Millainen mies on "vaaraton"?
Naispuoliset ystäväni puhuivat siitä kuinka kenen tahansa miehen kanssa ei ole turvallista viettää aikaa. Sitten toinen heitsä kommentoi "sä olet ainakin niin vaaraton, ettei tarvitsisi pelätä".
Jotenkin tuli sellainen fiilis, ettei tämä ollut pelkästään positiivinen asia...
vrt. muut adjektiivit kuten turvallinen tai luotettava.
Kommentit (67)
Synonyymi sanalle saamaton. Siis silleen piparillisessa mielessä et tuu saamaan
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka ei juo alkoholia lainkaan, eikä tupakoi, ja on vegetaristi, on varmaankin aika harmiton ihminen.
Oletan että oli sarkasmia.
Vierailija kirjoitti:
Joku joka ei ole kasvanut jossain pikkutaajaman äijäyhteisössä naisista irrallaan. Mies, kenellä on hyvät suhteet siskoihinsa/äitiinsä ja miehellä on aitoja ystävyyssuhteita naisiin.
Ei tee vielä vaarattomaksi. Sosiaalinen voi vaikka usuttaa viranomaisen kimppuusi, levittää juoruja, jne. Kyllä se on laupea luonteenlaatu joka tekee vaarattomaksi, ei se onko intro vai ekstro
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka hallitsee tunteensa ja pitää ne positiivisen puolella. Iso osa miehistä on epävakaita joko päihteiden tai muun elämänsä suhteen, kuten myös mainitsemasi epäluotettavuus. Mutta ehkäpä tuossa haetaan kuitenkin enemmän sitä räjähtävää tai sekoavaa tyyppiä, joka pelaa tai ryyppää lapsen vanukkaat tai saa raivot pienemmilleen
Aikamoista yleistystä taas. Annetaan kuva että miehet taas olisivat jotenkin epävakaampia kuin naiset.
Vaaraton tarkoittaa säyseää, kesyä, sellaista jossa ei ole oikein kipinää tai munaa. Sellainen ihan kiva.
Mutta ei ole seksuaalista potentiaalia.
Mies on joko vaarallinen tai negatiivinen valittaja päsmäröijä. Jos on hyvä, on tapahtunut ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka hallitsee tunteensa ja pitää ne positiivisen puolella. Iso osa miehistä on epävakaita joko päihteiden tai muun elämänsä suhteen, kuten myös mainitsemasi epäluotettavuus. Mutta ehkäpä tuossa haetaan kuitenkin enemmän sitä räjähtävää tai sekoavaa tyyppiä, joka pelaa tai ryyppää lapsen vanukkaat tai saa raivot pienemmilleen
Aikamoista yleistystä taas. Annetaan kuva että miehet taas olisivat jotenkin epävakaampia kuin naiset.
En tiedä naisista, koska he eivät häiriköi, pommita ja ahdistele minua.
Vierailija kirjoitti:
Vaaraton tarkoittaa säyseää, kesyä, sellaista jossa ei ole oikein kipinää tai munaa. Sellainen ihan kiva.
Tämä.
Minua on kuvattu "kehuna" vaarattomaksi. Tästä on sitten myöhemmin seurannut:
A) tiedustelu, olenko hetero
B) tunnustus, ettei nainen voisi koskaan nähdä minua seksuaalisessa mielessä kiinnostavana
Vierailija kirjoitti:
Vaaraton tarkoittaa mulle miestä, joka on avoin ja selkeä aikeistaan, ei pelaa mitään pelejä naisilla, on rehti ja rehellinen, mutta miehen harmiksi naiset saattavat herkästi "friendzonettaa" tällaisen miehen, koska mies ei todennäköisesti osoita ulospäin suurempaa seksuaalista energiaa.
Elikkä rehti, reipas ja rehellinen tosi hyvä mies, mutta moni hyvä nainen saattaa sivuuttaa tämän miehen
T. N31
Rehti ja rehellinen kyllä, koska eihän mies muuten olisi vaaraton.
Reippaudesta tuo ei kerro mitään. Päin vastoin, vaaraton on se mies jonka ei tarvitse pelätä tekevän seksuaalista aloitetta. Ja jos vaaraton kamusektorimies sellaista yrittäisi, yksi toruva sana riittäisi laittamaan hänet takaisin ruotuun pyytelemään anteeksi tätä asiatonta tekoa.
Millä perusteella tuo sitten muka ei olisi ollut positiivinen kommentti? Sellaiseksi tarkoitettu ainakin, joskin toki vähän töksäyttelevä tyyli. Haluaisitko sitten, että ystäväsi pitäisivät sinua vaarallisena tai potentiaalisena uhkana, jonka seurassa ei ole turvallista viettää aikaa? Miksi kukaan haluaisi kenenkään toisen ihmisen kokevan seurassaan niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Minua on kuvattu "kehuna" vaarattomaksi. Tästä on sitten myöhemmin seurannut:
A) tiedustelu, olenko hetero
B) tunnustus, ettei nainen voisi koskaan nähdä minua seksuaalisessa mielessä kiinnostavana
Käsi sydämelle: Kun katsot perheitä ruokakaupassa, leikkipuistossa, tai missä tahansa, niin uskotko tosiaan niiden kaikkien perheenisien karisman olevan siinä, että he ovat vaarallisia? Vaikuttavatko he sinusta vaarallisilta, vaikka perheelliset työkaverisi, tai isät jotka vievät lapsiaan leikkipuistoihin?
Tuollainen vaarallisten miesten ihannointi on lähinnä kriminaalipiirien juttu, eli jos sellaisessa liikut, niin sitten varmasti päätelmäsi pitää paikkansa. Mutta tavallisissa keskiluokkaisissa piireissä ei sellaista arvosteta.
Olen vaaraton ja pidän naista kuin kukkaa kämmenellä.
-kilttis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku joka ei ole kasvanut jossain pikkutaajaman äijäyhteisössä naisista irrallaan. Mies, kenellä on hyvät suhteet siskoihinsa/äitiinsä ja miehellä on aitoja ystävyyssuhteita naisiin.
Juurikin ystävyyssuhteita. Mutta pilde jää haaveeksi, ellei mies satu olemaan poikkeuksellisen komea tai rikas. Tällöin mies on kenties yhdessä itseään ulkonäöllisesti vaatimattomamman naisen kanssa.
Jos et pysty ystävyyteen naisen kanssa, et pysty myöskään parisuhteeseen, koska nainen haluaa nimenomaan ystävän. Puolison on oltava luotettava ystävä ennen mitään muuta. Intohimoa ja rakautta ei syty ilman sitä.
Kuvailemasi ajatusmaailma osoittaa sinut täysin kyvyttömäksi sosiaalisiin suhteisiin ja ystävyyksiin. Sinulla ei ole miehiä eikä naisia ystävinä, joten et ole kykenevä parisuhteeseenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettehan te. Enemmän hoitamattomia mielenterveysongelmia, maksuhäiriöitä, rikollisuutta. Kaikki nämä ovat merkkejä psyykkisestä tasapainottomuudesta ja kyvyttömyydestä omien tunteiden käsittelyyn ja impulssikontrolliin.
Vaaraton mies on sellainen, joka ei ole vaarallinen. Vaarallinen mies taas on esimerkiksi jotain seuraavista: huumeidenkäyttäjä, rikollinen, väkivaltainen, narsisti, kontrolloiva, manipuloiva, impulssikontrollin puutteesta kärsivä, lyhytjännitteinen kilahtelija, sovinistisen naiskuvan omaava, tms. Itse välttäisin myös oikeistolaisia heidän ihmiskuvansa vuoksi sekä siksi, että heillä todennäköisemmin ilmenee empatiakyvyttömyyttä sekä ajattelutapaa, että muilla ihmisillä on lähinnä välinearvo.
Vierailija kirjoitti:
-kilttis
Sinä pidät mulkkuasi kuin kukkaa kämmenellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kilttisSinä pidät mulkkuasi kuin kukkaa kämmenellä.
😂
Vierailija kirjoitti:
-kilttis
Eli miten, pusertelet muhjuksi ja heität pois? Kukka kuolee kämmenellä, haloo. Nainen on ihminen, ei mikään vtun kukka.
Kliseitä latova kilttis on älyltään sangen vajavainen ja tunnetaidoissa pahoja puutteita. Itsensä identifioiminen kiltiksi on vähän sama kuin mieltäisi itsensä hengittäjäksi.
No ainakin nyppylätön, kummuton tai mäetön. Taitaa ainoastaan pohojalaaset kutsua metsäisiä mäkiä "vaaroiksi".