Mitä teillä oli ne 'nuoruuden hölmöilyt', joiden takia luottotiedot meni?
Kommentit (36)
Väärä seura ja "hälläväliä"-asenne.
Mihin helvettiin ne luottotiedot oikein menee?
Luottotiedot? Mä hölmöilin itselleni elinkautisen, vieläkin olen täällä vankilassa 29:n vuoden jälkeen...
Ei välttämättä mitään yksittäisiä hölmöjä asioita, vaan yleinen huolimattomuus raha-asioissa.
Ryyppäsin vuoden putkeen ja jotain 30000€ meni viinaan ja tupakkaan.
Opintolaina.
Olen kans hämmästynyt, kun luottotiedot SA menettäneillä tuntuu olevan yleistä pikavipit, tuhlailu,elektroniikka, kaikenlainen omaisuus mistä ei edes jäänyt mitään käteen. Ja sit ne annetaan anteeksi.
Tuntuu itsestä tyhmältä, kun oon maksanut opintolainaa pois ja oon paljon heikommassa asemassa kun en vaan antanut heti sen mennä ulosottoon. Nyt olisin velaton ja puhtaat luottotiedot. Kun vielä olis osannut jotain kivaa tehdä niillä mutta se meni perus elämiseen.
Yhden kanssa juttelin ja se oli menettänyt luottotietonsa sen takia, kun tilasi laskulle kaikkea elektroniikkaa ja myi eteenpäin että saa käteistä. Wtf?!?
Ei kenelläkään muulla ole syynä opintolaina.
Alkoholi
Amfetamiini
Subutex
Kannabis
Siinähän niitä syitä jo tulikin.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi
Amfetamiini
Subutex
Kannabis
Järkiinnyitkö sittemmin?
Keskivaikea masennuksen hoitaminen alkoholilla. Rikoksia sen seurauksena.
Yhtään pikkulaskua en ole jättänyt maksamatta. Tehnyt aina töitä, kun saan. Osa maksettu. Osa vanhenee.
Raha on vain rahaa. Kun huonosta pääsee irti. Voittaa itse ja yhteiskunta.
Vankilassa moni nyrkkisääntö toivoi pääsevänsä aineista irti. Se on rahaa tärkeämpää.
Hyvä elämä.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi
Amfetamiini
Subutex
Kannabis
Voiko näitä siis tilata laskulla ja jättää maksamatta?
Luulin, että tuossa maailmassa ei hirveän mukavaa ole jos jää velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Opintolaina.
Olen kans hämmästynyt, kun luottotiedot SA menettäneillä tuntuu olevan yleistä pikavipit, tuhlailu,elektroniikka, kaikenlainen omaisuus mistä ei edes jäänyt mitään käteen. Ja sit ne annetaan anteeksi.
Tuntuu itsestä tyhmältä, kun oon maksanut opintolainaa pois ja oon paljon heikommassa asemassa kun en vaan antanut heti sen mennä ulosottoon. Nyt olisin velaton ja puhtaat luottotiedot. Kun vielä olis osannut jotain kivaa tehdä niillä mutta se meni perus elämiseen.
Yhden kanssa juttelin ja se oli menettänyt luottotietonsa sen takia, kun tilasi laskulle kaikkea elektroniikkaa ja myi eteenpäin että saa käteistä. Wtf?!?
Kummitytöllä on lähes mennyt. Kun aloitti opinnot, välttämättä piti muuttaaomilleen, nosti lainaa, kävi hesessä töissä. Valmistumisen jälkeen ei päässyt muualle töihin. Juteltiin pitkään ja muutti takas vanhempien luona asumaan.
En edes muista. Jotain laskuja jäi maksamatta. Maksoin sitten ulosotot pois, ja sain luottotiedot kuntoon, ja kunnossa ovat pysyneet, vaikka köyhä olen ollut.
Olin nuori ja typerä ja nyt vaan typerä.
Luottotiedot on tallella. Ja tiesittehän että ne tulee takaisin kolmessa vuodessa - ja jos maksaa velkansa niin kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi
Amfetamiini
Subutex
Kannabis
Voiko näitä siis tilata laskulla ja jättää maksamatta?
Luulin, että tuossa maailmassa ei hirveän mukavaa ole jos jää velkaa.
Lainoja ja luottokortteja voi ottaa ja jättää maksamatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi
Amfetamiini
Subutex
Kannabis
Järkiinnyitkö sittemmin?
Ei kai se järkiintymiseen liity, pahaa oloa aineilla lääkitään. Täytyisi hoitaa sitä pahan olon aiheuttajaa.
Vierailija kirjoitti:
Luottotiedot? Mä hölmöilin itselleni elinkautisen, vieläkin olen täällä vankilassa 29:n vuoden jälkeen...
Mikä tähän lopputulokseen johti?
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi
Amfetamiini
Subutex
Kannabis
Mulla tasan samat.
Vierailija kirjoitti:
Opintolaina.
ehei ne velat katoa noin vaan ulosotossa,ellet maksa. ne laitetaan uudestaan ja uudestaan vireille.
Asuin Jenkeissä nuoruuteni ja ne 'hölmöilyt' oli opintolaina.
Ostin pöytätietokoneen osamaksulla ja jäin sitten työttömäksi 1990 -luvulla. Jäi osamaksuista pari viimeistä erää rästiin. Menivät perintään ja ulosottoon. Sain sitten töitä ja maksoin ne pois, mutta luottotiedot ehtivät mennä.