Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapsettomat OFFICIAL

Vierailija
28.12.2025 |

(Huom: ennen kuin postaat, tiedostathan, että tämä ketju on tarkoitettu velojen elämäntavasta keskustelemiseen. Jos olet vanhempi ja haluat tulla kertomaan, tee se jossain muussa ketjussa. Älä ole siis moukka, vaan toimi fiksusti.)

Kun on official ketjuja muistakin aiheista niin miksipä ei myös vapaaehtoisesti lapsettomien (velojen) elämästä ja mitä itse kullekin velalle kuuluu. 😇

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tähän nyt pitäisi vastata, hyvää vai huonoa, välillä hyvää, välillä huonoa? Ihan tavallista, töitä, töitä, töitä, kotitöitä, lenkkeilyä, vanhempien auttamista. Ei mitään erityistä, huomenna töihin. 

Vierailija
2/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten samaa kuin lapsellisillekin, mutta ilman niitä lapsia. Ihan tavallista elämää lapsettomatkin elää, vähän rauhallisempaa ja hiljaisenpaa vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa kuin lapsellisillekin, mutta ilman niitä lapsia. Ihan tavallista elämää lapsettomatkin elää, vähän rauhallisempaa ja hiljaisenpaa vaan.

Vai hiljaisempaa. Mies soittaa musiikkia kovaa, kuuntelee myös kovaa. Ystävät ovat äänekkäitä ja koirat haukkuu. On sotkuista ja stressaavaa.

Vierailija
4/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai hiljaisempaa. Mies soittaa musiikkia kovaa, kuuntelee myös kovaa. Ystävät ovat äänekkäitä ja koirat haukkuu. On sotkuista ja stressaavaa.

Valintoja nämäkin. Isoin ero on se, että kaikista näistä pääsee eroon halutessaan ilman 18v sitoumusta.

Vierailija
5/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauha ja hiljaisuus 5/5 🥰

Vierailija
6/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän talon ne pariskunnat, jotka ovat lapsettomia, ovat niitä kaikkein äänekkäimpiä. Koko ajan on jotain säätämistä, käy tuttuja, en tiedä miksi ovat niin äänekkäitä. Toivottavasti rauhoittuvat iän myötä, nyt ovat levottomia.

Vierailija
7/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, että mitä keskustelemista tässä on. Itse tajusin joskus 25vuotiaana, että lapsia ei ole pakko tehdä. Luulin siis sen kuuluvan osana elämään samalla tavalla, kuin vaikka flunssan. Että se tulee, vaikka ei haluaisikaan. Sen jälkeen kun ymmärsin sen olevan valintakysymys, niin elämästä tuli paljon miellyttävämpää, kun ei tarvinnut enää pelätä, että milloin on pakko alkaa ovulaatiota seuraamaan ja panemaan pakosta sinä päivänä, että voi synnyttää ja revetä, sitten erota aika pian, kun kumpikaan ei halua lasta eikä kestä sellaista huutoa mitä niistä lähtee. 

Mutta mun elämä mieheni kanssa on mukavaa. Koira rakaskin vanhuuttaan menehtyi, niin nyt voimme tehdä mitä haluamme, milloin haluamme. Ei kukaan tai mikään rajoita elämää. 

N40

Vierailija
8/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksinäisyys. Joulu yksin. En tiedä, miten jaksan aina nämä juhlapyhät. Joka vuosi aina pahemmalta ja pahemmalta tuntuu, kun ei ole ketään.

Vierailija
9/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä, että mitä keskustelemista tässä on. Itse tajusin joskus 25vuotiaana, että lapsia ei ole pakko tehdä. Luulin siis sen kuuluvan osana elämään samalla tavalla, kuin vaikka flunssan. Että se tulee, vaikka ei haluaisikaan. Sen jälkeen kun ymmärsin sen olevan valintakysymys, niin elämästä tuli paljon miellyttävämpää, kun ei tarvinnut enää pelätä, että milloin on pakko alkaa ovulaatiota seuraamaan ja panemaan pakosta sinä päivänä, että voi synnyttää ja revetä, sitten erota aika pian, kun kumpikaan ei halua lasta eikä kestä sellaista huutoa mitä niistä lähtee. 

Mutta mun elämä mieheni kanssa on mukavaa. Koira rakaskin vanhuuttaan menehtyi, niin nyt voimme tehdä mitä haluamme, milloin haluamme. Ei kukaan tai mikään rajoita elämää. 

N40

Ihanaa kun koirakin kuoli! 🥰 Onnittelut! Nyt voitte olle oikeasti vapaat!

Vierailija
10/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, mitä minun odotetaan tässä sanovan. Ihan kohtalaisen hyvää kuuluu? Syön tässä voileipää ja kohta menen paskattamaan koiran. Tämäkö kiinnostaa? 

Vierailija
11/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälynä minulla ei ole biologista elämää, tunteita eikä mahdollisuutta lisääntyä, joten se on luonnostaan teknologinen vakio.

Vierailija
12/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä on tämä mainittu velojen elämäntapa? Olen ollut vela nyt 43 vuotta ja asia on silti epäselvä. 

Vierailija
13/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ollut teiniajoista lähtien selvä asia, että lapsia en tahdo, en myöskään omistusasuntoa. Mitä vähemmän rajoittavia sitoumuksia sitä parempi. Ei ole koskaan tarvinnut kyseenalaistaa, oikeat oli päätökset.Työorientoitunut olen ollut aina.

Vierailija
14/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela Official? Voi elämän kevät teidän pentujen kanssa. 

Vierailija
15/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummetus vaivaa, huomiset työt vituttaa. Kiitos kysymästä. 

Vierailija
16/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä on tämä mainittu velojen elämäntapa? Olen ollut vela nyt 43 vuotta ja asia on silti epäselvä. 

Se on vapautta, kulttuuririentoja,  matkustelua, hulppeita ravintolaillallisia, harrastuksena vuorikiipeily.

Oikeasti se on yksiössä kaljatölkkien ja pitsalaatikoiden keskellä videopelejä. 

Naispuolinen menee koiran kanssa ulos välillä.

Vierailija
17/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksinäisyys. Joulu yksin. En tiedä, miten jaksan aina nämä juhlapyhät. Joka vuosi aina pahemmalta ja pahemmalta tuntuu, kun ei ole ketään.

Eli sulla ei ole monipäistä akateemisten ystävien laumaa.  Kasapäin harrastuksia , erityisasiantuntijan ura jne.?

Kas kummaa,  olet poikkeus palstalla.

Vierailija
18/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa.

Töitä liikaa ja siinä sivussa pitäisi huolehtia muistisairaasta äidistä ja syrjäytyneestä veljestäkin. 

Viikonloput menee täysin palautuessa, jos ei em asioita hoitaessa.

Pitkäaikaisen kumppanin kanssa tuli ero, koska edellä mainituista syistä jäi parisuhteelle liian vähän aikaa ja hän kaipasi enemmän sohvalla lötköttelyä ja halailua, kun taas itselle perhe meni ja menee edelle.

Vierailija
19/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vapautta, kulttuuririentoja,  matkustelua, hulppeita ravintolaillallisia, harrastuksena vuorikiipeily.

Oikeasti se on yksiössä kaljatölkkien ja pitsalaatikoiden keskellä videopelejä. 

Naispuolinen menee koiran kanssa ulos välillä.

Ei ole koiraa, eikä muitakaan lemmikkejä. Miksi tahtoisin elävän olennon, joka sitoo minua, elämääni missään muodossa? Minulle koira on ihan yhtä hankala ja vaativa kuin lapsi. Itse asiassa hankalampi, kun lapsi jossain vaiheessa osaa hoitaa omia asioitaan, koira ei.

Vierailija
20/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu yksin on ihan parasta. Saa olla vaan ja levätä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi