Mies itse valinnut työpaikan, asuinpaikan, kulkemisen ym ja sitten kuitenkin valittaa. Ärsyttävää.
Asumme edullisesti ns kesämökillämme, jonne muutettiin yhteisestä päätöksestä, miehen unelmatyöpaikan vuoksi. Käydään töissä eri suunnilla, itse teen osin etää. Molemmilla noin tunnin työmatka omalla autolla. Mies tekee vuorotyötä ja on välillä hyvinkin väsyksissä.
Olen ehdottanut muuttoa lähemmäs miehen työpaikkaa. Ei halua. Olen ehdottanut, että hommataan hänelle sieltä pieni työasunto. Ei missään nimessä halua. Olen ehdottanut että jää yövuoron jälkeen työpaikan lepohuoneeseen nukkumaan (on sallittua) ja ajaa vasta iltapäivällä kotiin, ei halua. Ajaa aamulla kotiin, ja pääsee nukkumaan vasta 1,5-2 tuntia pitkän yövuoron päätyttyä.
Ja nyt on alkanut valittaa miten väsynyt on ja enkö tajua miten raskasta on ajaa yövuoron jälkeen kotiin. Joo tiedän, olen tehnyt niin ennen itsekin mutta wtf? Taas ehdotin kaikkia noita vaihtoehtoja, ei halua. Ja lähempää ei haluamasnsa työtä voi saada. En taas ymmärrä miehen ajatuksenjuoksua yhtään, siis mikä tässä nyt mättää?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltäsi.
Olen tosiaan kysynyt. Ei auta. Sanoo että on oikeasti tyytyväinen näin. Kunnes taas valittaa. Ap
Vuokraa oma asunto läheltä työpaikkaasi, mies huomaa miten se helpottaa elämääsi ja on ehkä sen jälkeen itsekin valmis muutokseen ja mikä parasta sinun ei tarvitse kuunnella valitusta.
Sanot et ei se tilanne valittamalla parane. Tai sanot, että kannattaa kotimatkalla olla vielä yhtä virkeä kun yövuorossa. Pakostihan se siellä on virkeä, eikä nuku töissä. Tai jos nukkuu töissä, jaksaa ajaa kotiin. Tai miettii yövuorojen lopettamisen. Onneks mulla on vaan alle 20 min ajomatka yövuorosta kotiin. Siinä ei kyllä ehi väsyttää.
No. Äijälle ei kelpaa mikään ehdotus, ei mikään ratkaisu eikä mikään apu. Hän siis haluaa vain valittaa ja kiukutella. Mitä voit tehdä? Muuttaa vähintään väliaikaisesti muualle ja jättää moisen mieslapsen valittamaan ja kiukuttelemaan yksikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa oma asunto läheltä työpaikkaasi, mies huomaa miten se helpottaa elämääsi ja on ehkä sen jälkeen itsekin valmis muutokseen ja mikä parasta sinun ei tarvitse kuunnella valitusta.
No tämä ei ole vaihtoehto, en halua lähemmäs työpaikkaani 😀 ap
En minäkään haluaisi ajaa yövuoron jälkeen tunnin kotimatkaa. Ei ihme että ahdistaa!
Kysy mieheltäsi.