Mitä ne Kelan tuet ovat, joilla
voi elää? Kuka sellaisia saa? En minä saa muuta kuin työmarkkinatuen? Sillä ei elä joten mies elättää. Jos ei olisi miestä en tiedä miten kävisi.
Kommentit (123)
Minä saan vain työmarkkinatuen, ja lapsilisät. Lapsilisien yh-korotusta en saa, koska asun lasteni toisen huoltajan kanssa samassa osoitteessa. Samasta syystä en saa myöskään elatustukea. Asumistukea en saa, koska siihen vaikuttaa puolison tulot (keskituloinen palkansaaja), eikä nykyisin enää saa asumistukea omistusasuntoon lainkaan. Toimeentulotukeakaan en saa, koska puolison tulot.
Mitä muita tukia voisin hakea?
Lapsillani ei ole sellaisia sairauksia, joiden vuoksi olisi oikeus johonkin sairaan lapsen tukiin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan Suomessa ei saa pelkkää 595e työmarkkinatukea vaan siihen saa asumistuen ja toimeentulotuen päälle eli 1200e. Vuokraan menee 600e eli 595e on se summa mikä jää asumiskustannusten jälkeen, ei koko summa. Jos asuu omistusasunnossa ja puoliso tienaa niin se on täysin oma valinta. Kaikilla on mahdollisuus 1200e tukiin Suomessa.
Minä saan vain työmarkkinatuen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä saan vain työmarkkinatuen, ja lapsilisät. Lapsilisien yh-korotusta en saa, koska asun lasteni toisen huoltajan kanssa samassa osoitteessa. Samasta syystä en saa myöskään elatustukea. Asumistukea en saa, koska siihen vaikuttaa puolison tulot (keskituloinen palkansaaja), eikä nykyisin enää saa asumistukea omistusasuntoon lainkaan. Toimeentulotukeakaan en saa, koska puolison tulot.
Lapsillani ei ole sellaisia sairauksia, joiden vuoksi olisi oikeus johonkin sairaan lapsen tukiin.
Hanki sitten rikkaampi puoliso äläkä itke.
Vierailija kirjoitti:
Asutte liian kalliissa asunnossa yhdessä miehesi kanssa? Ette saa asumistukea?
Asumme omistusasunnossa jonka myymällä emme saisi itse mitään. Vuokra-asuntoa emme todennäköisesti saisi. Mieheni oli pitkään työkyvytön ja ilman rahaa mistään. Minä samaan aikaan työtön. Lainaa oli pakko ottaa elämiseen. Nyt mies vuosien työkyvyttömyyden jälkeen on päässyt eläkkeelle. Minulla eläkeikään vielä pari vuotta. Tämän ikäistä ei kukaan ota töihin. Laskureita osaan käyttää enkä saisi asumistukea eikä toimeentulotukea.
Ap
Toimeentulotuki, sossun maksusitoumus esim. Apteekki, terapia, kodinkoneet, tuetut lomat
Asumistuen saisit varmaan myös vielä. Jos asut miehesi kanssa ja hänellä on tuloja niin sitten et saa. Ei ne tuet mitään mahtavia ole, pitää vain olla elämättä leveästi.
En mäkään saa kuin työmarkkinatuen. Hieman on nihkeää.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään saa kuin työmarkkinatuen. Hieman on nihkeää.
Mieluummin ottaisin töitä ja palkkaa kuin lisää tukia, mutku.
Vierailija kirjoitti:
Osa vetää 3500 tonnia kuussa
-Ei taida kukaan sentään kolmea ja puolta miljoonaa saada Kelalta. Joku yritys kylläkin valtiolta.
Kolme ja puoli tonnia vois saada perhe jossa molemma on työttömiä ja iso lauma lapsia. Tai monisairas liikuntavammainen erilaisiin kuluihinsa, erään tapauksen tiedän. Aika surkeaa elämää vaikka kallista. Olen tyytyväinen ihan vaan ansiosidonnaiseen ja osaeläkkeeseen vaikka saan vain 2500/ kk netto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa vetää 3500 tonnia kuussa
-Ei taida kukaan sentään kolmea ja puolta miljoonaa saada Kelalta. Joku yritys kylläkin valtiolta.
Kolme ja puoli tonnia vois saada perhe jossa molemma on työttömiä ja iso lauma lapsia. Tai monisairas liikuntavammainen erilaisiin kuluihinsa, erään tapauksen tiedän. Aika surkeaa elämää vaikka kallista. Olen tyytyväinen ihan vaan ansiosidonnaiseen ja osaeläkkeeseen vaikka saan vain 2500/ kk netto.
Työttömyyskorvausta ei voi saada, jos saa ovea. Mieheni juuri erosi kassasta tästä syystä kun ei enää hyödy siitä ja varsinaiseen eläkkeeseen pari vuotta. On vielä työssä mutta saa myös ovea.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asui Tilastokeskuksen mukaan 43534 arabiaa äidinkielenään puhuvaa vuoden 2024 lopulla. Heistä yli puolet, 22918 henkilöä, sai perustoimeentulotukea Kelasta vuoden aikana.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011483092.html
Ei tullut uutta "Nokiaa" näillä voimin? Yli puolet nostaa toimeentulotukea!
Jossain meni pieleen. Mikä hemmetin sosiaalitoimisto Suomi on? Miksei ketään saada vastuuseen ikinä?
Vierailija kirjoitti:
Olette liian rehellisiä. Suomalaisia. En kerro enempää, koska arvostan, että ette lähtenyt helpon rahan perään, joka tuossa tilanteessa selvästi olisi mahdollista.
Hyvää Joulua :)
Vierailija kirjoitti:
Kysyn kuka, on tämä ap?
Minä itse juuri tässä juuri nyt. En sentään nimeäni kerro.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asui Tilastokeskuksen mukaan 43534 arabiaa äidinkielenään puhuvaa vuoden 2024 lopulla. Heistä yli puolet, 22918 henkilöä, sai perustoimeentulotukea Kelasta vuoden aikana.
Jossain meni pieleen. Mikä hemmetin sosiaalitoimisto Suomi on? Miksei ketään saada vastuuseen ikinä?
Sosialidemokratia. Se loi ulkomailta tänne vaeltavalle joutoväelle paratiisin, sosiaalitoimiston.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialidemokratia. Se loi ulkomailta tänne vaeltavalle joutoväelle paratiisin, sosiaalitoimiston.
Me haluttiiin lisää äänestäjiä. Ja me saatiin niitä.
t. demari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos osaat paskiainen tänne kirjoittaa, osaat kait mennä Kelan sivustoille ja hakea KELAN tuet. Työttömien etuudet ja kaikki tuet. Mikset googlaa. Säkissä vaan elänyt. Kuitenkin tiedät mikä on Kela. Feikki- sittu
No kuule. Kyllä tiedän Kelan tuet ja laskurit. Mitään muuta en voi saada kuin työmarkkinatuen.
Ap
Et varmaan muuta voi hakea kun sun puolison tulot huomiodaan , jos on oma asunto niin et voi yleistä asumistukea hakea.
Vierailija kirjoitti:
Asumistuen saisit varmaan myös vielä. Jos asut miehesi kanssa ja hänellä on tuloja niin sitten et saa. Ei ne tuet mitään mahtavia ole, pitää vain olla elämättä leveästi.
Omistus asuntoon ei enää saa yleistä asumistukea.
Ei niitä saa jos omistat jotain tai asut yhdessä jonkun työssäkäyvän kanssa. Mutta jos oot työtön, yh etkä omista mitään niin sitten varmaan on ns parempi tilanne tukien saamisen suhteen.
Saisinko minä yli kuusikymppinen ja vammaton noita tukia?
Ap