Vuokravakuus pitäis olla etukäteen mut ei onnistu
Siis miten toimitaan käytännössä, kun uuteen asuntoon pitää maksaa vuokravakuus mutta kun nykyisen vakuutta ei saa itselleen ennen lopputarkastusta ja sen hyväksymistä. Jostain luin, että vuokranantajalla olisi jopa kuukausi aikaa palauttaa vuokravakuus. En ymmärrä tätä koko asiaa. En siis saa uuden asunnon avaimia ennen kuin vakuus on maksettu eikä mulla ole sellaista rahaa. Lainaa en saa.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa pitää säästää yllättäviin tilanteisiin kuten vakuuksiin. Käteistä voi säästää kotona. Minä olen säästänyt 25000 euroa 10 vuoden aikana. Se ei ehkä ole paljon mutta olenkin työtön ollut korona ajasta lähtien.
Mistä säästät kun tulot ovat pienet ja pakolliset menot isot?
Pienennät niitä pakollisia menoja tietysti. Ne tulee ihan omista ostopäätöksistä ne menot.
Hae Kelasta perustoimeentulotukena maksusitoumus vuokravakuuteen? Tosin riippuu sitten tulot/hyväksyttävät menot laskelmasta että saatko sen vai et.
Vierailija kirjoitti:
Hae Kelasta perustoimeentulotukena maksusitoumus vuokravakuuteen? Tosin riippuu sitten tulot/hyväksyttävät menot laskelmasta että saatko sen vai et.
Harvalle vuokranantajalle kelavakuudet kelpaa.
Ei taida jäädä muuta vaihtoehtoa kuin pikavippi, jonka sitten maksat vanhoista vakuuksista takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida jäädä muuta vaihtoehtoa kuin pikavippi, jonka sitten maksat vanhoista vakuuksista takaisin.
Lainaa mielummin joltain perheenjäseneltä, säästät korkojen verran.
millä tuommoinen maksaa vuokra-asuntoon tekemänsä vauriot, jos ei edes vuokravakuuteen ole varaa. sillä vakuudella ei kovin isoja korjauksia makseta.
en ottaisi noin rahatonta vuokralaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa pitää säästää yllättäviin tilanteisiin kuten vakuuksiin. Käteistä voi säästää kotona. Minä olen säästänyt 25000 euroa 10 vuoden aikana. Se ei ehkä ole paljon mutta olenkin työtön ollut korona ajasta lähtien.
Mistä säästät kun tulot ovat pienet ja pakolliset menot isot?
Karsit pakollisia menoja.
Ahaa eli asumaan veneen alle?
voipi jäädä vuokratkin saamatta, jos ottaa niin köyhän vuokralaisen, ettei sillä ole varaa edes vakuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksei kelpaisi? 99% vuokralaisista on joka tapauksessa sossunelättejä.
Vierailija kirjoitti:
millä tuommoinen maksaa vuokra-asuntoon tekemänsä vauriot, jos ei edes vuokravakuuteen ole varaa. sillä vakuudella ei kovin isoja korjauksia makseta.
Mitkä vauriot? Normaalit elämisen jäljet ei kuulu vuokralaisille, eri asia jos tahalteen rikkoo paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
voipi jäädä vuokratkin saamatta, jos ottaa niin köyhän vuokralaisen, ettei sillä ole varaa edes vakuuteen.
Mulla on varaa maksaa asumistuen jälkeen reilu 200 euroa vuokraa, mutta mulla ei ole kahta tai kolmea tonnia rahaa laitettavaksi vuokravakuuksiin tuosta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on kotivakuutukset vahinkojen varalle. Ainoastaan elämänhallintaongelmaiset tuhoavat asuntoa ja kuka järkevä tällaisille vuokraa. Ei heillä ole yhtään sen enempää varaa maksella asuntojen tuhoja.
Katso netistä kelan kuntakohtainen raja kohtuuhintaisiin vuokra-asuntoihin, esim pääkaupunkiseudulla yksi asuvalle 715e/kk. Jos asunto kohtuuhintainen kelan määritelmän mukaan ja olet perustoimeentulotukea saava niin kela maksa vuokravakuuden ja muuttoavustuksen (120e), muuttopalvelu vain erityisistä syistä kuten lääkäritodistuksin
Vierailija kirjoitti:
Millä sä meinaat vuokrasi maksaa jos olet noin persaukinen? Luulisi että jokaisella on sen verran säästössä.
No sehän voit varmaan sitten vipata 3kk takuun, kun varoissasi olet?
Vuokravakuus voi olla todella suuri rahasumma. Juuri totesin tämän, kun olen vaihtamassa asuntoa. Vuokra 1600 e, joten vakuus joko 3 x 1600 e tai henkilötakaus ja 2 x 1600 e eli minimissään 3200 e, minulle 4800 e. On se kyllä näin ihan ok-tuloisellekin yksineläjälle aika iso summa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä vuokravakuutta vuokranantajan tilille kannata maksaakaan, vaan erilliselle vakuustilille.
Vierailija kirjoitti:
Mee sinä jatkamaan sitä kaviaarin syöntiä, äläkä tule tänne stressaamaan köyhien vuokravakuuksia.
Ei mitään järkeä ottaa vuokrakämppää yksin joka 1600e.
Katso edullisempi vuokrakämppä niin saat säästettyä ohessa joko asp tai omistusasuntoon