Mieheni mielestä on ihan normaalia vaikka lähteä mökille muutamaksi päiväksi olemaan yksin ja
olla kertomatta siitä perheelle, kun kuitenkin joulun vietti perheen kanssa. Täytyykö kaikesta aina ilmoitella, hän vain ihmettelee. Minä olen lasten kanssa kotona.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin hän toimi väärin? Miksi suhtaudut häneen kuin ehdonalaisvankiin?
Vastuullinen vanhempi ei häivy lastensa luota. Häivytkö sinä?
Vierailija kirjoitti:
No jos sinulle sanoo. Se riittää.
Ei riitä. Huoltajuus kuuluu lapsiperheessä molemmille vanhemmille, ja tuollaisista irtiotoista neuvotellaan ja sovitaan yhdessä.
Kyllä tuommoisesta pitää puolisolle ilmoittaa mielellään etukäteen. Järkevä keskustelee ja kysyy onko ok? Sama oikeus pitää sitten olla sillä toisellakin osapuolella.
Monet tarvitsevat omaa rauhaa akkujen lataamiseen yksin. Varsinkin pikkulapsiaikana.
Mutta jos ihan ilmoittamatta lähtee, niin ei ole ok eikä normaalia. Psykopaattista, itsekästä ja piittaamatonta käytöstä. Saletisti ei soisi samaa sinulle. Enpä myöskään ihmettelisi, jos ei olekaan yksin mökillä. Poikien kanssa kännäämässä, tai naisiakin ehkä mukana. Tai sitten toisissa naisissa/toinen nainen mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin hän toimi väärin? Miksi suhtaudut häneen kuin ehdonalaisvankiin?
Avioliitossa on tapana kertoa puolisolle, jos lähtee mökille. Jopa ehkä kysyä toiselta, et onko ok. Tai ainakin normaalit pariskunnat toimii noin.
Minun mies käy usein yksin mökillä, mutta ei tosiaankaan katoa sanomatta mitään.
Wanhaan hywään aikaan koko perhe saattoi olla kesämökillä omissa oloissaan pari viikkoa eikä heitä voinut mitenkään tavoittaa, sillä harvalla oli kesämökillä lankapuhelinta. Joskus radiossa luettiin ilmoituksia, jossa kerrottiin jonkun "olevan matkalla jossakin Keski-Suomessa" ja häntä kehoitettiin ottamaan yhteyttä kotipuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Käy mökillä katsomassa, onko siellä.
Juuri niin. Minulla naapuri ajaa joka päivä katsomaan miehen työpaikalle, onko miehen auto siellä parkissa ja mies töissä. Mies kolmivuorotyössä poliisina. Kontrolli se olla pittää ja tiukka, prkle.
Miehet ymmärtää vasta, kun omalle kohdalle osuu konkreettisesti. Siksi tekisin ap:nä saman miehelle. Varaisin hotellihuoneen parille päivälle itselleni ja jättäisin muksut miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Mä varmaan tuossa tilanteessa veisin lapset miehen vanhemmille ja ottaisin äkkilähdön gambiaan. Ihmetelköön sitten tyhjää kämppää kotiin tullessaan.
Tämä on hyvä idea, mutta menisin mieluummin Keniaan. Masaimiehet on ihania.
Vierailija kirjoitti:
Pienten lasten vanhemman häviäminen ilmoittamatta ei ole ok. Mökille meneminen yksin on ihan normalia, kunhan huolehtii että lapsille on hoitaja siksi aikaa.
Minusta häviäminen ilmoittamatta ei ole ok, vaikkei pieniä lapsia olisikaan. Täytyy sitä puolisokin ottaa huomioon edes sen verran että ilmoittaa lähdöstään, eikä vain jätä toista ihmettelemään.
miksei olisi? minä karkailen harvase kuukausi koiran kanssa viikonlopuksi, mieluummin viikoksi itsekseni olemaan.
No sitten kun ukko ilmestyy, sinä lähdet viikoksi hotelliin. Mies jää lasten kanssa ja herää tähän päivään.
Samaa mieltä.
Erittäin epäkunnioittavaa, epäkypsää käytöstä. Jopa henkistä väkivaltaa.
Oma mies tekee niin päin että sanoo menevänsä mökille 2-3 päiväksi (usein samana päivänä tai myöhään edellisenä iltana) mikä tarkoittaa että jään lasten, vanhusten ja ison talon kanssa yksin pärjäämään. Ja kyllähän minä pärjään, mutta olisi kiva tietää vähän etukäteen että vois suunnitella arkea paremmin.
Se 2-3 päivää venyy joskus 6-8 päivään mutta silti sanoo joka päivä "kyl mä varmaan huomenna alan lähteen". (Ei ole alkoholiin menevä. Ihan vaan introvertti).
Olen sata kertaa sanonut että meillä on kivaa lasten kanssa ja omat jutut, ole vaikka kuukausi, mutta älä jumankauta sano että olet poissa 2-3 päivää ja lupaile joka päivä tulla ja täällä odotetaan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Oma mies tekee niin päin että sanoo menevänsä mökille 2-3 päiväksi (usein samana päivänä tai myöhään edellisenä iltana) mikä tarkoittaa että jään lasten, vanhusten ja ison talon kanssa yksin pärjäämään. Ja kyllähän minä pärjään, mutta olisi kiva tietää vähän etukäteen että vois suunnitella arkea paremmin.
Se 2-3 päivää venyy joskus 6-8 päivään mutta silti sanoo joka päivä "kyl mä varmaan huomenna alan lähteen". (Ei ole alkoholiin menevä. Ihan vaan introvertti).
Olen sata kertaa sanonut että meillä on kivaa lasten kanssa ja omat jutut, ole vaikka kuukausi, mutta älä jumankauta sano että olet poissa 2-3 päivää ja lupaile joka päivä tulla ja täällä odotetaan turhaan.
Kai sinun jo pitäisi tietää, että mies tulee sitten kun tulee. Miksi soittelet hänelle päivittäin mökille? Anna ihmisen olla rauhassa.
Intro nainen
Kelatkaa millainen säälittävä ihm isjä te näitä tarinoita kehittelee jossain itse murhay ksiössä
Mikä hätänä naaraat?
Teilähän on vähemmän suita ruokittavana ja pyykkiä pestävänä kun se mies on poissa.
Eihän se lasten hoitoon tai metatöihinne muutenkaan osallistu.
Vierailija kirjoitti:
On ihan ok lähteä, jos tarvitsee omaa aikaa. Mutta sitten sinunkin pitää saada vastaava määrä omaa aikaa.
Tein näin, mutta jostain syystä ex-vaimo oli aina vielä ahdistuneempi "oman ajan" jälkeen kuin ennen sitä, joten päättelin ettei ole hyväksi tälle ja lopetin sitten tarjoamisen. Ero tuli muusta syystä, oli vissiin ongelmia henkisen puolen juttujen kanssa eikä työt oikein tahtoneet maistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy mökillä katsomassa, onko siellä.
On kyllä, mutta rakastajattaren kanssa.
Tai rakastajan.
Saahan sinunkin vaimosi lähteä päiväkausiksi omille teilleen ilmoittamatta ja jättää sinut lasten kanssa kotiin?