hyvissä ajoin kun joku osa siellä paukkuisi ja vonkuisi.

Vierailija
22/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan kapitalismiksi. Ei ole mikään salaliittoteoria se.

Davidicke.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan kapitalismiksi. Ei ole mikään salaliittoteoria se.

Tämä. Miksi valmistaja myisi vain yhden koneen 15-25 vuodessa kuten joskus oli tapana, kun voi myydä samassa ajassa 3-5 tai vielä enemmän? Ja jos on ihmisellä käytössä
Siinähän on moni muukin joka on tyytyväinen että on enemmän myyntiä kuin valmistaja; kauppiaat, kuljettajat ja asentajat/korjaajat helpompine työkuvineen, ja jopa päättäjämme. Miten onnettomalta näyttäisi nykyinenkään hallitus jos ei edes pakollisista kodinkone-ostoksista näkyisi rahan liikkuminen

Vierailija
24/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin joku miele hajoaa yhtään mihinkään

Kyllä esim. Mielen pölynimurista hajosi hyvin nopeasti käynnistysnappi. Muoviviritys jonka alle on kätketty itse kytkin. Jos itse kytkin ei hajoa, niin sitten hajoaa se muovimekanismi joka on suunniteltu, niin että kytkintä ei saa edes laitettua pysyvästi siihen on-asentoon, jos se vain muoviosa halkeaa rikki. 

Vierailija
25/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sitä vihreää siirtymää.

ei niitä kannata korjata. kaikkien kuuluu jatkuvasti ostaa uusia kertakäyttökodinkoneita, koska ne ovat ekologisempia. rikkaiden vihersijoittajien suuryritykset kiittävät.

Vierailija
26/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimii moitteetta vuonna 2002 ostettu Mielen pyykinpesukone.

Oon pessy sillä vieläpä normaalia enemmän, lapsiperheen pyykit pyörittäny jne. Miltei joka päivä tuo kone pyörinyt 23 vuoden ajan ja yhä vain toimii. Oon ittekki vähän ihmeissäni. Tulee vieläpä tosi puhdasta pyykkiä. Hyvä kone on. Ei edes haise.

Kun ostin Mielen tiskikoneen 11 vuotta sitten, minulle kerrottiin, että ne on suunniteltu kestämään 20 vuotta. En tiedä, koskeeko tuo myös pyykkikoneita, mutta ostin joka tapauksessa Mielen pyykkikoneen myös, kun edellinen kone hajosi.

Vierailija
27/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin joku miele hajoaa yhtään mihinkään

Muuta ei kannata ostaa. Näennäinen halpuus ei ole iso ilo, jos kone hajoaa ennen aikojaan. 

Vierailija
28/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni pakastin toimi 35-vuotta ja meni vielä marjastajalle kakkospakastimeksi. Tosin oli vähän energiasyöppö. Nykypäivänä tämä on mahdotonta.

Meillä pesukoneet on hajonneet 5-7 vuoden käytön jälkeen.  On vaihdettu merkkiäkin (Bosch, Siemens jne) mutta aina sama juttu. 

Vierailija
29/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja lienee kommunisti kun näkee tässä ongelman.

Tunnetusti muinaisessa itäblokissa tehtiin todella kestäviä laitteita.

Vierailija
30/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta emme osta yhtään mitään kun tuotteiden hinnat keinotekoisesti nostetaan piiripulan varjolla pilviin ja kapitalismin seuraava vaihe on kuukausimaksullinen tilaus.

Vierailija
31/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa paskaa:oikeisto  ja vasemmisto: antony c sutton

hegelian dialect 

Vierailija
32/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini imuri hajosi 3 vuoden vähäisen käytön jälkeen. Bosch. 

Vierailija
33/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen aegumentti puolustaa hajoaviksi suunniteltuja laitteita. 

Vierailija
34/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ei kestäviä, mutta helposti korjattavia ja sama edullinen ladan korjaussarja toimi muihinkin laitteisiin.

Vierailija
35/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko hienoja digidigivehkeitä, ei mikään ihme niiden kanssa kun on ohjelmoitu itsensä lopetus niihin.

Ei niihin mitään itsetuhoa ole ohjelmoitu eikä riipu laitteen "älykkyydestä". Ihan mekaaniset osat vaan tehdään yksinkertaisesti niin heikosta materiaalista, että niiden on suunniteltu kestävän suunnilleen takuuajan ja siinä ajassa kuluvan käyttökelvottomaksi.

Useammin noista menee niitä piirilevyjä mykäksi (eli laskuri tullut täyteen) kuin että mekaanisesti hajoaisivat. Senhän kuulee jo hyvissä ajoin kun joku osa siellä paukkuisi ja vonkuisi.

Kyllähän piirilevyjä pystyy korjaamaan, esim. vaihtamaan jonkin elkon tai korjaamaan tärinän tai kuumuuden avaaman juotoksen tms., etenkin jos niissä on käytetty standardikomponentteja. Ongelmana on vaan se että siihen piirilevyyn käsiksi pääseminen on tehty todella hankalaksi eikä mitään kytkentäkaavioita tai huolto-ohjeita ole helposti saatavissa. 

Vierailija
36/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini 80luvulla ostama sähkövatkain pärisee  yhä moitteetomasti,kun taas oma hajosi kuudessa vuodessa.

Samoin vanhempien jääkaappi jostain 90luvulta puksuttaa yhä, kun omaa jääkaappia huoltomies käynyt katsomassa KAHDESTI niinä kymmenenä vuotena,mitkä olen  tässä asunut.

Vierailija
37/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneet on ainut kodinkoneryhmä, minkä vikoja en ole kyennyt korjaamaan. Koska en ole saanut selville vian aiheuttajaa. Kerran olen tainnut vesipumpun korjata/vaihtaa.

Ei niitä piirilevyvikoja selvitäkään kuin ehkä joku korkeasti koulutettu ydinfyysikko. Rummun iskunvaimentajia ja luukun tiivisteitä nyt sentään vielä voi korjata, mutta laakeritkin kuulemma jotenkin rumpuun kiinni hitsattuja nykyään.

Rummuissa ongelmana lienee se että ne on laakereineen umpinaisen tiiviin muovikotelon sisällä jota ei saa mitenkään auki ja jos menee väkivalloin rikkomaan niin ne ei ole enää vedenpitäviä purkkakasattuina.

Ennen vanhaan tehtiin alumiinista tai ruostumattomasta teräksestä missä oli pultit että sai helposti auki ja kiinni. Käytännössä tuollainen kestää ikuisuuksia kunhan osia löytyy.

Vierailija
38/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta  laatukone Miele, niin kestää

Vierailija
39/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon pessy sillä vieläpä normaalia enemmän, lapsiperheen pyykit pyörittäny jne. Miltei joka päivä tuo kone pyörinyt 23 vuoden ajan ja yhä vain toimii. Oon ittekki vähän ihmeissäni. Tulee vieläpä tosi puhdasta pyykkiä. Hyvä kone on. Ei edes haise.

Kun ostin Mielen tiskikoneen 11 vuotta sitten, minulle kerrottiin, että ne on suunniteltu kestämään 20 vuotta. En tiedä, koskeeko tuo myös pyykkikoneita, mutta ostin joka tapauksessa Mielen pyykkikoneen myös, kun edellinen kone hajosi.

Kyllä ne Mielen pesukoneet on suunniteltu kestämään 20v. Se painaakin sata kiloa. Itsellä nyt ollut yli 10v.

Vierailija
40/82 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 2002 ostettu AEG. Luukun olen kerran itse vaihtanut youtuben avulla. Muuten on toiminut kuin junan vessa aikoinaan. Uutta en todellakaan halua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän