Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette ihmisistä, jotka eivät käy joka päivä suihkussa?

Vierailija
28.12.2025 |

Ihmettelen, että miten joku voi elää niin.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi käydä jokapäivä? Iho kuivuu, hiukset kuivuu, ihon luonnollinen PH muuttuu ja luonnollisesti tullut rasva peseytyy pois=kuivattaa ihoa ja pitää käyttää siihen kemikaaleja korvaamaan sitä.  Ihmistä ei luotu niin, että koko ajan pestään ja puunataan, pestään pintoja koko ajan sekä lattioita. Kauhistus jos sisään tullut kengistä normaalia luonnon materiaalia. 

Vierailija
22/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes Women's Health-lehden mukaan suihkussa tarvitse käydä välttämättä kuin 2-3 päivän välein, ellei harrasta sitten päivittäin hikoilua synnyttävää liikuntaa tms. Tosin jotkuthan ovat tavallista pahanhajuisempia vaikkeivat hikoilisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä liikunnallisena ihmisenä käyn joka päivä suihkussa. Vaan miksi vaikkapa lähinnä kotonaan istuvan vanhuksen, joka hikoilun sijaan jatkuvasti palelee, pitäisi käydä?

Koska ihminen alkaa nopeasti haisemaan eltaantuneelta pesemättömyydeltä, ei niinkään hieltä.

Kerrotko kuinka nopeasti.

En tiedä, mutta tällaisia kohtaa lähes joka kerta, kun menee julkisille paikoille. Se haju on oksettava.

Vierailija
24/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä liikunnallisena ihmisenä käyn joka päivä suihkussa. Vaan miksi vaikkapa lähinnä kotonaan istuvan vanhuksen, joka hikoilun sijaan jatkuvasti palelee, pitäisi käydä?

Jokainen ihminen hikoilee monta litraa päivässä vaikka ei tekisi mitään.

Normaali hikoilu:

Lepotilassa: Noin 0,5 - 1 litraa päivässä.

Huomaamaton: Pienet eritteet haihtuvat iholta jatkuvasti. 

Rasituksen ja kuumuuden vaikutus:

Kevyt rasitus: Määrä kasvaa huomattavasti.

Kova rasitus/Helle: Voi nousta jopa 2 litraan tunnissa tai yli 10 litraan päivässä, jos keho yrittää viilentyä. 

Vierailija
25/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt tänään neljä kertaa suihkussa. Poljin aamulla kuntopyörää ja siinä tuli hiki joten kävin suihkussa. Sitten poljin kauppaan ja takas siinä tuli hiki joten menin suihkuun Sitten piti lähteä uudelleen kauppaan joten kävin sen jälkeen suihkussa. Nyt puoli tuntia sitten poljin kuntopyörää taas joten kävin suihkussa sen jälkeen.

Vierailija
26/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vahan extreemimmän matkailun. Matkailin esim viikon N500 autolla erästi.

Sen jälkeen etelä euroopan hellekesän. 

Minä, joka olen aina käynyt vähintään kerran päivässä suihkussa olinkin päiviä ilman. Varsinkin +40c helteessä.

Mikä pisti omaan nenään oli se, että kun sosiaalinen/kaupunkistressi jäi taakse hiki ei haissut enää millekään.

Sitä tottuu uskomattoman nopeasti ja kun pesee kriittiset paikat, kädet ja jalat niin ei ole mitään hätää.

Vierailija
27/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään mieltä.  Se on jokaisen oma asia

.👍👍👍

Vierailija
28/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen hikoilee monta litraa päivässä vaikka ei tekisi mitään.

Normaali hikoilu:

Lepotilassa: Noin 0,5 - 1 litraa päivässä.

Huomaamaton: Pienet eritteet haihtuvat iholta jatkuvasti. 

Rasituksen ja kuumuuden vaikutus:

Kevyt rasitus: Määrä kasvaa huomattavasti.

Kova rasitus/Helle: Voi nousta jopa 2 litraan tunnissa tai yli 10 litraan päivässä, jos keho yrittää viilentyä. 

Niin kuka haluaa olla peseytymättä kun päivän päätteksi iholla ja hiuksissa on litra hikeä?

Vierailija
29/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt tänään neljä kertaa suihkussa. Poljin aamulla kuntopyörää ja siinä tuli hiki joten kävin suihkussa. Sitten poljin kauppaan ja takas siinä tuli hiki joten menin suihkuun Sitten piti lähteä uudelleen kauppaan joten kävin sen jälkeen suihkussa. Nyt puoli tuntia sitten poljin kuntopyörää taas joten kävin suihkussa sen jälkeen.

Sulla sanoi kohta polvet poks.

Vierailija
30/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutenkin tottunut vähempään siivoamiseen ja puhtauteen. Voi näennäesesti perustella veden säästämisellä, mutta elämäntyyli voi tuntua muista ihmisistä  vastenmieliseltä.

Vierailija
31/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ihminen alkaa nopeasti haisemaan eltaantuneelta pesemättömyydeltä, ei niinkään hieltä.

Miten selität sen ettei esimerkiksi afrikan aavikoilla elävät kansat käy suihkussa kovinkaan usein eikä siellä haise eltaantunut? Tai eskimot?

kyllä kuule haisee niin pistävä ja katkuava hiki, että silmiä kirvelee ja henkeen ottaa. been there. 

Vierailija
32/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa viikossa. Naama pyĺy ja kainalot joka päivä.   Iho muuten kuivuu. 

Sitäpaitsi peseentyköön jokainen milloin lystää..  .ei oleminun murheitani 

Vierailija
33/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko satamaan vuotta kun Suomessakin kaikki kävi kerran viikossa saunassa. 🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
34/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sunkin isovanhemmat, tai heidän vanhempansa, peseytyivät yleensä kerran viikossa kun lämmitettiin sauna. Suihkut yleistyivät vasta 50-luvulla, maaseudulla 70-luvulla.

Vierailija
35/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette ihmisistä, jotka ihmettelevät jatkuvasti muiden suihkussa käymistä??

Itse olen sitä mieltä, että heillä on jotakin henkisiä/fyysisiä ongelmia, joita yrittävät peitellä näitä ikuisia kysymyksiä tekemällä. 

Vierailija
36/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutaan mieheni kanssa lusikassa ja on kyllä ihan kiva, että kumpikin peseytyy päivittäin. Meillä on myös aktiivinen seksielämä ja harrastetaan päivittäin liikuntaa, joten saatetaan  käydä suihkussa tarvittaessa kaksikin kertaa päivässä.

Oman rakkaan suihkunraikas iho on parasta.

Vierailija
37/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt nyt viikkoon. Viiden pyhän koomaputki somettaen. Yleensä käy kolme kertaa viikossa.

Vierailija
38/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei edes Women's Health-lehden mukaan suihkussa tarvitse käydä välttämättä kuin 2-3 päivän välein, ellei harrasta sitten päivittäin hikoilua synnyttävää liikuntaa tms. Tosin jotkuthan ovat tavallista pahanhajuisempia vaikkeivat hikoilisikaan.

Jotkut puolestaan ovat tarkkanenäisempiä kuin toiset, siis aivan älytön koiranenä ja ihmishaju ei saisi pelmahtaa missään välissä. Toisten ihmisten kainalot pitää aina olla kuorrutettuna heti suihkusta tulon jälkeenkin jonkun sortin kemikaaleilla ettei häiritsisi pahat ihmishajut.

Vierailija
39/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei tulisi mieleen mennä illalla pesytymättä nukkumaan :)

Vierailija
40/59 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko satamaan vuotta kun Suomessakin kaikki kävi kerran viikossa saunassa. 🤣🤣🤣🤣🤣

Ennen Helsingissä halpojen korttelisaunojen aikaan käytiin useammin. Joka korttelissa oli julkinen edullinen sauna.