Paras neurologian erikoislääkäri vaikeaan migreeniin?
Aurallinen, hormonaalinen ja usein toistuva + normi migreeni kaupan päälle? Tavan neurologi nostaa kädet pystyyn.
Kommentit (24)
Kun laittaa Googleen "migreeniin erikoistunut lääkäri" heti löytyy nimiä.
Tytär 17 v. Itä-Suomi. Guuglaan kyllä mutta hyviä kokemuksia kaipaan
Itse varasin ihan summassa yksityiseltä lääkäriasemalta neurologille ajan, ja hyvä osui heti kohdalle.
Onko hormonaalista osaksi. Entä työpaineiden aiheuttamia, vaikka on geeneissä ja muutenkin. Kirkkaita valoja, kuumaa, hermosto, liikaa tietokonetta, lihaskireys, uni? E-pilleri ei käy. Silmälasit ja tummennus? Ruokavalio, verenpaine? Ergonomia.
Oletko koskaan kokeillut macajauhetta? Siitä on joillain ollut apua migreeniin, koska se tasaa hormonivaihtelua.
Elintavat, ruokavalio ja painoindeksi?
Itä-Suomessa Ossi Nerg, perehtynyt migreeniiin ja ainakin mulla osasi miettiä lääkkeen jota kukaan muu ei ollu tajunnut sopivaksi. Mulla vaikea ja harvinainen migreenityyppi.
Tutki mikä laukaisee, paina mieleen ja rennompi elämä. Kireä aikataulu ei toimi. Moni työkyvytön.
En osaa vastata kysymykseen, mutta mulle aloitettiin hermokipuun gababentiini ja se vei mun kroonisen migreenini samalla pois. Mikään estolääke ei tuota aikaisemmin ollut tehnyt, niistä ei ollut mitään apua. Tuota käytetään joskus myös estolääkkeeksi. Eli siis, kannattaa kokeilla myös vähän hölmömmätkin kompot.
Toivottavasti löydät hyvän lääkärin, joka ei luovuta.
Mieheni vaikea migreeni pysyy poissa magnesiumilla. Ensin isoja annoksia puutteen korjaamiseksi, sitten ylläpitoannos. Alkanut hällä 5-vuotiaana, jatkunut läpi elömän vaikeutuen koko ajan. Nyt vuosi lääkkeetöntä elämää ilman migreenejä. Kokeile edes, yksi purkki en paljon maksa.
Vierailija kirjoitti:
Onko hormonaalista osaksi. Entä työpaineiden aiheuttamia, vaikka on geeneissä ja muutenkin. Kirkkaita valoja, kuumaa, hermosto, liikaa tietokonetta, lihaskireys, uni? E-pilleri ei käy. Silmälasit ja tummennus? Ruokavalio, verenpaine? Ergonomia.
Mulle auttoi hormonikierukan laitto migreeniin, nyt 5v ollut ja migreeni vähentynyt niin että pari kertaa vuodessa tarvitsen kohtauslääken.
Jos lääkkeet kokeiltu niin testaa botox. Botox (botuliinitoksiini) on tehokas hoito krooniseen migreeniin, joka vähentää kohtauksia ja niiden voimakkuutta estämällä kipuun liittyvien välittäjäaineiden vapautumista hermopäätteistä.
Minä kaipailisin neurologia Etelä-Suomesta. Olen valmis menemään yksityiselle. Edellinen neurologi ei yksityisellä oikein ollutkaan niin perehtynyt migreeniin kuin esittelystä ymmärsin. Krooninen, kivuton migreeni vaivana. Aiemmin aurallinen ja kohtauksellinen.
Sääli ettei evankelista Niilo Yli-Vainio ole enää elossa. Paransi äitini vaikean migreenin rukoilemalla.
säädät näytön kirkkauden pienemmälle. Vähemmän nettiä.
Minä en oikein löytänyt kunnon lekuria samanlaiseen komboon aikoinaan. Nykyisin pidän migreeniä kurissa säännöllisillä elintavoilla. Ja magnesiumlisällä.