Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyydestä

Vierailija
28.12.2025 |

Haluaisin auttaa, mutta lähipiirissäni ei löydy yhtäkään ihmistä, joka olisi oikeasti varaton ja avun tarpeessa. Toki on muutamia sellaisia, jotka ovat itse valinneet olla menemättä töihin, valinneet laittaa rahansa päihteisiin, tatuointeihin, matkoihin, lottoamiseen, lemmikkeihin, kalliisiin kännyköihin, merkkivaatteisiin yms asioihin, joihin en itsekään laita rahaa, vaikka sitä minulla onkin. Mietinkin nyt, että mistä löytäisin aidosti apua tarvitsevia? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä. Mulla on kaksi pitkäaikaissairautta, jotka vähentävät työkykyä radikaalisti, mutta työeläkevakuutusyhtiön ja kelan mielestä olen täysin työkykyinen. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että joudun elämään minimityöttömyyspäivärahalla ja toimeentulotuella, ja mulla on vielä opintolainatkin maksamatta. Ei todellakaan ole rahaa tatuointeihin, päihteisiin, tupakkaan tai yhtään mihinkään muuhunkaan. 

Vierailija
2/10 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa. Mistä ne lähipiirisi ihmiset, jotka ovat "valinneet olla menemättä töihin", saavat niin paljon rahaa, että se riittää päihteisiin, matkoihin, kalliisiin kännyköihin ja merkkivaatteisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän varojani noista vain olemaan menemättä työhön ja matkoihin. Säästöjä on ja voin tehdä vielä joitakin vuosia palkkatöitä, sillä niitä allani riittää, kun vain riittävän moni suostuisi niitä tekemään. Minäkään  en suostu aina. Olen omakustanteisesti työelämän ulkopuolella silloin kun matkustan. 

En tarvitse tukeasi, mutta mietin, että miksi kiellät itseltäsi kaikki nuo (loput mainitsemistasi ovat myös mielestäni turhia kuluja) vai jätitkö jotain mainitsematta, mihin käytät varojasi?

Vierailija
4/10 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta vastaan silti.  En minäkään "kiellä" itseltäni mitään noista ap:n mainitsemista nautinnoista ja tavaroista, mutta miksi niitä hankkisin, kun en niitä mitään  kertakaikkiaan halua.  Hankin mieluummin jotain pysyvämpää tai kaunista ja käytännöllistä.

Vierailija
5/10 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annan esim synttärilahjaksi tai joululahjaksi rahaa, ne saatetaan käyttää edellämainittuihin asioihin. Mielestäni silloin ei voi sanoa, että on köyhä. Silloin kyse on valinnoista. Nykyään ostankin lahjaksi jotain tarvittavaa tai annan lahjakortin ruokakauppaan, vaatekauppaan yms

Vierailija
6/10 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä on paljon lapsiköyhyyttä. Lahjoita sinne.

Vierailija
7/10 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
8/10 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lähipiirin kanssa todettiin juuri tänä jouluna, että emme tunne emmekä edes tiedä köyhiä kuin yhden huono-osaisen eläkeläisen, joka tarvitsee jonkinlaisen jouluapupaketin. Siinä on mm. kalenteri, jota hän ei mistään muualta saa, mutta meille niitä tulee ilmaiseksi monta. Hänenkään suurin ongelmansa ei ole varsinaisesti köyhyys vaan terveys- ym. ongelmat.

Vierailija
9/10 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos annan esim synttärilahjaksi tai joululahjaksi rahaa, ne saatetaan käyttää edellämainittuihin asioihin. Mielestäni silloin ei voi sanoa, että on köyhä. Silloin kyse on valinnoista. Nykyään ostankin lahjaksi jotain tarvittavaa tai annan lahjakortin ruokakauppaan, vaatekauppaan yms

Eikö päinvastoin ole ymmärrettävää, että jos köyhä, joka jatkuvasti joutuu tyytymään vain ihan välttämättömään, käyttää saamansa lahjarahan kerrankin johonkin ylimääräiseen, josta on kenties haaveillut pitkään ja jota ei muuten saisi? Pitäisikö se lahjakin käyttää vain tarpeelliseen.

Vierailija
10/10 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkälainen köyhä sulle AP kelpaa?

Saako sillä olla vaatteet päällä?

Luottotiedot tallella?

Saako se omistaa mitään materiaa vai pitäiskö sen eka myydä kaikki, että voisit auttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä