Lapset vatsataudissa, töihin vai ei?
Miten muut ovat toimineet kun kotona pyörii vatsatauti, eikä etätyöt ole mahdollisia. Vielä ei ole itselläni oireita, joten onko ihan liioittelua jäädä pois töistä, jos lapsillesi olisi hoitaja päivän ajaksi?
Lisättäköön vielä, että olen töissä vanhusten parissa sairaalassa.
Kommentit (25)
Töihin vain. Eihän siitä mitään tulisi, jos terveetkin jäisivät kotiin. Ihan tarpeeksi on sairaitakin näin flunssakautena.
Jos lasten iän puitteissa mahdollisuus jäädä hoitamaan jää ihmeessä. Hauraat vanhukset eivät vatsatautia kaipaa.
No hyvä, jos voin mennä. Riittävästi on tullut tämän syksyn aikana sairasteltua muutenkin. Toivotaan toki ettei tartu. Mahassa on ollut vähän outo tunne nyt pari päivää, mutta ei tämä tästä taida edetä mihinkään niin ehkä ei ole tautia.
Ap
Oletko tartuntaherkkä?
En ole koskaan saanut lastentauteja. Joten itse lähtisin ilman muuta.
Menin töihin. Tyttäreni soitti joulupäivänä että on mahataudissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos lasten iän puitteissa mahdollisuus jäädä hoitamaan jää ihmeessä. Hauraat vanhukset eivät vatsatautia kaipaa.
Menee kyllä nyt älyttömyyksiin tätä varten on normaalit hygieniakäytänteet. Matkustatko julkisissa avaruuspuvussa, koska et voi tietää, minkä noron saat stop-napista tai minkä influenssan hengitysilmasta. Jotain rajaa nyt näihin juttuihin vatsatautikin voi johtua monesta eri syystä janyksinkertaisimmillaan pilaantuneetsa ruoasta.
Olen kyllä herkkä saamaan tartunnat. Usein vatsataudit ovat vaan toki olleet lievempiä, kuin lapsia, mutta yleensä onnistun nappaamaan kaikki taudit mitä lapset tuo.
Ap
Työnantaja varmaan arvostaa sitten kun on koko osasto vatsataudissa.
Tätä tartuttavuutta mietinkin, kun jos vaikka oireettomana tautia kannan ja tartutan työkaverit ja potilaat niin tuntuisi kyllä pahalta. Toisaalta sitten poissaolo "turhaan" ei tunnu myöskään oikealta. Toki tässä alkaa jo väsymys painaa kun on useamman yön valvonut oksentelevien lasten kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Et mene.
Akat on kauheita saikuttajia.
Itse menisin, mutta en tuomitsisi kotiinkaan jäävää.
Teet juuri harkintasi mukaan.
Mun kummin kaiman veljenpojan lapsen entisellä luokkakaverilla on vatsatauti. Voinko olla maanantaista keskiviikkoon sairiksella omalla ilmoituksella?
Pertti 52
Myöntääkö teillä pomo saikkua, kun soitat että saatat olla kipee?
Lapset on pieniä, joten periaatteessa minulla on oikeus olla heidän kanssaan kotona, mutta tosiaan saisin kyllä järjestettyä hoidon muualta, kuin päiväkodista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et mene.
Akat on kauheita saikuttajia.
Niin on.
Vierailija kirjoitti:
Mun kummin kaiman veljenpojan lapsen entisellä luokkakaverilla on vatsatauti. Voinko olla maanantaista keskiviikkoon sairiksella omalla ilmoituksella?
Pertti 52
Minulla ihan sama tilanne.😂
Vierailija kirjoitti:
Pertti 52
Totta kai.
Kai55
Peseydyt huolellisesti kuten varmasti muutenkin teet. Lähdet kotiin, jos tulee oireita.
Joskus on lapsella ollut tauti, muttei ole minuun tarrtunut.
Hätävarjelun liioittelua jäädä oireettomana pois töistä.