29000 tonnia ulos-otossa!!
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 32000 euroa kotona säästössä.
Siellähän se kasvaa korkoa korolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulos-otto-viranomainen ei pysty repimään rahoja tyhjästä.
Jep, se onkin kiva elää luottonsa menettäneenä. Konkretisoituu viimeistään tämäkin teko siinä vaiheessa, kun pitäisi joku sopimus saada tehdyksi. Elämäntapahan toikin on elää velaksi ja jättää ne maksamatta, tosin siitä kärsii itse aika paljon.
Ulosotto ei ole välttämättä huono jos on toivoa saada joskus velat maksettua. Aikanaan meni elarit ulosottoon, se oli virkailijan neuvo, jäi senverran rahaa enemmän käyttöön. Myös pari sakkoa annoin mennä ulosottoon, ne kuittaantui vähitellen. Ei kannattanut pyytää lisää palkkaa eikä pienentää veroprosenttia eikä ulosotosta vapaita kuukausia toimeentulotukea saadessa, monia juttuja kannattaa ottaa huomioon.
Luottotiedot tulee takaisin aika nopeasti nykyään jos niitä johonkin tarvii.
Velkaneuvonta...sinne jos niitä kerran jossain on.
Tämä taas kertoo ulosottoon joutuvista ihmisistä paljon. Ei osata numeroita, ei yksiköitä, ja kuka jukolauta kirjoittaa "ulos-otossa"???
Kyllä sä selviät! Meille jäi konkurssista velkaa 150 000 euroa, asuntolainaa oli jäljellä 160 000 euroa. Selvittiin, mutta 20 vuotta siinä meni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä selviät! Meille jäi konkurssista velkaa 150 000 euroa, asuntolainaa oli jäljellä 160 000 euroa. Selvittiin, mutta 20 vuotta siinä meni.
Nuo summat on jotain ihan muuta kuin ap:n 29 miljoonaa.
Ulosotto ei ole välttämättä huono jos on toivoa saada joskus velat maksettua.
Aikanaan meni elarit ulosottoon, se oli virkailijan neuvo, jäi senverran rahaa enemmän käyttöön.
Millaiset välit sinulla on lapsiisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo summat on jotain ihan muuta kuin ap:n 29 miljoonaa.
Mutta jos oon jo 55-vuotias? Velkaa ulosotossa 73000e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulos-otto-viranomainen ei pysty repimään rahoja tyhjästä.
Jep, se onkin kiva elää luottonsa menettäneenä. Konkretisoituu viimeistään tämäkin teko siinä vaiheessa, kun pitäisi joku sopimus saada tehdyksi. Elämäntapahan toikin on elää velaksi ja jättää ne maksamatta, tosin siitä kärsii itse aika paljon.
Aina ne velat ei ole omia mokia. Meillä tuli velkaa kun mies sairastui ja jouduttiin lopettaa viljely. Onneksi tilanne on nyt toinen. Tiukalla budjetilla saatiin velat maksettua.
Kyllä. Velkaannuin oikeudenkäyntikulujen takia vaikka olin asiassa oikeassa. Tuli joksikin aikaa hälläväliä- olo ja lisää velkaa, maksamattomia laskuja ym. Sitten eräs vanha työnantaja pyysi pikaisesti töihin. Lupasin tulla parin viikon päästä kun oli tutun keittiöremppa kesken ja halusin sen jälkeen käydä pikku matkalla. Pyysin rohkeasti palkkaa ja sain. Firmassa oli tosiaan töitä hyvin ja ylitöitäkin. Joulunpyhät, pääsiäiset...normihommia rauhallisesti ja mukavat tilit ja ulosototkin ja niin ne velat vain makseltiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä selviät. Me selvittiin 40 000 e veloista pitämällä tarkasti taloudesta kirjaa.
Oliko tuo 40 000 ulosottovelkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä selviät. Me selvittiin 40 000 e veloista pitämällä tarkasti taloudesta kirjaa.
Oliko tuo 40 000 ulosottovelkaa?
Kyllä. Mies sairastui vakavasti ja piti viljely lopettaa. Mutta selvittiin. Pellot myytiin vapaaehtoisesti jolla saatiin lainat pankille maksettua mutta ei kaikkia velkoja. Laskut kasaantui. Nyt on hyvä tilanne, velat maksettu ja velattomana jo 6 vuotta ja mies tervehtyi ja on nyt muualla töissä.
Minulla oli 13.000. Tein töitä ja maksoin vuodessa pois. Ylitöillä lähinnä sai sitä lyhenemään nätisti.