Mitä teillä oli ne 'nuoruuden hölmöilyt', joiden takia luottotiedot meni?
Kommentit (36)
Ei ollut. Ja ne jotka kaveripiirissä sen teki käytännössä dokas ja sähläs. Eli oli ihan omaa tyhmyyttä tai vanhempien puutetta.
Miksi pitäisi olla luottotiedot mennyttä. Eikö nuoruutta voi sen verran siististi ja järkevästi elää ettei tule aikuisuudessa ongelmia. Onko se muka niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut. Ja ne jotka kaveripiirissä sen teki käytännössä dokas ja sähläs. Eli oli ihan omaa tyhmyyttä tai vanhempien puutetta.
Hienosti vastattu aloitukseen 🤣
Otin pari luottokorttia ja join viinaa 100€ päivässä
Nuorena muiden juhlimistahdissa pysyäkseni. Luottoa sai silloin helposti vaikka olin opiskelija. Vaatimaton lapsuus oikeutti elämään täysillä ja pitämään hauskaa. Myöhemmin muutama vuosi luottotiedottomana Takuusäätiön asiakkaana opetti paljon. Nyt arvostan tavallista arkea ja välillä pientä hemmottelua varojen mukaan.
Työtapaturmassa loukkaantuminen joka johti laittomaan irtisanomiseen joka johti siihen että osuupankki irtisanoi asuntolainani.
Vierailija kirjoitti:
Työtapaturmassa loukkaantuminen joka johti laittomaan irtisanomiseen joka johti siihen että osuupankki irtisanoi asuntolainani.
Ei kettu. Varmaan kiva kuunnella urputusta vielä tuon kaiken päälle. Hyvä että kerrot, jospa jonkun kovaan kalloon alkaisi asiaakin joskus upota.
Vierailija kirjoitti:
Luottotiedot? Mä hölmöilin itselleni elinkautisen, vieläkin olen täällä vankilassa 29:n vuoden jälkeen...
Murha ei ole kylläkään mitään hölmöilyä.
Vierailija kirjoitti:
Luottotiedot? Mä hölmöilin itselleni elinkautisen, vieläkin olen täällä vankilassa 29:n vuoden jälkeen...
Ai sinäkin jouduit naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla luottotiedot mennyttä. Eikö nuoruutta voi sen verran siististi ja järkevästi elää ettei tule aikuisuudessa ongelmia. Onko se muka niin vaikeaa.
Etkö ole ollut nuori ? Kaverit pyytää juhlimaan, mihin nuori pistää rahansa maksaa laskut vai lähtee juhlimaan kun kaverit pyytää ? Kun vain toiseen riittää rahat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole ollut nuori ? Kaverit pyytää juhlimaan, mihin nuori pistää rahansa maksaa laskut vai lähtee juhlimaan kun kaverit pyytää ? Kun vain toiseen riittää rahat
Riippuu nuoresta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vaan myynyt asuntoa itse?
Olin koukussa subutexiin ja ostin myös tissit lainarahoilla, niin ei kaikki mennyt hukkaan. lisäksi vielä hieman tavaraa hommasin klarnalla.
No miehen lapsilla se on yksinkertaisesti holtiton rahankäyttö ja impulsiivisuus. Kaikki mieliteot pitää saada heti, viis siitä onko niihin sitten vuoden päästä enää varaa. Auto joka on aivan liian kallis tulotasoon nähden. Kaksi autoa kahden nuoren taloudessa kaupungissa jossa on toimiva julkinen liikenne, ja toinen nuorista on töissä vain muutamana päivänä viikossa. Lemmikkejä joiden ruokiin ei meinaakaan rahat riittää. Kalliita puhelimia jotka uusitaan vuoden välein kun uusi malli ilmestyy. Merkkivaatteita ja velkarahalla hommattuja lomamatkoja.
Sitten vaaditaan rahaa lainaksi ja syyllistetään kun emme "lainaa". Lainausmerkeissä siksi että yhtään antamaamme rahasummaa emme ole saaneet takaisin. Vuosiin emme ole enää nyyhkytarinoita uskoneet emmekä rahaa antaneet. Antaa siperian opettaa. Nyt odottelevat kieli pitkällä perintöä. Aiomme hassata kaiken ja loput hyväntekeväisyyteen ennen kuin kupsahdetaan. Mies on totaalisen pettynyt lapsiinsa kun mikään neuvo ja opetus ei ole mennyt perille.
Outoa, että kuvitellaan sen velan johonkin katoavan. Todellisuudessa maksat kaikki takaisin melkein tuplana.