Miksi jotkut kirjoittaa tietyt sanat yhdellä kirjaimella, vaikka ne tarvitsisi kaksi? Esimerkiksi makaroni eikä makarooni.
Tai salati, eikä salaatti. Tai kondomi, eikä kondoomi. Tai sukla, eikä suklaa. Miksi ette osaa käyttää kahta samaa kirjainta peräkkäin?
Kommentit (43)
Jos sana kirjoitetaan yhdellä kirjaimella, kukaan ei tiedä mikä sana on kyseessä.
Esim. A o i k k
Miksi ap ei osaa taivuttaa verbejä?
Vierailija kirjoitti:
Koska en tiedä mikä on verbi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en tiedä mikä on verbi. Ap
Verbit kirjoitetaan yhdellä oolla, substantiivit kahdella ja abjunktiivit joko tai, riippuen konteekstista.
Oletko idiooootti? Oliko tarpeeksi vokaaleja?
Vierailija kirjoitti:
-ori, -oni, -oli-loppuisiin sanoihin EI tule tupla-oota.
Mars suomen tunneille!
Tilasin postiljonilta molin kloria, mutta peijonin droni vei bolimaljani.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet idiootti. Aloituksessa mainitsin että tarvitsevat KAKSI vokaalia, ei neljää. Eli esimerkiksi idiootti, eikä idioti. Ap
"Tai salati, eikä salaatti. Tai kondomi, eikä kondoomi. Tai sukla, eikä suklaa. Miksi ette osaa käyttää kahta samaa kirjainta peräkkäin?"
Koska ne ovat järjestyksessä: 1) rehu, 2) kortonki, 3) suklaati.
Vierailija kirjoitti:
"Tai salati, eikä salaatti. Tai kondomi, eikä kondoomi. Tai sukla, eikä suklaa. Miksi ette osaa käyttää kahta samaa kirjainta peräkkäin?"
Oikeasti se on sokolaati
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti se on sokolaati
Sokolaati ja suklaati ovat yhtä oikein. T. Sama
Nakkikioski on oikeasti lihalieriömyymiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet idiootti. Aloituksessa mainitsin että tarvitsevat KAKSI vokaalia, ei neljää. Eli esimerkiksi idiootti, eikä idioti. Ap
Itijootti on oikea muoto. T. Ohis
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt kenenkään kirjoittavan "sukla" suklaan sijaan, tämä on kyllä ensimmäinen kerta kun olen sen tuolla lailla nähnyt kirjoitettavan.
No onhan näitä. "Mies söi lasten suklat" oli aikoinaan ihan palstakauhistus.
Mutta ap on kyllä vakavan asian äärellä. Meillä anoppi ei osaa poikansa koulutusta, vaikka poika on sentään ekonoomi. Sama minun työni kanssa, olen kanttoori.
Ap ei tiedä, että se on oikeasti MACARON!
Vierailija kirjoitti:
Niin tai jos ollaan aivan tarkkoja niin MACRON.
Vierailija kirjoitti:
Se on SPAGEETI!
Ottakaas huomioon MURTEET! Minulla on oikeys kultuurilisesti tiputtaa toinen konsonantti wex!
Kokemäenjoren Plattabyn muretta. Alkaa Tyrvis nimisestä pitäjästä. Tyrvis on myös Suomen WANHIN lehti. Tyrvis oli silloin kauppapaikka kun Hesan päällä oli 10 metriä merta.
Ei, vaan telehvooni ja makaryyni.