Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivon että jatkuva murjotus on uuden lain myötä riittävä syy irtosanoa eräs työntekijä

Vierailija
29.12.2025 |

En jaksa katsella. Pilaa koko duunin ilmapiirin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä uusi laki muuttaa? Ei yhtään mitään. Tähänkin asti työnantaja on voinut keksiä syyn jolla pääsee eroon työntekijästä jonka kieli ei ole ruskea. Nyt ei ehkä tarvitse nähdä niin paljon vaivaa sen syyn keksimiseen ja toteuttamiseen mutta käytännössä mikään ei muutu. 

Vastaavasti toivoisin samoja oikeuksia työntekijälle. Jos pomo on täysi mu*kku niin työntekijä saisi irtisanoutua ilman karenssia. Ei ole yhtään syytä miksi nämä oikeudet eivät voisi olla tasavertaisia.

Vierailija
22/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkut voi olla parasta koska töissä on kaksi erittäin inhottavaa asiaa. Sinne meneminen ja siellä oleminen. Jos rahaa olisi muuten niin suurin osa lopettaisi töissä käymisen heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murjottavat ovat heitä, jotka työskentelisivät tehokkaina, iloisina ja huumorintajuisina kotikonttoreilla etätöissä, mutta päällikkö haluaa leikkiä pomoa ja pakottaa heidät meluisiin avokonttoreihin kiristelemään hampaitaan. Pääkivussa, stressaantuneena ja ylivirittyneenä tuskin kukaan jaksaa olla kaiket päivät kovin aurinkoinen saati sitten tehokas.

Vierailija
24/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä tehdään pakosta rahan takia. Se ei saa ketään iloiseksi. Vain vapaa-ajalla ihminen voi olla iloinen.

Vierailija
25/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikista tarvii tykätä veikkaan että olet ärsyttävä siksi ei moikata jne.

Vierailija
26/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden lain myötä voi antaa potkut ihan millä tahansa (teko) syyllä.

Ei voi. Työelämässä se selviää kyllä, kokeile 

Vierailija
27/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiakaspalveluhommissa, joten missään ei määritellä, että työtehtäviini kuuluu ääliöiden tervehtiminen.

Vierailija
28/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murjottavat ovat heitä, jotka työskentelisivät tehokkaina, iloisina ja huumorintajuisina kotikonttoreilla etätöissä, mutta päällikkö haluaa leikkiä pomoa ja pakottaa heidät meluisiin avokonttoreihin kiristelemään hampaitaan. Pääkivussa, stressaantuneena ja ylivirittyneenä tuskin kukaan jaksaa olla kaiket päivät kovin aurinkoinen saati sitten tehokas.

Mitäs jos kaikki vaan lopettaisivat turhan murjottamisen ja hampaiden kiristelyn ja alkaisivat totella päällikköä? Päällikkö määrää ja työntekijät tekevät kuten käsketään. Kun määrätyt hommat ja vaadittu tuntimäärä on tehty, ajellaan kotiin nauttimaan vapaa-ajasta. Ei se työn tekeminen sen vaikeampaa ole. 

Vierailija
29/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä tehdään pakosta rahan takia. Se ei saa ketään iloiseksi. Vain vapaa-ajalla ihminen voi olla iloinen.

Se on ihan vaan omaa tyhmyyttä ja huonoutta jos kelpaa vain paskaduuneihin. Meillä aikuisilla on monesti töissä ihan kivaa ja hommat mielenkiintoisia.

Vierailija
30/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on odotettu uudistus että päästään vihdoin laiskoista saikuttavista uhriutujista eroon ja tilalle saadaan parempia työkavereita jotka tekee Itse työnsä mihin on palkattu eikä aiheuta työkavereille lisää töitä omien töiden lisäksi silla laiskuudella ja jatkuvalla saikuttamisella. Suomessa saa aivan liian helposti saikkua ja sitä käytetään törkeästi hyvöksi hakemalla saikkua jokaisesta pienimmästäkin mielipahasta

Vieläkö joku uskoo että saikuttajien tilalle palkataan uusia? Tehän olette jo tehneet ne saikuttajienkin työt. Niin tulette tekemään jatkossakin, saikuttajat vaan joutuu ulos. 

Vierailija
31/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos kaikki vaan lopettaisivat turhan murjottamisen ja hampaiden kiristelyn ja alkaisivat totella päällikköä? Päällikkö määrää ja työntekijät tekevät kuten käsketään. Kun määrätyt hommat ja vaadittu tuntimäärä on tehty, ajellaan kotiin nauttimaan vapaa-ajasta. Ei se työn tekeminen sen vaikeampaa ole. 

Ei se nyt ihan noinkaan voi mennä, että "päällikkö määrää ja työntekijät tekevät kuten käsketään".

Vierailija
32/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on ärsyttävä työkaveri?

Vierailija
33/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pomo ja olen tähänkin saakka joutunut käskyttämään alaisiani huutamalla. Ei ne muuten mitään tee. Tammikuusta alkaen laki antaa minulle lisävaltuuksia. Siispä jos joku hangoittelee vastaan, karjaisen "ULOS!!!" ja näytän ovea. Ketään murjottajaa en enää tästä lähtien siedä.

Vierailija
34/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pomo ja olen tähänkin saakka joutunut käskyttämään alaisiani huutamalla. Ei ne muuten mitään tee. Tammikuusta alkaen laki antaa minulle lisävaltuuksia. Siispä jos joku hangoittelee vastaan, karjaisen "ULOS!!!" ja näytän ovea. Ketään murjottajaa en enää tästä lähtien siedä.

Muista karjua jokaiselle jo työhaastatteluvaiheessa, jotta johtamistyylisi tulee hakijoille heti selväksi.

Vierailija
35/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse tykätä, mutta silti työkavereita tervehditään. Tuollainen juuri on lapsellista ja asiatonta käytöstä, että ajatellaan "toi on niin ärsyttävä, etten varmasti moikkaa takaisin". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä