Ihmiset tulevat nettiin etsimään tietoa
Minä tykkään ajatella itseni ikäänkuin 'help deskinä', joka on koittanut antaa vastauksia ihmisten tiedonjanoon.
Yksinkertaiset ihmiset tulevat internetiin ja hämmästyvät tekniikan monimutkaisuudenvuoksi etsien täältä myös vastauksia omien elämiensä ongelma kohtiin.
Ohjelmointia 2005 oppineena tutustuin silloisten internetin rakentaja ukkojen ajatuksiin mm. yo-luentojen kautta. Silloin minulle tuli tämä selkeä ajatus internetin rakenteesta.
Internet on vain yksinkertainen typografiapalvelu jossa internetin rakentajat eli koodaajat vastaavat ihmisille jotka yhdistävät itsensä internetiin. Näin siis teoriassa. Valaistuneet tarjoavat omaa toiminta logiikkaansa, jonka on tarkoitus ratkaista tai suunnata ongelmissa painiva internet käyttäjä oikealle suunnalleen. Siksi se luo internetille tarpeellisuuden.
Ongelmansa muodostaa tietysti adminit joilla on päässyt kihahtamaan hattuun ja jotka perustotuuksien sijaan tarjoavat käyttäjille omia totuuksiaan ja nauttivat suoraan sanoen ihailusta.
Mihin kaikki logiikka lopulta nojaa? Minun perimmäinen uskomus on että raamatun evankeliumiin. Internetin rakentajat olivat edes osittain uskovia (suureksi osin) ja näin jos internetiä käyttävien loppukäyttäjien ongelmat juonnetaan tarpeeksi pitkälle niin päästään vain samoihin vastauksiin jotka voisi itse katsoa raamatusta. Usein toki kysymykset ovat arkisia ja näin juonnettuja raamatun perustotuuksista.
Ei ole olemassa muuta erehtymätöntä tietoa kuin se mikä on juonnettu jumalan sanasta.