Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset vatsataudissa, töihin vai ei?

Vierailija
28.12.2025 |

Miten muut ovat toimineet kun kotona pyörii vatsatauti, eikä etätyöt ole mahdollisia. Vielä ei ole itselläni oireita, joten onko ihan liioittelua jäädä pois töistä, jos lapsillesi olisi hoitaja päivän ajaksi? 

Lisättäköön vielä, että olen töissä vanhusten parissa sairaalassa. 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mene töihin!

Saat olla 3 pv palkallisena hoitamassa lapsiasi.

Samalla et tartuta tautia muihin.

Kuulostaa siltä, että sinulla on myös oireet päällä.

Suojele muita taudin leviämiseltä!

Uskallan lyödä vetoa että et ole yrittäjä.🤣

Vierailija
42/47 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mene.

Yläpeukuttajat on takuuvarmasti kaikki akkoja.😂

Jep.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mene töihin!

Eipä ole ap:kaan yrittäjä!

Palkansaajilla on palkansaajien oikeudet. <3

Vierailija
44/47 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan laittaisi mahataudissa olevat lapset kenenkään muun hoitoon kuin itsensä ja altistaisi samalla muut suotta mahataudille? Ainoa poikkeus toinen vanhempi, joka voi hoitaa lapsia, mutta jos toinen voi etänä töitä tehdä ja toinen on töissä vanhusten kanssa, ei tässä pitäisi enää kysellä, mennäänkö töihin.

Itse voin tehdä töitä etänä ja lapsilla on isä, mutta kyllä olen itse mahataudissa olevat lapset hoitanut, enkä töitä ole edes kotona tehnyt, koska sitä mahatautia ei tarvitse tartuttaa molempiin koteihin. Jätin toimistopäivänkin heti mahataudin jälkeen välistä, koska en ollut itse sairastunut vielä. Itämisaika oli puolitoista viikkoa (kahden lapsen välillä 4 pv), ja pari päivää tämän päivän jälkeen sairastuin itsekin. Jos olisin mennyt toimistolle, olisi koko tiimi ollut mahataudissa.

Toisaalta tapailumies ei tautia saanut, vaikka olin hänet tavannut pari kertaa, että ei se varmaan ihan aina tartu. Jos kuitenkin niitä oksennuksia pesee ja siivoaa ja sairasta lasta lohduttaa, kyllä se todennäköisemmin tarttuu kuin ei.

Ja minullahan nämä mahataudit on rajumpia kuin lapsella, niin on itse kyllä niin sairas, ettei sen jälkeen voi hoitaa edes niitä lapsia. Silloin ne lapset menevät isälleen, koska jos/kun tarttuu isäänkin, niin on edes yksi vanhempi terveenä ja kykenevä lapsia hoitamaan.

Vierailija
45/47 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset on pieniä, joten periaatteessa minulla on oikeus olla heidän kanssaan kotona, mutta tosiaan saisin kyllä järjestettyä hoidon muualta, kuin päiväkodista. 

Ap

Jos sinulla on oikeus jäädä kotiin niin jäisin. Lapsille on paras hoitaja oma äiti. Ehkä saisit levättyäkin vähän, vaikkei se niin helppoa ole pienten sairastavien lasten kanssa. Kuitenkin parempi kuin töissä puolikuntoisena. Yrittäkää viettää yhdessä mahdollisimman rentoja ja mukavia päiviä kaikesta huolimatta!

Vierailija
46/47 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatauti tarttuu hyvin helposti, kun vessa vedetään tai kosketaan samoja kahvoja. Se pysyy pinnoilla tartuttamiskykyisenä noin pari viikkoa.

Itse välttelen työpaikan vessoja, koska saan herkästi tartunnan ( flunssaaen juurikaan).

Jos sairastun vatsatautiin, tartutan herkästi muut. En pääsisi pois työpaikalta, koska oksennan monta tuntia lähes tauotta. Sitten pitää vielä pestä pyykkiä ennen kuin lähtee töistä.

Vierailija
47/47 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mene töihin!

Sinun ei varmaan ole tarpeen lyödä vetoa, ap kertoi hoitavansa vanhuksia ja on siis hoitoalalla. Hauraalle  vanhukselle helposti tarttuva vatsatauti voi olla hyvinkin kohtalokas, joten sikäli ap:lla on perusteet jäädä kotiin.

Ja mitä tulee yrittäjyyteen, emmeköhän me kaikki tiedä pienyrittäjyyden haasteet, mutta oma valinta se kait yleensä kuitenkin on yrittäjäksi ryhtyminenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä