Voiko alkoholin juominen tyhmentää pysyvästi?
En nyt puhu mistään viikonloppu juomisesta, vaan rankasta (30 - 40 annosta) joka päiväisestä juomisesta joka jatkuu vuosia.
Palautuuko aivot koskaan tämmöisen jälkeen?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vassareilla eniten kokemusta pitkän juomisen aiheuttamasta tyhmyydestä.
Tiedät mistä puhut ? 🤣😂
ÄLKÄÄ TUHOTKO AIVOJANNE LIUOTTIMILLA VAAN POLTTAKAA KANNABISTA!
Vierailija kirjoitti:
Tyhmentää ja lyhentää elämää reilusti, näitä juoppoja sitten hoidetaan, muut tarvitsevat eivät saa hoitoa näiden takia. Onneksi elinajanodote heillä on lyhyt, päästään heistä taakasta eroon.
Ilmoitettu asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa mun viekussa on geenitutkija-molekyylibiologi. Juteltiin. No hänen xxxx pomonsa oli noin 20 v sitten kovakin juomaan ja oli proffa. Usein -usko tai älä ( seurustellut) kirugin kanssa- noikin kovia juomaan ja sitä pahemapaakin jotain pilleriä. Ja asianajajat ottaa aika lailla. No kohta kaikki ottaa duunaritkin- mutta kun sää nyt niin kysyit tyhmentääkö- niin noi mun tuntemat eläneet 65-82v ja kovassa työiskussa.
onko sulla huolia? - tosiasiahan on se, että aivosoluja kuolee. mutta kokeile 24h paastoa kerran viikko- vaikuttaa kantasoluihin ja muina pv pidät 16h paaston, ei kaffetta, ei mehuu, vain vettä.
sitten syöt 4x viikossa vaikka pariin lusikalliseen muusia ruuan päätteeksi- sekoitettuna raakaa valkosipulia- huom, obs- se pitää leikata kuin mini limppu, viipaleet ja muista annans hengittääää ne tsiipaleet noin 2 min. Äkkiä vetä päälle.
Sitten sama: puolikas raakaa sipulia, sekoita johonkin
Melko sekavaa settiä - onko pitkäkin putki päällä?
ALKOHOLI ON MYRKKYÄ MUTTA KANNABIS EI!
Vierailija kirjoitti:
Ai 40 annosta joka päivä? Epäilen ettet olisi täällä kirjoittelemassa.
Normaalia alkoholistille. Toiset kestävät piidempään kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa mun viekussa on geenitutkija-molekyylibiologi. Juteltiin. No hänen xxxx pomonsa oli noin 20 v sitten kovakin juomaan ja oli proffa. Usein -usko tai älä ( seurustellut) kirugin kanssa- noikin kovia juomaan ja sitä pahemapaakin jotain pilleriä. Ja asianajajat ottaa aika lailla. No kohta kaikki ottaa duunaritkin- mutta kun sää nyt niin kysyit tyhmentääkö- niin noi mun tuntemat eläneet 65-82v ja kovassa työiskussa.
onko sulla huolia? - tosiasiahan on se, että aivosoluja kuolee. mutta kokeile 24h paastoa kerran viikko- vaikuttaa kantasoluihin ja muina pv pidät 16h paaston, ei kaffetta, ei mehuu, vain vettä.
sitten syöt 4x viikossa vaikka pariin lusikalliseen muusia ruuan päätteeksi- sekoitettuna raakaa valkosipulia- huom, obs- se pitää leikata kuin mini limppu, viipaleet ja muista annans hengittääää ne tsiipaleet noin 2 min. Äkkiä vetä päälle.
Sitten sama: puolikas raakaa sipulia, sekoita johonkin
Joku aivojen vajaatoiminta tällä sekavalla kirjoittajalla on. Ei varmaan itse tajua tilaansa.
KANNABIS LAILLISEKSI JA LIUOTTIMET POIS!
Vierailija kirjoitti:
Tyhmentää ja lyhentää elämää reilusti, näitä juoppoja sitten hoidetaan, muut tarvitsevat eivät saa hoitoa näiden takia. Onneksi elinajanodote heillä on lyhyt, päästään heistä taakasta eroon.
Juoppoja ei pitäisi hoitaa julkisilla varoilla ollenkaan. Ihan hyödytöntä touhua, pitkitetään vain vääjäämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
ALKOHOLI ON MYRKKYÄ MUTTA KANNABIS EI!
Pössyttele ihan rauhassa, kyllä tuo tuli jo ihan selväksi kenelle vaan jo!
Mistä johtuu juopon örinä ?
Mitä aivoissa tapahtuu kun juoppo Persu örisee ja öyhöttää ?
Vierailija kirjoitti:
KANNABIS EI TYHMENNÄ!
Ei. Ei. Mutta kamalan huudon se saa aikaiseksi...
ALKOHOLI TAP PAA 100000 IHMISTÄ VUODESSA MUTTA KANNABIS EI YHTÄÄN!
Viina on viisaiden juoma. Kun katsoo kansakunnan ÄO:tä niin tässähän pakko juoda vähän enemmänkin, että pääsee edes samalle tasolle.
On muuten tosi yksilöllistä. Jotkut ryyppäävät vuosikymmeniä ja siinä 5-kymppisenä raitistuvat ja pää on edelleen suht terävä. Jotkut ovat jo 3-kymppisenä juoneet aivonsa ja ovat laitoskamaa.
Mun ex liuotti aivojaan niin, että ensin alkoi tulla muistiongelmia/muuta neurologista häiriötä, sitten muuttui persoonallisuus. Myös toiminnanohjaus kärsi ja nyt 55+ v aiemmin ihan fiksu mies on jotenkin outo, höntti, aloitekyvytön ja kykenemätön ymmärtämään tai muistamaan asioita kuten ennen. Harrastaa ihmeellisiä tempauksia, joita se minun "rakas puoliso" ei olisi ikinä tehnyt. Työt loppui kun pää ei pelannut, mutta ei olisi varmaan tajunnut edes hakea itselleen työttömyyskorvausta, jos en olisi hänelle siitä vihjannut.
Vierailija kirjoitti:
Ai 40 annosta joka päivä? Epäilen ettet olisi täällä kirjoittelemassa.
Riippuu mitä annoksia tarkoitetaan. Esimerkiksi USAn annos on 2cl alkoholia kun taas Suomessa se on 4cl. Jossain muissa maissa voi olla taas jotain ihan muuta.
40 suomen annosta on paljon, mutta kyllä siihen oikein harjaantuneet alkoholistit pystyvät. Ei ehkä vuosikausia mutta vuosia kuitenkin.
Mietipä asiaa näin. Vuorokaudessa on 24h. Siitä tehokasta juomisaikaa on vaikka 18h. 40/18=2,2annosta/tunti joka tarkoittaa n.24cl viiniä/tunti.
Ota huomioon se, etteivät alkoholistit juo kuten bilettävä kansa. Se joka juo lauantaisin kaksin käsin klo.18.00-04.00. Alkoholistit juovat tasaisesti koko valveillaolo aikansa.
POLTTAKAA KANNABISTA!