Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äänestät vasemmistoa?

Vierailija
28.12.2025 |

Mikä heissä saa sinut äänestämään heitä?

Kommentit (160)

Vierailija
121/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän vasemmistoa, koska kannatan ihmisoikeuksia ja koska haluan hyvää kaikille, en harvoille. Itse olen miljonääri, mutta ajattelen muitakin kuin itseäni, toisin kuin oikeisto.

Hiukan epäilen että olet miljonääri.

Vierailija
122/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän vasemmistoa, koska kannatan ihmisoikeuksia ja koska haluan hyvää kaikille, en harvoille. Itse olen miljonääri, mutta ajattelen muitakin kuin itseäni, toisin kuin oikeisto.

Äänestän oikeistoa, koska kannatan ihmisoikeuksia (mukaan lukien omaisuudensuoja) ja haluan hyvää kaikille. Mitä suuremmalla määrällä ihmisiä menee hyvin niin sen parempi. Minäkin ajattelen muitakin kuin itseäni, vaikka en ole lähellekään miljonääri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen käskee tekemään oikeisto.  Äänestän demareita koska luovat työtä, työpaikkoja, koulutusta ja mahdollistaa elämään joustavemmin. Sekä onhan tämä nykyinen hallitus ollut tuhoisampi kuin mikään ikinä tähän mennessä.

Samaa mieltä. Olen äänestänyt aina. Maksan mielelläni palkkatuloistani veroja, jotta nämä asiat säilyvät. Rikkaille en halua verohelpotuksia antaa, kuten nykyinen hallitus on tehnyt. 

Vierailija
124/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestän oikeistoa, koska kannatan ihmisoikeuksia (mukaan lukien omaisuudensuoja) ja haluan hyvää kaikille. Mitä suuremmalla määrällä ihmisiä menee hyvin niin sen parempi. Minäkin ajattelen muitakin kuin itseäni, vaikka en ole lähellekään miljonääri.

Oileisto ajaa hyvää vain harvalle. Me suuri keskiluokka emme kuulu tähän ryhmään.

Vierailija
125/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeiston talouspolitiikka on aina saanut aikaan laman. Kun viedään meidän keskituloisten luttamus tulevaisuuteen, syntyy lama. Tämä on tapahtunut aina, kun kokoomus on johdossa. 

Vasemmisto sen luottamuksen tulevaisuuteen on vienyt. Oikeisto vain tuo ne vasemmiston törsäilyt ja kaaoksen esiin, kun se vihdoin kiristää niitä  lainarahalla paisutetun valtion kukkaron nyörejä jotka vasemmistolta jäi apposen auki.

Vierailija
126/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen realisti. 

Vierailija
127/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyvännäköisiä naisia.

Vierailija
128/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oileisto ajaa hyvää vain harvalle. Me suuri keskiluokka emme kuulu tähän ryhmään.

On vasemmiston valheet ja propaganda uponneet kyllä syvään joillekin 🤣

Vierailija
129/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeiston talouspolitiikka on aina saanut aikaan laman. Kun viedään meidän keskituloisten luttamus tulevaisuuteen, syntyy lama. Tämä on tapahtunut aina, kun kokoomus on johdossa. 

Vasemmisto sen luottamuksen tulevaisuuteen on vienyt. Oikeisto vain tuo ne vasemmiston törsäilyt ja kaaoksen esiin, kun se vihdoin kiristää niitä  lainarahalla paisutetun valtion kukkaron nyörejä jotka vasemmistolta jäi apposen auki.

Miten vieläkin viitsitkin hokea tätä kulunutta vaalimantraa? Katso ympärillesi ja sisäistä mitä on tapahtunut. Hallitus ei ole käytännössä pitänyt yhtäkään vaalilupauksistaan. 

Vierailija
130/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto tarjoaa inhimillisen mahdollisuuden ja puolustaa heikko osaisia ja tavallisia ihmisiä

Oikeistopa haluaa, että kenenkään ei edes tarvitsisi olla heikko-osainen, vaan että jokaisella tavallisella ihmisellä olisi aito mahdollisuus vaikuttaa omaan tulotasoonsa ja kerryttää omaisuuttaan jota voi käyttää itse kukin tahtomallaan tavalla.

No kuule ei halua, ne haluaa köyhät orjaluokaksi että saavat tuntea paremmuutta entistä enemmän, itsekkäät paskiaiset. Edes tavallisen duunarin ongelmat ei niitä liikuta.

Kuinka sekaisin pitää päästään olla että kuvittelee jotain tuollaista? Onko sinua aivopesty järjestelmällisesti vai kärsitkö jostain vainoharhaisuudesta ja psykooseista?

Vierailija
131/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä populistipolitiikkaa saksien heiluttteluineen ja naamanvääntelyineen harrasta ihan se sinimusta hallitus. Kannattaisi lukea muutakin kuin persupoliitikkojen aivopieruja. 

Vierailija
132/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä populistipolitiikkaa saksien heiluttteluineen ja naamanvääntelyineen harrasta ihan se sinimusta hallitus. Kannattaisi lukea muutakin kuin persupoliitikkojen aivopieruja. 

Tietääkseni keskustelu koskee Suomen poliiikkaa, eikä Suomessa ole "sinimusta hallitus". Sinimusta Liike ei ole hallituksessa eikä edes eduskunnassa, eikä sillä ole puolueena kovin montaa kannattajaa. "Populistipolitiikkaa" on kaikki (poliittinen) toiminta joka tähtää kansansuosioon. Sitä harrastaa siis ihan kaikki puolueet, jotka haluavat saada mahdollisimman paljon ääniä ja paikkoja eduskunnassa, eli myös vasemmistopuolueet.

Vierailija
133/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto tarjoaa inhimillisen mahdollisuuden ja puolustaa heikko osaisia ja tavallisia ihmisiä

Tarjoamalla ilmaista rahaa mutta ei luomalla yhtään kasvua, siis.

Mutta nytkin on oikeistohallitus puikoissa, muttei siltikään tapahdu mitään kasvua.

-eri

Oikeistohallitus sai edellisen jäljiltä siivottavakseen sellaisen sillisalaatin että kumma kun ovat näinkin hyvin pärjänneet.

Orpopurra saa aikaan ennennäkemättömän kurjuuden ja velan. Eikä heillä ole siihen mitmuuta syytä kuin oma toiminta.

Vierailija
134/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko kuten Venäjällä, Kiinassa ja Pohjois-Koreassa.

Vierailija
135/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu kun on enemmän nuoria joilla on enemmän katse tulevaisuuteen eikä ole menettävää.

Vanhana kaivaudutaan punkkereihin puolustamaan jo saavutettuja etuja joista ei haluta luopua.

Äänestäkää siis nuoria

Vierailija
136/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vähiten pahoja.

Vierailija
137/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukan epäilen että olet miljonääri.

Niissä vasemmistolaisissa maissahan ne ihmisoikeudet ovat vain haave esim NL/Venäjä, Kiina, Pohjois-Korea.

Vierailija
138/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan säilyttää sukupuolineutraalit vessat.

Vierailija
139/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tietääkseni keskustelu koskee Suomen poliiikkaa, eikä Suomessa ole "sinimusta hallitus". Sinimusta Liike ei ole hallituksessa eikä edes eduskunnassa, eikä sillä ole puolueena kovin montaa kannattajaa. "Populistipolitiikkaa" on kaikki (poliittinen) toiminta joka tähtää kansansuosioon. Sitä harrastaa siis ihan kaikki puolueet, jotka haluavat saada mahdollisimman paljon ääniä ja paikkoja eduskunnassa, eli myös vasemmistopuolueet."

Jokainen saa tietysti käyttää sanoja haluamallaan tavalla, mutta sen enempää sanakirjassa kuin yleisessä kielenkäytössäkään ei populismi tarkoita "kansansuosioon tähtäävää poliittista toimintaa".

https://fi.wikipedia.org/wiki/Populismi

Vierailija
140/160 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tietääkseni keskustelu koskee Suomen poliiikkaa, eikä Suomessa ole "sinimusta hallitus". Sinimusta Liike ei ole hallituksessa eikä edes eduskunnassa, eikä sillä ole puolueena kovin montaa kannattajaa. "Populistipolitiikkaa" on kaikki (poliittinen) toiminta joka tähtää kansansuosioon. Sitä harrastaa siis ihan kaikki puolueet, jotka haluavat saada mahdollisimman paljon ääniä ja paikkoja eduskunnassa, eli myös vasemmistopuolueet."

Jokainen saa tietysti käyttää sanoja haluamallaan tavalla, mutta sen enempää sanakirjassa kuin yleisessä kielenkäytössäkään ei populismi tarkoita "kansansuosioon tähtäävää poliittista toimintaa".

https://fi.wikipedia.org/wiki/Populismi

Paitsi kielitoimistonsanakirjan mukaan. 🤫

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan