Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras neurologian erikoislääkäri vaikeaan migreeniin?

Vierailija
29.12.2025 |

Aurallinen, hormonaalinen ja usein toistuva + normi migreeni kaupan päälle? Tavan neurologi nostaa kädet pystyyn.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein löytänyt kunnon lekuria samanlaiseen komboon aikoinaan. Nykyisin pidän migreeniä kurissa säännöllisillä elintavoilla. Ja magnesiumlisällä. 

Vierailija
2/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laittaa Googleen "migreeniin erikoistunut lääkäri" heti löytyy nimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
4/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea asut? 

Vierailija
5/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär 17 v. Itä-Suomi. Guuglaan kyllä mutta hyviä kokemuksia kaipaan

Vierailija
6/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varasin ihan summassa yksityiseltä lääkäriasemalta neurologille ajan, ja hyvä osui heti kohdalle. 

Vierailija
7/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hormonaalista osaksi. Entä työpaineiden aiheuttamia, vaikka on geeneissä ja muutenkin. Kirkkaita valoja, kuumaa, hermosto, liikaa tietokonetta, lihaskireys, uni? E-pilleri ei käy. Silmälasit ja tummennus? Ruokavalio, verenpaine? Ergonomia.

Vierailija
8/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kokeillut macajauhetta? Siitä on joillain ollut apua migreeniin, koska se tasaa hormonivaihtelua.

Vierailija
9/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintavat, ruokavalio ja painoindeksi?

Vierailija
10/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomessa Ossi Nerg, perehtynyt migreeniiin ja ainakin mulla osasi miettiä lääkkeen jota kukaan muu ei ollu tajunnut sopivaksi. Mulla vaikea ja harvinainen migreenityyppi.

Vierailija
11/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Katja Ojalan kirje migreeni. 

Vierailija
12/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki mikä laukaisee, paina mieleen ja rennompi elämä. Kireä aikataulu ei toimi. Moni työkyvytön.

Vierailija
13/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata kysymykseen, mutta mulle aloitettiin hermokipuun gababentiini ja se vei mun kroonisen migreenini samalla pois. Mikään estolääke ei tuota aikaisemmin ollut tehnyt, niistä ei ollut mitään apua. Tuota käytetään joskus myös estolääkkeeksi. Eli siis, kannattaa kokeilla myös vähän hölmömmätkin kompot. 

Toivottavasti löydät hyvän lääkärin, joka ei luovuta. 

Vierailija
14/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vaikea migreeni pysyy poissa magnesiumilla. Ensin isoja annoksia puutteen korjaamiseksi, sitten ylläpitoannos. Alkanut hällä 5-vuotiaana, jatkunut läpi elömän vaikeutuen koko ajan. Nyt vuosi lääkkeetöntä elämää ilman migreenejä. Kokeile edes, yksi purkki en paljon maksa.

Vierailija
15/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hormonaalista osaksi. Entä työpaineiden aiheuttamia, vaikka on geeneissä ja muutenkin. Kirkkaita valoja, kuumaa, hermosto, liikaa tietokonetta, lihaskireys, uni? E-pilleri ei käy. Silmälasit ja tummennus? Ruokavalio, verenpaine? Ergonomia.

Mulle auttoi hormonikierukan laitto migreeniin, nyt 5v ollut ja migreeni vähentynyt niin että pari kertaa vuodessa tarvitsen kohtauslääken. 

Vierailija
16/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkkeet kokeiltu niin testaa botox. Botox (botuliinitoksiini) on tehokas hoito krooniseen migreeniin, joka vähentää kohtauksia ja niiden voimakkuutta estämällä kipuun liittyvien välittäjäaineiden vapautumista hermopäätteistä.

Vierailija
17/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!!!!

Vierailija
18/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kaipailisin neurologia Etelä-Suomesta. Olen valmis menemään yksityiselle. Edellinen neurologi ei yksityisellä oikein ollutkaan niin perehtynyt migreeniin kuin esittelystä ymmärsin. Krooninen, kivuton migreeni vaivana. Aiemmin aurallinen ja kohtauksellinen.

Vierailija
19/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli ettei evankelista Niilo Yli-Vainio ole enää elossa. Paransi äitini vaikean migreenin rukoilemalla.

Vierailija
20/24 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

säädät näytön kirkkauden pienemmälle.  Vähemmän nettiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme